بررسی اولیه بازی فال اوت ۷۶

[ad id='39844']

[quote]در این مطالب با بررسی اولیه بازی Fallout 76 همراه ما باشید[/quote]

Fallout 3 فقط به‌عنوان یک بازی نقش آفرینی موفق نبود و عمده شهرت خود را مدیون فضاسازی بی‌نقصش بود؛ فضاسازی‌ای که دنیایی آخرالزمانی را در بهترین شکلش به‌تصویر می‌کشید و آنقدر ماجرا‌های ریز و درشت را در این دنیا تقدیم مخاطب می‌کرد که بتوان با گشت و گذار در قسمت‌های مختلفش پی به اتفاقاتی برد که همگی جذابیت خاص خودشان را داشتند. Fallout 3 در واقع حکم بیداری مجموعه از آن خواب زمستانی را داشت و استقبال عالی از این بازی باعث شد تا بتسدا ساخت نسخه بعدی را که در اصل یک نسخه فرعی از بازی بود و Fallout: New Vegas نام داشت، به استودیوی بسیار خوش‌نام آبسیدین بسپارد؛ استودیویی که این روز‌ها زمزمه‌های خریدش توسط مایکروسافت به‌گوش می‌رسند اما در آن زمان توانست نسخه‌ای از فال‌اوت بسازد که خیلی از طرفداران این مجموعه، آن را یکی از بهترین‌های سری می‌دانند و مخصوصا اتمسفر عجیب و سنگین این بازی و المان‌های نقش‌آفرینی غنی‌تر آن، چیز‌هایی نیستند که به این زودی‌ها توسط بازیکنان فراموش شوند. 

بتسدا که از محبوبیت بالای فال‌اوت لذت می‌برد، پس از گذشت ۵ سال از نیو وگاس این بار جدید‌ترین نسخه شماره‌دار سری یعنی Fallout 4 را معرفی و با فاصله خیلی کمی هم آن را منتشر کرد. جدا از مشکل اصلی این نسخه یعنی گرافیک فنی ضعیف، Fallout 4 هم تجربه‌ای بسیار غنی، پرجزییات و حماسی بود که توانست طرفداران این سری را راضی نگه دارد. اما پس از تمام این نسخه‌ها، این بار نوبت به بازی Fallout 76 رسیده است؛ اثری که چندی پیش قبل از نمایشگاه E3 2018 معرفی شد، در جریان نمایشگاه شاهد رونمایی کامل از آن بودیم و حال تقریبا یک هفته دیگر هم منتشر خواهد شد. اما چیزی که Fallout 76 را از تمام بازی‌هایی که در این مطلب راجع به‌شان صحبت کردیم متمایز می‌کند، ماهیت کاملا جدید و متمایز این بازی در مقایسه با نسخه‌های پیشین است؛ فال‌اوت ۷۶ بسیاری از المان‌های معروف مجموعه را در اختیارمان قرار می‌دهد اما این بار به‌جای یک بازی داستانی و تک‌نفره بزرگ و جهان‌باز، قرار است با تجربه‌ای آنلاین همراه باشیم که در آن همکاری گروهی حرف اول را خواهد زد و حتی جالب اینکه خبری از NPC هم در بازی نیست! این تغییر بزرگ باعث شده است تا حتی طرفداران همیشگی این مجموعه با کمی شک و تردید به این بازی نگاه کنند. با این حال در ادامه به مرور اطلاعاتی خواهیم پرداخت که شاید بتوانند دید بهتری از جدید‌ترین ساخته بتسدا به‌مان بدهند. 

علی‌رغم اینکه Fallout 76 یک بازی آنلاین است اما این به معنی نبود داستان در بازی نیست. با این حال قبل از اینکه به‌سراغ داستان خود بازی برویم، بد نیست تا نگاهی به داستان ساخته شدنش داشته باشیم. بتسدا زمانی که در حال کار روی Fallout 4 بود ایده‌های مختلفی را پیرامون این بازی بررسی می‌کرد؛ ایده‌هایی که پیت هاینس، مدیر بازاریابی این کمپانی چندی پیش از برخی از آن‌ها پرده‌برداری کرد و یکی از آن‌ها هم قرار دادن بخشی چندنفره در بازی بود. به هر حال این روز‌ها بخش چندنفره قسمتی جدا‌نشدنی از بازی‌های ویدیویی است و مخصوصا سودی که این چنین بخشی می‌تواند از نظر مالی برای شرکت داشته باشد، موردی است که خیلی‌ها را به سمت آن می‌کشاند. با این حال این ایده در آن زمان مورد تایید قرار نگرفت و فال‌اوت ۴ بدون هیچ بخش آنلاینی روانه بازار شد اما مطرح شدن این ایده جرقه‌های اولیه را در ذهن بتسدا روشن کرده بود و این جرقه‌ها در نهایت به شعله‌ای ختم شدند که نتیجه‌اش Fallout 76 است. البته بتسدا پیش از این در قامت ناشر تجربه انتشار بازی آنلاین را با Elder Scrolls Online داشته است اما Fallout 76 اولین بازی آنلاینی است که شخصا توسط استودیوی خود این شرکت ساخته می‌شود و تاد هاوارد، بازیساز محبوب و سازنده آثاری چون Fallout 4 و Skyrim شخصا سکان هدایت توسعه این بازی را در دست گرفته است که حداقل همین موضوع کمی ما را به فال‌اوت ۷۶ با وجود همه تفاوت‌هایش امیدوار می‌کند.

اما چرا Fallout 5 نه و Fallout 76؟ این قضیه که در ابتدای معرفی بازی کمی هم دست‌مایه شوخی‌های جالبی شده بود، ریشه مستقیمی در داستان بازی دارد. اگر از طرفداران فال‌اوت باشید، قطعا پناهگاه‌ها یا والت‌های معروف این سری را می‌شناسید که ساخته شده‌اند تا مردم را از انفجار اتمی حفظ کنند و خب Fallout 76 قرار است داستان مردم یکی از همین پناهگاه‌ها به نام والت ۷۶ را روایت کند و به همین دلیل هم اینچنین نام‌گذاری شده است. حال سوال بعدی که پیش می‌آید،‌ این است که والت ۷۶ چه ویژگی خاصی دارد که باعث شده است بتسدا برای این بازی به‌سراغ آن برود؟ این سوال هم خوشبختانه جوابی منطقی دارد

اگر نگاهی به تایم‌لاین وقایع دنیای فال‌اوت داشته باشیم، در سال ۲۰۵۲ جنگ برای منابع بین ابرقدرت‌ها آغاز شد و در سال ۲۰۵۴ بود که دولت آمریکا دستور ساخت والت‌ها را برای محافظت از مردمش در برابر بمب‌های اتمی صادر کرد. والت ۷۶ یکی از پناهگاه‌هایی بود که در این دوران ساخته شد و البته تفاوت خاصی که با سایر والت‌ها داشت این بود که قرار بود به‌مراتب زودتر از سایر پناهگاه‌ها در‌های آن باز شوند و افراد متخصصی که در آن مستقر شده‌اند، به‌عنوان اولین اشخاص پا به دنیای پساآخرالزمان بگذارند و اولین پایه‌های تمدن پس از انفجار بمب را بسازند و بنا کنند. همین مساله والت ۷۶ را به پناهگاهی بسیار مهم تبدیل می‌کند که افراد حاضر در آن هم اشخاص خاصی هستند که قرار است مجددا زمین ویران‌شده در اثر انفجار اتمی را به منطقه‌ای قابل سکونت تبدیل کنند. به هر حال پس از ساخته شدن والت‌ها، در سال ۲۰۷۷ جنگ بزرگ آغاز شد و با از راه رسیدن بمب‌های اتمی، زمان آن فرا رسیده بود که مردم راهی پناهگاه‌ها شوند. بدین ترتیب در‌های والت ۷۶ هم بسته شدند و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود دقیقا ۲۰ سال بعد یعنی در سال ۲۰۹۷ شاهد باز شدن این در‌ها باشیم که البته بنا به دلایلی که احتمالا در بازی توضیحاتی پیرامون آن‌ها خواهیم شنید، این اتفاق ۵ سال دیرتر یعنی در سال ۲۱۰۲ رخ می‌دهد و از این نقطه، بازی Fallout 76 آغاز می‌شود. 

اگر به اولین تریلر معرفی بازی برگردیم و با دقت بیش‌تری به صدا‌های پخش‌شده در پناهگاه گوش بدهیم، متوجه خواهیم شد که این صدا‌ها ساکنین والت ۷۶ را تشویق به خروج از پناهگاه و آغاز کردن کار ساخت دنیای جدید می‌کنند. اگر نسخه‌های پیشین فال‌اوت رو تجربه کرده باشید، قطعا به‌یاد دارید که معمولا پس از خروج از پناهگاه وارد دنیایی می‌شدیم که علی‌رغم اینکه نشانه‌های زیادی از ویرانه‌های بمب اتمی در آن به‌چشم می‌خورد اما در عین حال مردم به هر نحوی که شده بود زندگی خود را بنا کرده بودند و از دل همین ویرانه‌ها هرکدام در گوشه و کناری بنایی برای خودشان ساخته بودند و البته بودند افراد قدرتمند‌تری که سازه‌های بزرگ‌تری ساخته باشند و حتی برای خودشان حکومتی جور کرده و نقش یک رهبر را بر عهده گرفته باشند. با این حال از آنجایی که فال‌اوت ۷۶ تنها ۲۵ سال پس از انفجار اتمی جریان دارد، دنیای آن به مراتب وحشی‌تر است؛ وحشی‌تر از این نظر که ساکنان والت ۷۶ تقریبا اولین افرادی هستند که پا به دنیای پس از جنگ و انفجار می‌گذارند و به همین دلیل هم تقریبا نقطه امن خاصی را در دنیای بازی شاهد نخواهیم بود و باید خودمان دست به‌کار شویم و سرپناه بسازیم و آن را گسترش بدهیم. 

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های Fallout 76 با نسخه‌های پیشین از حیث داستانی، نبود NPC در آن است. در این نسخه دیگر خبری از شخصیت‌هایی کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی نیست که بتوانیم در گوشه و کنار دنیای بازی با آن‌ها آشنا شویم، تعامل داشته باشیم و از این طریق جزییات بیش‌تری از وقایع بازی به‌دست بیاوریم. در Fallout 76 هرکسی که در دنیای بازی مشاهده می‌کنید، توسط بازیکنان واقعی کنترل می‌شود و خب طبیعتا این مساله به‌معنی حذف شدن روایت داستان از طریق دیالوگ‌های رد و بدل‌شده بین گیمر و NPC‌ها است. با این حال بتسدا علی‌رغم تبدیل کردن نسخه جدید فال‌اوت ۷۶ به یک تجربه آنلاین، داستان‌پردازی را در آن فراموش نکرده است و حتی اگر شاهد داستانی پرپیچ و خم مثل نسخه‌های پیشین نباشیم، باز هم بازی داستان خواهد داشت و این داستان از طریق عناصری مثل ربات‌ها، ترمینال‌ها یا حتی یادداشت‌ها و نوار‌هایی که می‌توان در گوشه و کنار پیدا کرد روایت می‌شود. این مساله شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید ولی خب در Fallout 76 برای اینکه بتوانیم به داستان بازی پی ببریم، باید کمی حوصله بیش‌تری داشته باشیم و با خواندن متن یا گوش دادن به نوار‌های بیش‌تری از این قضیه مطلع شویم. 

اما از بحث داستان که بگذریم، همیشه در سری بازی‌های فال‌اوت جهان بازی و جایی که وقایع در آن جریان دارند اهمیت خیلی زیادی داشته است. وقایع فال‌اوت ۷۶ در ویرجینیای غربی جریان دارند و سازندگان نام نقشه بازی را Appalachia گذاشته‌اند؛ نقشه‌ای که البته خودش به ۶ منطقه منحصر‌به‌فرد تقسیم می‌شود که Ash Heap ،Cranberry Bog ،Savage Divide ،The Forest ،The Mire و Toxic Valley نام دارند. برای اینکه بتوانیم بیش‌تر با جزییات بصری نقشه بازی آشنا شویم، لازم است بازی را تجربه کنیم اما در این حد می‌دانیم که چون ۲۵ سال از انفجار اتمی گذشته، شاهد جهانی خواهیم بود که اثرات انفجار در آن پررنگ‌تر از نسخه‌های قبلی است؛ چرا که در تمام نسخه‌های قبلی فال‌اوت، ما زمانی پا به دنیای بازی می‌گذاشتیم که زمان نسبتا زیادی از انفجار گذاشته بود و خب طبیعیتا این تفاوت، تاثیرش را روی جنبه‌های بصری دنیای بازی هم خواهد گذاشت. جدا از این، در حالی که در فال‌اوت ۴ خیلی‌ها از گرافیک فنی بازی گله‌مند بودند، با استناد به تجربیات افرادی که نسخه بتا فال‌اوت ۷۶ را بازی کرده‌اند و صد البته تریلر‌هایی که تا به امروز از بازی دیده‌ایم، می‌توان گفت که این بازی به مراتب از نظر گرافیک فنی زیبا‌تر و پرجزییات‌تر از نسخه قبلی است و البته که گرافیک هنری همیشه زیبای مجموعه هم کاملا آن حس و حال دنیایی آخرالزمانی و ویران‌شده را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می‌کند و اتمسفر ناب همیشگی مجموعه فال‌اوت در این نسخه هم کاملا ملموس و مشهود است. 

خب نوبتی که باشد، نوبت گیم‌پلی فال‌اوت ۷۶ است. بدون شک آنلاین شدن بازی، تاثیر زیادی هم روی گیم‌پلی این نسخه گذاشته است و این بار برخلاف گذشته که به‌تنهایی یا نهایتا با همراهی کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی وارد دنیای بازی می‌شدیم، قرار است این کار را همراه با بازیکنان واقعی انجام دهیم. درست است که امکان تجربه فال‌اوت ۷۶ به‌صورت انفرادی هم فراهم است و می‌توانید به‌تنهایی این بازی را تجربه کنید اما لذت اصلی بازی را زمانی لمس خواهید کرد که همراه با سایر بازیکنان در گروه‌هایی نهایتا چهار نفره به ماجراجویی بپردازید. به‌عنوان عضوی از والت ۷۶، یکی از وظایف شما در دنیای بازی ساخت و ساز است؛ عنصری که اولین بار در Fallout 4 معرفی شد و در آن می‌توانستیم با منابع موجود انواع و اقسام سازه‌ها را بسازیم و خب این بار قرار است در فال‌اوت ۷۶ هم ساخت و ساز تاثیری حتی به‌مراتب پررنگ‌تر در مقایسه با نسخه قبلی داشته باشد و بخش مهمی از گیم‌پلی بازی را به خود اختصاص بدهد. همچنین در بازی وسیله‌ای با نام C.A.M.P خواهید داشت که کمک شایانی به شما در ساخت و ساز می‌کند.

اما جدا از ساخت و ساز، فال‌اوت ۷۶ بسیاری از ویژگی‌های آشنای همیشگی مجموعه را هم شامل می‌شود و البته که سعی کرده این ویژگی‌ها را به‌شکلی ارائه بدهد که برای یک تجربه آنلاین مناسب باشند. برای مثال، طرفداران با سیستم VATS بازی آشنا هستند؛ سیستمی که به‌موجب آن می‌توانید با آهسته کردن زمان نقاط مختلف بدن دشمنان را نشانه‌گذاری کنید و با شلیک به آن‌ها دشمن را از بین ببرید. با این حال در فال‌اوت ۷۶، این سیستم کمی دچار تغییر شده است و از آنجایی که با یک بازی آنلاین طرف هستیم، دیگر خبری از متوقف کردن زمان نخواهد بود و کار‌هایی مثل نشانه‌گذاری بدن دشمنان به‌صورت همزمان صورت می‌گیرند. از طرف دیگر، فال‌اوت ۷۶ مثل همه نسخه‌های این مجموعه تجربه‌ای نقش‌آفرینی است و سیستم S.P.E.C.I.A.L به‌قوت همیشه در بازی حضور خواهد داشت تا از طریق آن قابلیت‌های مختلف شخصیت‌تان را ارتقا بدهید. از آنجایی که با یک بازی مبتنی بر همکاری گروهی طرف هستیم، اگر گروه هماهنگی داشته باشید که همیشه باهم بازی را تجربه می‌کنند می‌توانید هرکدام جنبه‌های خاصی از شخصیت را ارتقا بدهید تا به‌عنوان یک گروه، در تمامی زمینه‌ها نیرو‌های متخصصی داشته باشید. این‌ها فقط نمونه‌هایی از تعاملاتی هستند که آنلاین بودن بازی برای آن به‌ارمغان آورده است. 

علاوه بر این، موجودات جهش‌یافته مختلف هم در دنیای بازی حضور دارند و حتی بتسدا یک سری موجودات کاملا جدید را با الهام از فرهنگ فولکلور منطقه ویرجینیایی غربی برای فال‌اوت ۷۶ طراحی کرده است. این موجودات تهدیداتی همیشگی در دنیای بازی برای شما خواهند بود که باید حسابی حواس‌تان را در مبارزه با آن‌ها جمع کنید و البته که در این راه سلاح‌های مختلفی هم در بازی خواهید داشت؛ سلاح‌هایی که شامل موارد عجیبی مثل شمشیری به شکل یک گیتار هم می‌شوند! البته تنها تهدید شما در دنیای بازی موجودات جهش‌یافته و بی‌رحم نیستند و مثل هر بازی آنلاین دیگری، نبرد‌های بازیکن در برابر بازیکن یا PvP هم بخش مهمی در بازی هستند. با این حال بتسدا رویکرد منحصر‌به‌فردی در مقابل تقابل‌های PvP در نظر گرفته است و آزادی‌عمل زیادی در این راستا به بازیکنان می‌دهد. در طول ماجراجویی‌هایتان در دنیای بازی، با بازیکنان دیگر روبه‌رو خواهید شد که می‌توانید تعامل خاص خودتان را در برابر آن‌ها داشته باشید. 

برای مثال اگر شما فردی صلح‌طلب هستید، می‌توانید صرفا از کنار بازیکنان دیگر عبور کنید و حتی سلام علیکی هم با آن‌ها داشته باشید! با این حال طبیعی است که بسیاری از بازیکنان ترجیح خواهند داد تا وارد نبرد با سایر بازیکنان شوند و این امکان هم در اختیارشان قرار دارد. البته تجربه PvP بازی تا پیش از سطح ۵ در دسترس قرار نخواهد گرفت اما پس از آن می‌توانید وارد نبرد با گیمر‌های دیگر شوید. طبق توضیحاتی که چند وقت پیش تاد هاوارد در جریان رویداد Quakecon ارائه کرد، در صورتی که شما به سمت بازیکنی دیگر شلیک کنید و وی علاقه‌ای به مبارزه کردن نداشته باشد، میزان سلامتی‌ای که از وی کم می‌شود به‌مراتب کم‌تر از حالتی خواهد بود که دو بازیکن مشتاق به نبرد با یکدیگر هستند. با این حال اگر در این حالت بتوانید بازیکن دیگری را از بین ببرید، به‌عنوان یک قاتل معرفی خواهید شد و روی نقشه با رنگ قرمز علامت‌گذاری می‌شوید! در این حالت بازیکنان دیگر می‌توانند با کشتن شما امتیاز و جوایز بیش‌تری کسب کنند و همین عاملی خواهد بود که بازیکنان دیگر را به نبرد با شما تشویق می‌کند. پس با‌توجه به این موضوع، می‌توان گفت که فال‌اوت ۷۶ بازیکنان را به دوری کردن از نبرد‌های PvP سوق نمی‌دهد؛ بلکه از آن‌ها می‌خواهد این کار را با افرادی انجام دهند که خودشان هم به نبرد و درگیری تمایل نشان می‌دهند. 

مثل هر بازی آنلاین دیگری، در فال‌اوت ۷۶ هم بارها آدم خواهید کشت و بارها کشته خواهید شد. پس از هر بار مرگ، بخشی از آیتم‌های Junk شما که در مواردی مثل ساخت و ساز استفاده می‌شوند در محل مرگ‌تان به‌جا خواهند ماند و پس از آن باید برای ریسپاون شدن تلاش کنید. والت ۷۶ و نقاط دیگری از نقشه که قبلا از آن‌ها بازدید کرده‌اید، مناطقی هستند که می‌توانید برای ریسپاون از آن‌ها استفاده کنید و البته هر منطقه، هزینه‌ای برای‌تان در پی خواهد داشت که باید آن را پرداخت کنید. همچنین یک ویژگی جالب دیگر در بازی، قابلیت انتقام است که از طریق آن در صورت تمایل می‌توانید به‌سراغ شخصی که شما را کشته است بروید و با کشتن وی، انتقام خودتان را بگیرید و جوایز با‌ارزشی هم به‌دست بیاورید. پس با اینکه فال‌اوت ۷۶ شاید با مجازات کردن شما برای کشتن افرادی که علاقه‌ای به درگیری ندارند کمی شما را از نبرد‌های PvP دور نگه دارد ولی در عین حال با تشویق کردن‌تان به گرفتن انتقام نشان می‌دهد که نبرد‌های PvP را هم جدی گرفته است و مشکلی با آن‌ها ندارد. 

در نهایت نمی‌توان از فال‌اوت صحبت کرد و اشاره‌ای به Nuke‌ها یا همان بمب‌های اتمی نداشت. در فال‌اوت ۷۶ هم شما و هم سایر بازیکنان می‌توانید از نوک استفاده کنید و حتی با آن پایگاه بازیکنی دیگر را به‌کل با خاک یکسان سازید. با این حال تاد هاوارد تاکید داشته که بازیکنان پس از خراب شدن پایگاه‌شان از طریق نوک یا هر روش دیگری، کار خیلی سختی در بازسازی مجدد آن نخواهند داشت و می‌توانند با استفاده از بلوپرینت‌های موجود دوباره پایگاه‌شان را از نو بسازند. پس در حالت کلی، گیم‌پلی فال‌اوت ۷۶ به مواردی مثل گشت و گذار در دنیایی آخرالزمانی که طبیعتا با کشف شگفتی‌های جالبی همراه خواهد بود، ساخت و ساز، نبرد‌ با موجودات مختلف و نبرد‌های PvP و داشتن تعاملات مختلف با سایر بازیکنان خلاصه می‌شود و باید منتظر ماند و دید که در نهایت این ویژگی‌ها به چه شکل در بازی جواب خواهند داد. برخی از افرادی که شانس تجربه نسخه بتا بازی را داشتند، از این مورد ابراز نگرانی می‌کنند که مخصوصا زمانی که فال‌اوت ۷۶ را به‌تنهایی تجربه می‌کنید، دنیای بازی آنطور که باید و شاید اتفاقات جذابی پیش رویتان قرار نمی‌دهد که بتوان آن را برای طولانی‌مدت تجربه کرد و از بازی کردنش لذت برد. اما خب هنوز هم نمی‌توان قضاوت درستی در مورد بازی داشت و باید تا زمان انتشار آن منتظر ماند. 

ماد‌ها همیشه بخش مهمی از بازی‌های کمپانی بتسدا بوده‌اند و با اینکه برای اولین بار در Fallout 4 و Skyrim شاهد معرفی ماد‌ها در نسخه‌های کنسولی بودیم، کاربران کامپیوتر از گذشته و بازی‌های قدیمی‌تر این شرکت شانس تجربه بازی با استفاده از ماد‌ها را داشته‌اند و از تغییرات حتی بعضا عجیبی که ماد‌ها در بازی اعمال می‌کنند لذت برده‌اند. چندی پیش پیت هاینز مصاحبه‌ای داشت و در آن اعلام کرد که فال‌اوت ۷۶ در زمان انتشار فقط دارای سرور‌های عمومی خواهد بود که در این سرور‌ها امکان استفاده از ماد وجود ندارد ولی پس از گذشت مدتی، احتمالا سرور‌های خصوصی بازی هم در دسترس قرار خواهند گرفت که بازیکنان می‌توانند در آن‌ها بازی را با قوانین خاص خودشان تجربه کنند و مثلا اگر همگی علاقه‌مند به نبرد‌های PvP هستند در این سرور‌های خصوصی به نبرد با یکدیگر مشغول شوند. پس از فراهم شدن امکان استفاده از سرور‌های خصوصی، احتمالا ماد‌ها هم کم کم راه خودشان را به بازی باز خواهند کرد و در این سرور‌ها قابل استفاده خواهند بود که طبیعتا اتفاق مثبتی برای فال‌اوت ۷۶ است.

جدا از این، هر زمان که بازی آنلاینی روانه بازار می‌شود نگرانی به‌حقی هم در بازیکنان مبنی بر احتمال زیاده‌روی سازندگان آن در خرید‌های درون برنامه‌ای به‌وجود می‌آید. بتسدا اعلام کرده که فال‌اوت ۷۶ شامل خرید‌های درون برنامه‌ای است اما این خرید‌ها فقط و فقط جنبه تزئینی و ظاهری خواهند داشت و هرگز قرار نیست تاثیری روی موفقیت بازیکنان در بازی بگذارند یا روند پیشرفت آن‌ها را سریع‌تر کنند. فال‌اوت ۷۶ گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی ظاهر شخصیت در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد و طبیعتا استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای یکی از راه‌های به‌دست آوردن آیتم‌های تزئینی جدید خواهد بود که بتوانید با استفاده از آن‌ها ظاهری خاص و منحصر‌به‌فرد برای شخصیت خودتان در بازی بسازید. بتسدا حتی اعلام کرده که تمام محتویات پس از انتشار بازی به‌صورت رایگان خواهند بود و قرار نیست بازیکنان پولی بابت محتویات آینده بازی بپردازند. 

فال‌اوت ۷۶ در کل تجربه‌ای متفاوت و جدید برای مجموعه است و جدا از ویژگی‌های مختلفش، در زمینه‌های دیگری هم تجربه جدیدی ارائه می‌دهد. برای مثال خبری از انتشار بازی روی استیم نخواهد بود و نسخه پی‌سی فال‌اوت ۷۶ قرار است صرفا از طریق پلتفرم اختصاصی بتسدا در دسترس باشد. پیت هاینز در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که دلیل عدم انتشار بازی روی استیم، نیاز بتسدا به داشتن ارتباطی مستقیم و بدون واسطه با کاربران بازی است؛ اتفاقی که به‌سبب انتشار فال‌اوت ۷۶ روی پلتفرم اختصاصی بتسدا رخ خواهد داد و این شرکت می‌تواند بدون نیاز به‌عبور از واسطه‌ای به نام استیم و ولو با کاربران بازی در ارتباط باشد و بازخورد‌های آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بشنود. همچنین بتسدا چندی پیش تایید کرد که با وجود علاقه‌ای که به کنسول نینتندو سوییچ دارد و حتی بازی‌هایی مثل Skyrim یا Doom را برای این کنسول منتشر کرده است، امکان انتشار فال‌اوت ۷۶ روی سوییچ وجود نخواهد داشت و این کنسول امکان اجرای اثری به‌وسعت فال‌اوت ۷۶ را ندارد. 

منبع : زومجی

[ad id='39844']

2 دیدگاه دربارهٔ «بررسی اولیه بازی فال اوت ۷۶»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *