بیوگرافی و سوابق دوا لیپا خواننده زن انگلیسی

[ad id='39844']

[quote]در سال ۲۰۱۵ لیپا کار خود را با ضبط آلبومی با وارنر برادرز. رکوردز آغاز کرد. در اوت ۲۰۱۵ او اولین کار فردی خود را منتشر کرد “عشق جدید” با تنظیم امیلی هاینی و آندره وایت. او دومین کار فردی خودرا با نام “be the one” نوشته لوسی تیلور را در اکتبر منتشر ۲۰۱۵ کرد.[/quote]

 

دوا لیپا متولد ۲۲ اوت ۱۹۹۵ در لندن خواننده، ترانه‌سرا و مدل انگلیسی است. حرفه موسیقی را در سن ۱۴ سالگی با بازخوانی آهنگ‌های خوانندگانی از جمله کریستینا آگیلرا و نلی فورتادو در یوتیوب آغاز کرد. در سال ۲۰۱۵ او خوانندگی را با شرکت وارنر برادرز. رکوردز آغاز کرد و اولین کار تکی خود را منتشر کرد. در دسامبر ۲۰۱۶ یک فیلم مستند توسط مجله فاراد با عنوان «در آبی دیدن» دربارهٔ لیپا ساخت. در ژانویه ۲۰۱۷ او برنده جایزه EBBA در بخش انتخاب مردمی شد. او اولین آلبوم استودیویی خود را در ۲ ژوئن منتشر کرد.

فعالیت حرفه‌ای ۲۰۱۵–۲۰۱۷
در سال ۲۰۱۵ لیپا کار خود را با ضبط آلبومی با وارنر برادرز. رکوردز آغاز کرد. در اوت ۲۰۱۵ او اولین کار فردی خود را منتشر کرد “عشق جدید” با تنظیم امیلی هاینی و آندره وایت. او دومین کار فردی خودرا با نام “be the one” نوشته لوسی تیلور را در اکتبر منتشر ۲۰۱۵ کرد. لیپا دربارهٔ این آهنگ گفته: “be the one” تنها آهنگ آلبوم است که من آن را ننوشتم ولی من نمی توانم از این آهنگ ایرادی بگیرم این آهنگ مورد علاقه من هست.

 

“be the one “در سراسر اروپا به موفقیت رسید، آهنگ شماره یک در بلژیک، لهستان و اسلواکی و همچنین جزو ۱۰ آهنگ برتر در ۱۱کشور اروپایی شد. این آهنگ در استرالیا و نیوزلند با موفقیت روبرو شد و به ترتیب آهنگ شماره ۶و ۲۰ این کشورها شد.

دوا سپک موسیقی خود را “پاپ سیاه” توصیف می‌کند. او نخستین تور خود را در بریتانیا و اروپا در ژانویه ۲۰۱۶ آغاز کرد و در نوامبر ۲۰۱۶ به تور اروپایی خود پایان داد. لیپا در ۱۸ فوریه ۲۰۱۶ سومین کار تکی خود با نام “آخرین رقص” را به دنبال انتشار آهنگ”داغتر از جهنم”منتشر کرد. “داغتر از جهنم” در سراسر جهان به موفقیت رسید مخصوصاً در بریتانیا و در اوج به شماره ۱۵جدول دست یافت. او پنجمین آهنگ خود را با نام ” blow your mind” را منتشر کرد. او برای اولین بار به چارت ۱۰۰ خواننده برتر آمریکا وارد شد و به جایگاه ۷۲ رسید.”blow your mind” همچنین به صدر جدول آهنگ‌های رقص کلاب دست یافت و در جدول چهل آهنگ برتر billboard mind آهنگ شماره ۲۳ شد.

او اولین آلبوم استودیویی خود را در ژوین ۲۰۱۷ متشر کرد. ششمین آهنگ تکی او به نام «قوانین جدید» در بریتانیا آهنگ شماره یک شد. این آهنگ آولین آهنگی از یک خواننده زن است که بعد از نزدیک دو سال بعد از آهنگ سلام ادل آهنگ شماره یک بریتانیا شد. او بهترین فروش خود راتا به امروز داشته و در کشورهای دیگر جزو ۱۰ آهنگ برتر شد و در استرالیا آهنگ شماره ۲ و در کانادا به جایگاه هفتم جدول رسید و در آمریکا آهنگ شماره ۱۱ شد. لیپا در فستیوال گلاستنبری برنامه‌ای اجرا کرد. فستیوال گلاستنبری بزرگترین رویداد شنیداری در بریتانیا است.

در دسامبر۲۰۱۷ لیپا در اسپاتیفای برترین خواننده در زمینه تعداد شنیده شدن آهنگ‌هایش در بریتانیا شد. در سال ۲۰۱۷ چهار آهنگ دوا لیپا جزو ۱۰ آهنگ برتر بریتانیا شد، با آهنگ‌های یکی بودن، قوانین جدید، دروغ نیست و پل روی آبهای خروشان.

در ژانویه ۲۰۱۸ لیپا اعلام کرد که در پنج بخش جشنواره جایزه بریت نامزد شده، او در بخش‌های بهترین خواننده زن بریتانیا، بهترین آلبوم سال، بهترین آهنگ سال بریتانیا و بهترین موزیک ویدئو سال بریتانیا نامزد شده. این اولین باری است که یک هنرمند زن در پنج بخش جشنواره جایزه بریت نامزد می‌شود. وی همچنین برنامه‌ریزی کرده‌است که در مراسم اعطای جوایز اجرا داشته باشد.

لیپا در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که کار خود را روی آلبوم دوم خود شروع کرده‌است. لیپا با امنیک کسی که پیشتر متن ترانه IDGAF خود را با وی نوشته‌است، همکاری می‌کند.

[ad id='39844']

2 دیدگاه دربارهٔ «بیوگرافی و سوابق دوا لیپا خواننده زن انگلیسی»

  1. باشگاه فوتبال مورد علاقه من در جزیره منچستریونایتد می‌باشد و پس از آن چلسی و اهنگ های دوالیپا زیباست ۴۰۱۹۹۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *