بیوگرافی و سوابق شهرام شکوهی پاپ استار ایرانی

[ad id='39844']

[quote]اولین آلبوم وی با نام «مدارا» در ۱۶ آبان سال ۱۳۹۰ همهٔ مجوزها را کسب کرده منتشر شد. این آلبوم ۱۰ قطعه داشت که شامل ۵ قطعه با سبک خاص وی و ۵ کار پاپ بود.[/quote]

 

شهرام شکوهی موسیقی را از سال ۱۳۷۱ با کلاس آواز ایرانی شروع کرده و به مدت ۳ سال آواز کار کرد.او هم به گیتار علاقه داشت و هم به آواز سنتی. در دوران دانشجویی خود در حدود سال ۱۳۸۰ عضو گروهی بود که کنسرت‌های دانشجویی را برگزار می‌کرد؛ ولی بنا به دلایلی از موسیقی کناره گرفت و معتقد بود نباید به موسیقی به چشم یک شغل نگاه کرد.

ورود وی به موسیقی حرفه‌ای در سال ۱۳۸۵ و با آهنگ «مدارا» اتفاق افتاد. این ورود کاملاً ناخواسته بود و حتی خانواده هم مخالف حضور وی در عرصهٔ موسیقی حرفه‌ای بودند.در این سال قرار بود مراسم «خانهٔ فرهاد» برگزار شود. وی نیز به پیشنهاد یکی از دوستان خود شرکت کرد و برای آن مراسم قطعهٔ «مدارا» را در یک استودیوی خانگی کوچک و با کمترین امکانات ضبط نمود؛ اما آن برنامه لغو شد.وی در سال ۱۳۹۰ آلبوم مدارا را به بازار موسیقی عرضه کرد که تحسین منتقدان را به دنبال داشت و به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل شد.

دو سال بعد، وی آلبوم دوم خود به نام کولی عشق را منتشر کرد که با استقبال خوب هواداران روبرو شد.

در سال ۱۳۹۴ آلبوم سوم شهرام شکوهی به نام تا نفس هست … به بازار عرضه شد که در آن، ما شاهد سبک جدیدی در موسیقی ایرانی هستیم.

حضور در برنامه Next Persian Star

او که به مباحث مطرح‌شده در مسابقهٔ خوانندگی Next Persian Star شبکهٔ تی‌وی پرشیا ۱ انتقاد داشت از طریق ایمیل به مسؤولین برنامه اعتراض کرد و در پاسخ به او گفتند اگر اعتراضی دارید می‌توانید در برنامه حضور داشته و با داوران ستار رامین زمانی مریم حیدرزاده صحبت کنید. به این ترتیب او در نوروز سال ۱۳۸۸وارد مسابقه شده و همان قطعهٔ «مدارا» را اجرا کرد و در جواب داوران نقد و دلیل آورد. آن برنامه به‌شدت مورد توجه بینندگان‌اش قرار گرفت ولی وی از طرف داوران برنامه اجازهٔ حضور در فینال را به دست نیاورد.

حضور در مسابقهٔ Next Persian Star باعث شد نام شهرام شکوهی در بین مخاطبان موسیقی فارسی‌زبان شناخته شود؛ خواننده‌ای که با همان حضور، باعث شد قطعهٔ «مدارا» مورد توجه قرار گرفته و تهیه‌کنندگان مختلف داخل و خارج از ایران به منظور عقد قرارداد به سراغ وی بروند؛ اما او با مشورت با کسانی که تجربهٔ بیشتری در این وادی داشتند، بهترین مسیر را برای فعالیت، کار در داخل ایران دانست.

اولین آلبوم وی با نام «مدارا» در ۱۶ آبان سال ۱۳۹۰ همهٔ مجوزها را کسب کرده منتشر شد. این آلبوم ۱۰ قطعه داشت که شامل ۵ قطعه با سبک خاص وی و ۵ کار پاپ بود. میلاد ترابی و امیرحسین کاشانیان در این آلبوم با وی همکاری داشته‌اند. این آلبوم تحت امتیاز شرکت «هنر اول» بود و ناشر با توجه به شناخت نسبی مخاطبان موسیقی از شهرام شکوهی پیش‌بینی می‌کرد با استقبال مخاطبان موسیقی مواجه شود و به همین خاطر آلبوم را در تیراژ بالا وارد بازار موسیقی کشور کرد.با اینکه آلبوم «مدارا» در بدو ورود خود با حاشیه‌هایی همراه شد ولی حاشیه‌ها نتوانست جلوی فروش خوب این آلبوم را بگیرد و مسیری را که خود انتخاب کرده بود، بی‌سر و صدا طی کرد تا جایی که توانست به یکی از آلبوم‌های پرمخاطب تبدیل شود.

سبک

سبک خوانندگی شهرام شکوهی با صدای موسیقی سنتی ایرانی است. وی که معتقد است به اندازهٔ کافی این صداها شنیده شده، بنابراین سعی کرد نوع استفاده از آن را تغییر داده و با موسیقی بر پایهٔ گیتار اسپانیش تلفیق کند.

چیزی که باعث شد وی چنین ایده بگیرد نکته‌ای بود که حاتم عسکری، استاد وی، به او گفت. به اعتقاد عسکری غیر از موسیقی ایرانی تنها موسیقی‌ای در دنیا که حالتی از تحریر دارد موسیقی اسپنیش است که آن‌ها با لالا تحریر ایجاد می‌کنند؛ و از آن‌جا که شهرام شکوهی به گیتار علاقه داشت سعی کرد تلفیقی از آواز ایرانی و موسیقی اسپنیش ایجاد کند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *