فیلم های ابرقهرمانی سال ۲۰۱۹

[ad id='39844']

[quote]در سال ۲۰۱۹ دو فیلم با حضور جوکر عرضه خواهند شد که اکران یکی از آن ها پیش از پایان سال خواهد بود. در ژوئن ۲۰۱۸ ورایتی اعلام کرد که جوکر جرد لتو کمپانی دی سی فیلم جداگانه خود را خواهد داشت اما مشخص نیست که این فیلم پیش یا پس از سری جدید “جوخه خودکشی” در سال ۲۰۱۹ اکران شود.[/quote]

 

 

 

جوخه انتحار ۲ – suicide squad ۲

تاریخ اکران: هنوز اعلام نشده است

کارگردان: گاوین اوکانر (Gavin O’Connor)

این فیلم دنباله نسخه اول است که با دور هم جمع کردن برخی از پرطرفدارترین شرورهای دنیای دی .سی (دیجیتال کامیکز) خیلی سر و صدا به پا کرد، اما در نهایت بعد از اکران نتوانست توقعات مخاطبین را به جا آورد. حال در نسخه دوم این فیلم که قرار است در سال ۲۰۱۹ اکران شود به نظر می‌رسد ضعف‌های نسخه قبلی رفع شده و شاهد فیلم به مراتب بهتری خواهیم بود.

یکی از هیجان‌انگیزترین شایعاتی که درباره نسخه دوم این فیلم شنیده می‌شود، حضور دواین جانسون (راک) به عنوان شخصیت بلک آدم (Black Adam) در این فیلم است که باید ببینیم حقیقت دارد یا خیر.

 

استادان جهان – Masters of the Universe

تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۷ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان: آرون نی، آدم نی (Aaron Nee, Adam Nee)

درباره این فیلم اقتباسی اخبار مثبت و منفی شنیده شد. اگرچه تاریخ اکران این اثر مشخص شده و تولید آن هم به زودی آغاز خواهد شد اما این فیلم کارگردان خود را از دست داد؛ زیرا جوزف مک‌گینتی نیکول به دلایل نامشخص از آن کناره گیری نمود و برادران نی (آرون نی و آدم نی) که در سال ۲۰۱۵ فیلم “دسته سارقان” (Band of Robbers) را ساخته بودند جایگزین او شدند. این فیلم یک اقتباس قدرتمند از شخصیت داستانی He-Man محسوب شده و دیوید اس.گویر، فیلم نامه نویس آثارموفقی چون “بتمن آغاز می کند” (Batman Begins)، “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight)، “مرد پولادین” (Man of Steel) و غیره، فیلم نامه این اثر را نوشته است. گفته می شود که ستارگان مختلفی با این فیلم قرارداد بسته و با وجود این ستارگان و داستان فیلم باید شاهد یک اثر موفق باشیم .

 

زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ – Wonder Woman ۱۹۸۴

تاریخ اکران: ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸)

کارگردان: پتی جنکینز (Patty Jenkins)

از آنجاییکه زن شگفت انگیز پرفروش ترین فیلم کمپانی دی سی در آمریکا بود بنابراین تعجبی ندارد که برادران وارنر بخواهند سری دوم آن را بسازند. این فیلم که سرانجام “زن شگفت انگیز ۱۹۸۴” نامیده می شود قرار است توسط پتی جنکینز کارگردانی شده و جنکینز به همراه جف جانز رئیس کمپانی دی سی و دیو کالاهام، فیلم نامه نویس “بی مصرف ها” (The Expendables)، فیلم نامه این اثر را نوشته اند.

اگرچه جزئیات داستان مشخص نیست اما به گفته جنکینز، زن شگفت انگیز قرار است دایانا را به آمریکا آورده و حوادث داستان در زمان فیلم های “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت” (Batman v Superman: Dawn of Justice) روی می دهد. این فیلم قرار است استیو ترور، شخصیت مورد علاقه کریس پاین را هم به صحنه آورده و کریستن ویگ هم قرار است نقش چیتا (که باربارا ان مینورا) هم نامیده می شود را ایفا کند. بنابراین باید شاهد یک فیلم جالب، اکشن، رمانتیک و قهرمانانه باشیم.

 

جوکر – Joker

تاریخ اکران: ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: (Todd Phillips)

در سال ۲۰۱۹ دو فیلم با حضور جوکر عرضه خواهند شد که اکران یکی از آن ها پیش از پایان سال خواهد بود. در ژوئن ۲۰۱۸ ورایتی اعلام کرد که جوکر جرد لتو کمپانی دی سی فیلم جداگانه خود را خواهد داشت اما مشخص نیست که این فیلم پیش یا پس از سری جدید “جوخه خودکشی” در سال ۲۰۱۹ اکران شود.

سپس هالیوود ریپورتر اعلام کرد که فیلم جوکر، خارج از کمپانی دی سی، با حضور خواکین فینیکس در حال تولید بوده و فیلم برداری آن از سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز می شود. به همین دلیل احتمالا یک فیلم تاریک تر و سیاه تر از جوکر، به کارگردانی تاد فیلیپس، کارگردان “خماری” (The Hangover) در اواخر سال ۲۰۱۹ اکران شود. کمپانی برادران وارنر، فیلمنامه این اثر را که توسط فیلیپس و اسکات سیلور نامزد اسکار (مشت زن – The Fighter) نوشته شده را “اثری برای مطالعه شخصیت ها و بالاتر از آن یک داستان جذاب” می داند.

 

جهش‌یافته‌های جدید – New Mutants

تاریخ اکران: ۲ اوت ۲۰۱۹ (۱۱ مرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: جاش بون (Josh Boone)

این فیلم به کارگردانی جاش بون، گروهی از جهش یافته های نوجوان را نشان می دهد که پس از زندانی شدن در یک مکان سری باید قدرت خود را پذیرفته و با گناهان گذشته خود رو به رو شوند.

این جهش یافتگان از کتاب های کامیک الهام گرفته اند و تماشای همه آن ها در کنار هم، بر روی صفحه سینما می تواند جالب باشد. برخی از این جهش یافتگان عبارت اند از لکه خورشیدی که به گلوله از امواج خطرناک فرابنفش تبدیل می شود، میراژ با توانایی ایجاد وهم و وارلاک با توانایی تغییر شکل. فاکس همچنین برای ایفای این نقش ها از ستارگان بزرگ استفاده نموده است، از جمله: میسی ویلیامز “بازی تاج و تخت”، چارلی هیتون “چیزهای عجیب” و آنیا تیلور-جوی “شکافته”.

این فیلم قرار بود در آوریل ۲۰۱۸ اکران شود اما سپس قرار شد در فوریه ۲۰۱۹ اکران شود تا جلوه های ترسناک داستان افزایش یابد. سپس گفته شد که فیلم در اوت ۲۰۱۹ اکران می شود، زیرا فاکس در نظر داشت تا از تکنولوژی رسانه جاری دیزنی استفاده نماید.

اگرچه شاید تاخیر در اکران این فیلم ناامیدتان کرده باشد اما شاید این تاخیر باعث بهتر شدن اثر شده باشد.

 

مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

تاریخ اکران: ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸)

کارگردان: جان واتس (Jon Watts)

در فیلم سال ۲۰۱۹ مرد عنکبوتی شاهد ادامه ماجراجویی های تام هالند هستیم که این بار هم او دانش آموز دبیرستان است و همانند فیلم های هری پاتر، به تجربه های او در آنجا پرداخته می شود. فیلم اول در نظر منتقدین و مخاطبین موفق بود و به همین دلیل فیلم دوم همان عناصر موفقیت را تکرار کرده است – از جمله کارگردان فیلم، جان واتس، که با فیلم نامه نویسان فیلم قبلی یعنی جاناتان گلدستاین و جان فرانسیس دالی، همکاری کرده است. بنابراین مشتاقانه منتظریم که در این ماجراجویی همراه هالند باشیم.

با وجود این، فیلم جدید از فیلم پیشین متفاوت خواهد بود. طبق گفته کوین فیج، رئیس استودیوی مارول، در این فیلم مرد عنکبوتی به همراه پتر پارکر و دوستانش به یک سفر تابستانی به دور اروپا رفته و داستان آن وقایع پس از فیلم های “انتقام جویان: جنگ ابدیت” (Avengers: Infinity War) و “انتقام جویان ۴” (Avengers ۴) را نشان خواهد داد. گویا مرد عنکبوتی در این تعطیلات با دشمن جدید خود میستریو، با بازی جیک جیلنهال، مواجه شده و با شخصیت معرفی نشده جی.بی.اسموو ارتباط برقرار می کند.

 

نینجا وایکینگ گاوچران – Cowboy Ninja Viking

تاریخ اکران: ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیر ۱۳۹۸)

کارگردان: میشل مک‌لارن (Michelle MacLaren)

کریس پرت پس از گذر از “پارک ها و تفریحات” (Parks and Recreation)، در فیلم سال ۲۰۱۹ خود در نقش یک قهرمان اکشن و قاتل تبدیل می شود که مهارت های سه نوع قهرمان را یک جا در خود دارد.

طرفداران این کتاب های کامیک به خاطر دارند که نام آن از سری تصاویر کامیک اِی. جِی. لیبرمن الهام گرفته شده است. کریس پرت در سال ۲۰۱۴ برای حضور در این فیلم قرارداد بست اما برنامه پرمشغله او وخارج شدن دیوید لیچ و چاد استاهلسکی به خاطر حضور در جان ویک، تاریخ ساخت فیلم را به تاخیر انداخت. با این حال میشل مک‌لارن از سریال “بازی تاج و تخت” کارگردان جدید این فیلم شد. از آنجاییکه فیلمنامه اولیه این اثر توسط نویسندگان “ددپول” یعنی رت ریس و پال ورنیک نوشته شد، پس باید منتظر یک اثر خاص باشیم.

 

گامبیت – Gambit

تاریخ اکران: ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خرداد ۱۳۹۸)

آپدیت: تاریخ اکران این فیلم به ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) تغییر یافت.

کارگردان: داگ لیمان (Doug Liman)

به نظر می رسد که سرانجام در سال ۲۰۱۹ شاهد نقش آفرینی چنینگ تیتوم در نقش گامبیت خواهیم بود. گفته می شود که این بازیگر مطرح فیلم “خیابان جامپ شماره ۲۱” (۲۱ Jump Street) قرار است نقش یک جهش یافته را ایفا کند که در بین گروهی از جهش یافتگان خواهد بود. (داستان اصلی فیلم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.) تیتوم علاوه بر بازیگری، تهیه کنندگی فیلم را نیز برعهده داشته و جاشوآ زتومر (پلیس آهنی) فیلم نامه نویس این اثر است. از آنجاییکه گفته شده این فیلم از آثاری چون لوگان و ددپول الهام گرفته بنابراین می تواند ادامه ای بر چندگانه “مردان ایکس” باشد.

 

انتقام جویان ۴ – Avengers ۴

تاریخ اکران: ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین یا اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: (Anthony Russo, Joe Russo)

چهارمین فیلم “انتقام جویان” که نشان دهنده مرحله سوم کمپانی مارول است، با کمی تاخیر اکران خواهد شد. از آنجاییکه فیلم های جدید مارول در راه است و در عین حال قرارداد برخی از بازیگران مارول منقضی شده، بنابراین ممکن است شاهد مرگ برخی از شخصیت ها باشیم، مانند کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، ثور و غیره. این فیلم یک اثر حماسی خواهد بود پایانی بر فیلم های گذشته باشد و در عین حال بتواند باعث تولید فیلم های بیشتر در آینده شود. این فیلم مسلما یکی از آثار برتر سال آینده خواهد بود.

 

شزم – Shazam

تاریخ اکران: ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: دیوید سندبرگ (David Sandberg)

تریلر فیلم Shazam

مدت هاست که کمپانی دی سی مشغول ساخت این فیلم است و قرار است سرانجام در سال ۲۰۱۹ اکران شود. زکری لی وای بازیگر سریال “چاک” (Chuck) قرار است نقش ابرقهرمانی به نام شزم را ایفا کند. یک نوجوان به نام بیلی بتسون (اشر انجل) با بر زبان آوردن کلمات جادویی به این ابرقهرمان تبدیل می شود.

اولین تریلر پخش شده از این فیلم نشان داد که این اثر جدید کمپانی دی سی قرار است آمیزه ای از یک فیلم علمی تخیلی اکشن و در عین حال کمدی باشد، زیرا این ابرقهرمان با مشکلات زندگی قهرمانی و زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می کند، که البته این جنبه از ابرقهرمان ها در فیلم های قبلی هم نمایش داده شده بود. با اینکه شخصیت بلک ادم دواین جانسون در این فیلم حضور نخواهد داشت و فیلم مخصوص خود را دارد اما گفته می شود که دکتر سیوانا از فیلم “کینگزمن: سرویس مخفی” (Kingsman’s Mark Strong) دشمن مقابل شزم خواهد بود. عوامل دیگر فیلم هم جز ستاره های صنعت هالیوود هستند، مانند دریم لمک فیلم نامه نویس فیلم “جک غول کش” (Jack the Giant Slayer) که فیلم نامه این اثر را برعهده دارد و دیوید اف. سندبرگ کارگردان فیلم “در تاریکی” (Lights Out) که کارگردانی این اثر را برعهده خواهد داشت.

 

کاپیتان مارول – Captain Marvel

تاریخ اکران: ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)

کارگردان‌ها: آنا بودن، رایان فلک (Anna Boden, Ryan Fleck)

اولین فیلم ابرقهرمانی زنانه مارول مطمئنا در سال ۲۰۱۹ با موفقیت رو به رو خواهد شد، اما تا آن زمان باید کمی صبر کنیم. بری لارسون برنده جایزه اسکار در این فیلم نقش کارلو دنورز را ایفا کرده و رئیس استودیو مارول، کوین فایگی، می گوید، “او به اندازه تمام شخصیت های ابرقهرمان فیلم های مارول قدرتمند خواهد بود.” جنوا رابرتسون-دووت، فیلمنامه نویس بازسازی “مهاجم  مقبره” (Tomb Raider) و “سیرن‌های گاتهام سیتی” (Gotham City Sirens) کمپانی دی سی، با الهام از فیلم نامه “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) نیکول پرلمن و “درون و بیرون” (Inside Out) مگ لفاوه، فیلم نامه این فیلم را نوشت.

کارگردانی این فیلم هیجان انگیز بر عهده آنا بودن و رایان فلک خواهد بود (البته طبق شایعات، داستان فیلم کمی متفاوت از داستان کامیک‌ها نوشته شده است). اگرچه بی صبرانه منتظر این فیلم هستیم

 

 

دارک فینکس – X-Men: Dark Phoenix

تاریخ اکران: ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

کارگردان: سایمون کینبرگ (Simon Kinberg)

عنوان این فیلم تا حدی موضوع آن را نشان می دهد. در این فیلم، جین گری (Jean Grey) با بازی سوفی ترنر (Sophie Turner)، یک بار دیگر در نقش ققنوس به دنبال سرنوشت خود است. همانطور که در فیلم “مردان ایکس: آخرین ایستادگی” (X-Men: The Last Stand) فامکه یانسن (Famke Janssen) این نقش را برعهده داشت. داستان این فیلم از کامیکز مردان ایکس، “Dark Phoenix Saga” گرفته شده، گرچه ممکن است با این کامیک تفاوت‌هایی نیز داشته باشد.

طبق گزارش اینترتیمن ویکلی جین گری در حین شرکت در یک مامورت نجات برون سیاره ای، قدرت هایش را بازمی یابد. برخی از شعله های خورشیدی سفینه او را هدف قرار داده و ققنوس را به دام می اندازند، سپس حوادث دیگری روی می دهد که مسیر داستان را تغییر خواهد داد. بازیگران دیگر فیلم عبارت اند از جنیفر لارنس در نقش میستیک و جسیکا چستین در نقش یک شخصیت منفی که احتمالا پرنسس امپراتوری بیگانه خواهد بود. این فیلم قرار بود در اواخر ۲۰۱۸ اکران شود، اما بخش اعظمی از فیلم مجددا فیلم‌برداری شد و به همین دلیل اکران آن به اوایل ۲۰۱۹ تغییر یافت.

 

 

شیشه – Glass

تاریخ اکران: ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۸ دی ۱۳۹۷)

کارگردان: ام. نایت شیامالان (M. Night Shyamalan)

ام. نایت شیامالان در قسمت سوم سه گانه فیلم های “نشکن” (Unbreakable) در سال ۲۰۰۰ و “شکافته” (Split) در سال ۲۰۱۷، فیلم “شیشه” را خواهد ساخت. در این فیلم تمام بازیگران پیشین دو فیلم دیگر حضور خواهند داشت: بروس ویلیس، ساموئل ال جکسون، جیمز مک آووی و آنیا تیلور-جوی. همانگونه که در اولین تریلر دیده شد، در این فیلم یک روانپزشک هم حضور داشته (با بازی سارا پلسون) و توهمات سه مرد در آسایشگاه را بررسی می کند. شیامالان در حین صحبت فیلم شیشه را جدالی میان “ظن و باور” دانسته و می گوید، “حتی زمانی که کارهای خارق العاده انجام می دهیم، آیا خودمان در حین انجام آن کار این برداشت را داریم؟ یا اینکه حقیقتا برخی افراد خاص هستند؟”

با درنظرگفتن علاقه شیامالان به فیلم های پیچیده بنابراین باید منتظر یک فیلم درخشان باشیم و از آنجاییکه این فیلم محصول ۲۰ سال برنامه ریزی است بنابراین این کارگردان می داند که چه کار می کند.

 

پسر جهنمی – Hellboy

تاریخ اکران: ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی ۱۳۹۷)

کارگردان: نیل مارشال (Neil Marshall)

دیوید هاربر قرار است در سال ۲۰۱۹ و در کنار کارگردان فیلم “چیزهای عجیب” (Stranger Things) یعنی نیل مارشال، در فیلمی از کامیک مایک میگنولا حضور داشته باشد. هاربر می گوید این فیلم قرار است از فیلم گی یرمو دل تورو تاریکتر بوده و شخصیت اصلی با چالش های بیشتری رو به رو باشد.

اگرچه دیوید هاربر در نقش پسر جهنمی حضور خواهد یافت اما ستارگان دیگر این اثر عبارت اند میلا یوویچ در نقش ملکه خون، ایان مک شین در نقش پسر پسر جهنمی و ساشا لین در نقش آلیس موناگام. همچنین دنیل دای کیم از سریال “گمشدگان” (Lost) هم قرار است نقش بن دایمیو را ایفا نماید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *