همه چیز درباره فاز چهارم دنیای سینمایی مارول

[ad id='39844']

[quote]فاز سوم دنیای سینمایی مارول با اکران فیلم اونجرز ۴ در اردیبهشت سال آینده پایان می یابد قرار است فاز چهارم با اکران فیلم اسپایدر دور از خانه آغاز که داستان آن بلافاصله بعد از ساعاتی از پایان اتفاقات اونجرز ۴ اتفاق می افتد مارول با وجود بازگشت چها شگفت انگیز و مردان ایکس پتانسیل بیشتری برای جذب مخاطب در اختیار دارد ولی نکته که باعث نگرانی پایان قرارداد بازیگران نقش های کاپیتان آمریکا و آیون من که حضور آنها را در فاز چهارم زیر سوال می برد باید دید و مارول و دیزنی برای حل این مسئله چه را حلی دارند زیرا تصور فاز چهرم بدون حضور کریس ایوانز و رابرت دنی جونیر  بسیار مشکل است[/quote]

زومجی  فاز سوم دنیای سینمایی مارول در اکتبر سال ۲۰۱۴ معرفی و با اکران فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. هرچند برنامه اعلام شده توسط مارول استودیو پس از آن با تغییراتی مثل حذف فیلم Inhumans (اینهیومنز) و اضافه شدن فیلم‌هایی چون فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ) و فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) مواجه شد، اما تا به امروز شاهد معرفی رسمی برنامه فاز چهارم دنیای سینمایی مارول نبوده‌ایم.

فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) و فیلم Avengers 4 آخرین فیلم‌های فاز سوم دنیای سینمایی مارول هستند و در حال حاضر تنها می‌دانیم که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با اکران فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) در تابستان سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و مارول در نظر دارد در نمایشگاه کامیک کان سن دیگوی سال آینده رسما از فاز چهارم دنیای سینمایی خود رونمایی کند. اولین انتظاری که می‌توان در مورد پایان فاز سوم و فاز بعدی آن داشت، بازنشسته شدن اولین شخصیت‌های این مجموعه است. در واقع قرارداد بسیاری از بازیگران پس از فیلم Avengers 4 به پایان خواهد رسید و احتمالا این فیلم پایان کار بسیاری از آن‌ها خواهد بود. با توجه به شواهد موجود، کریس ایوانز (بازیگر کاپیتان آمریکا)، رابرت داونی جونیور (بازیگر آیرون من)، کریس همسورث (بازیگر ثور) و مارک روفالو (بازیگر هالک)، پس از این فیلم رسما از دنیای سینمایی مارول خداحافظی خواهند کرد.

با این حال، همسورث به ساخت فیلم Thor 4 و ادامه دادن همکاری خود با مارول ابراز علاقه کرده و از طرفی دیگر ایوانز نیز ظاهرا رسما کارش با این مجموعه به پایان رسیده است. همچنین بسیار بعید است که شاهد نسخه متفاوت برخی از شخصیت‌ها مثل ثور مونث در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشیم. در واقع در دنیای کامیک شخصیت جین فاستر به ثور تبدیل می‌شود و حتی با اینکه این شخصیت با استقبال خوبی نیز مواجه شد، اما از زمان اکران فیلم Thor: The Dark World (ثور: دنیای تاریک) در سال ۲۰۱۳، دیگر شاهد حضور شخصیت جین فاستر در دنیای سینمایی مارول نبوده‌ایم. علاوه بر مشکلات ناتالی پورتمن با مدیریت مارول، شخصیت جین فاستر نتوانسته محبوبیت زیادی را نیز در بین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول پیدا کند. با اینکه به نظر می‌رسد ثور و کاپیتان آمریکا در حال حاضر به پایان ماجراجویی خود رسیده‌اند،‌ اما ممکن است این داستان در مورد آیرون من متفاوت باشد.

با اینکه در حال حاضر فیلمبرداری و تولید فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 (نگهبانان کهکشان نسخه ۳) به علت اخراج جیمز گان از سمت کارگردانی این فیلم، در تابستان امسال متوقف شده است اما نتیجه اولین ارتباط اعضای نگهبانان کهکشان با آیرون من بسیار مثبت بوده است. از آنجایی که در دنیای کامیک شاهد کراس آورهای بسیاری نیز بوده‌ایم، شاید آیرون من به عضو موقت نگهبانان کهکشان تبدیل شود یا حتی این احتمال وجود دارد که شاهد ساخت یک کراس آور یا فیلم فرعی براساس فیلم Guardians of the Galaxy با حضور آیرون من نیز باشیم. با این حال، فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 ممکن است آخرین فیلم اعضای فعلی این گروه نیز باشد که در حال حاضر وضعیت مشخصی نیز ندارد، اما طبق گفته جیمز گان این فیلم قرار است پیش زمینه گسترش دنیای کیهانی مارول را ایجاد کند.

در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول شاهد بازگشت دنباله‌ها نیز هستیم. علاوه بر فیلم Spider-Man: Far From Home که فیلمبرداری آن به پایان رسیده و سال آینده اکران خواهد شد و فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 که وضعیت مشخصی ندارد، ساخت دنباله فیلم Black Panther (بلک پنتر) تایید شده و رایان کوگلر مانند قسمت اول برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه دنباله آن نیز باز خواهد گشت. علاوه بر این، دنباله فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) نیز در دست ساخت است و قابل انتظار نیز است که شاهد تایید دنباله فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ) و فیلم Captain Marvel نیز باشیم. با این حال، تنها تاریخ اکران دنباله فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) که قرار است در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) اکران شود، اعلام شده است و بقیه فیلم‌ها هنوز تاریخ اکرانی ندارند. هرچند قابل انتظار است که طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ شاهد انتشار دنباله این فیلم‌ها باشیم.

همچنین در سال ۲۰۲۰ قرار است شاهد انتشار دو فیلم غیر دنباله‌ای از دنیای سینمایی مارول باشیم. در ابتدا فیلم Black Widow (بلک ویدو) به کارگردانی کیت شورتلند، قرار است در تاریخ ۱ می ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) اکران شود و در ادامه فیلم The Eternals (اترنالز) به کارگردانی کلوئی ژائو، برای اکران در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. با اینکه شخصیت بلک ویدو شخصیت جدیدی نیست و از زمان اکران فیلم Iron Man 2 (آیرون من ۲) در سال ۲۰۱۰ شاهد حضور آن بوده‌ایم، اما کوین فایگی همواره به ساخت فیلم مستقل این شخصیت ابراز علاقه کرده و حتی یکبار نیز تا آستانه ساخت آن پیش رفته بود که در آن زمان با مخالفت آیزاک پارلموتر، مدیر عامل مارول اینترتینمنت مواجه شد و حال امروز که مارول استودیو به استودیویی مستقل تبدیل شده، فایگی این فرصت را پیدا کرده تا از پتانسیل شخصیت بلک ویدیو برای ساخت یک فیلم احتمالی ابرجاسوسی استفاده کند.

با اینکه مارول استودیو فعلا ۲ فیلم را برای سال ۲۰۲۰ در برنامه خود دارد اما در سال ۲۰۲۱ مارول بار دیگر به روند سه فیلم در سال باز خواهد گشت و حتی این احتمال وجود دارد که مارول به تولید و انتشار چهار فیلم در سال نیز دست یابد که طبق گفته فایگی، این موضوع به موارد بسیاری از جمله هزینه و پتانسیل‌های موجود بستگی دارد. اگر یک قدم به عقب برداریم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول شاهد معرفی شخصیت‌های جدید دیگری نیز باشیم. از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به نوا و آدام وارلاک اشاره کرد که بارها به احتمال حضور آن‌ها اشاره شده است. همچنین فایگی به‌تازگی از احتمال حضور شخصیت نیمور ساب-مارینر (Namor the Sub-Mariner) در دنیای سینمایی مارول خبر داده است.

این شخصیت تنها در ظاهر به آکوامن شباهت دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا مارول بتواند به راحتی یک اقتباس متفاوت را از این شخصیت تولید و منتشر کند، اما مارول سال‌ها پیش حق ساخت فیلم براساس این شخصیت را به یونیورسال فروخته بود و هنوز وضعیت آن مشخص نشده است و ممکن است این فیلم با همکاری یونیورسال ساخته شود یا اینکه مارول استودیو حق ساخت فیلم آن را باز پس گرفته باشد. در هر حال نیمور پتانسیل بالایی را نیز برای حضور در دنباله فیلم Black Panther دارد و قطعا مبارزه بین نیروهای آتلانتیس و واکاندا در روی صفحه سینما می‌تواند علاقه‌مندان را به وجد بیاورد. با این حال، شاید جای فیلم‌های متفاوتی نیز در این جدول خالی باشد.

قطعا مارول در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول نیاز به فیلم‌های بسیار متفاوتی نیز دارد و شخصیت مون نایت، یکی از این شخصیت‌ها است. هرچند برخی علاقه‌مند به ساخت سریال نتفلیکسی این شخصیت هستند، اما ممکن است مارول از پتانسیل این شخصیت در سینما استفاده کند. این شخصیت پتانسیل خوبی برای یک فیلم با درجه سنی بزرگسال (R) دارد، اما او تنها شخصیت با این پتانسیل نیست. در حال حاضر مارول حق ساخت فیلم براساس شخصیت بلید و گوست رایدر را باز پس گرفته و این فرصت را دارد تا براساس این دو فیلم‌هایی مستقل و با درجه سنی بزرگسال تولید کند و حتی باب ایگر، رئیس والت دیزنی اعلام کرد که امکان ساخت و انتشار فیلم‌هایی با درجه سنی بزرگسال در دنیای سینمایی مارول وجود دارد.

با اینکه ساخت یا عدم ساخت فیلمی براساس شخصیت‌هایی مثل بلید، مون نایت و گوست رایدر مشخص نیست، اما ظاهرا مارول به دنبال ساخت فیلم Sinister Six (شش خبیث) است. هرچند ممکن است شاهد این گروه در قسمت سوم فیلم Spider-Man باشیم، اما چیزی که مشخص است مارول با برنامه‌ای مشخص در حال تدارک حضور این گروه در دنیای سینمایی مارول است. تاکنون شخصیت‌هایی مثل والچر، میستریو و اسکورپیون معرفی شده‌اند و همچنین طبق شواهد موجود و شایعات منتشر شده، شخصیت نورمن آزبورن نیز قرار است به‌زودی معرفی شود و بعید نیست که در پایان فیلم Spider-Man: Far From Home شاهد حضور کوتاه این شخصیت باشیم. گفته می‌شود که مارول به دنبال استخدام یک بازیگر ۴۰ تا ۵۰ ساله برای این نقش است. هرچند که مذاکرات مارول با سونی برای استفاده از شخصیت کراون شکارچی به بن بست خورده، اما مارول این توانایی را دارد که شخصیت‌های دیگری را نیز در این گروه استفاده کند.

هالک، یکی از شخصیت‌های محبوب مارول است که تاکنون تنها یک فیلم مستقل براساس این شخصیت در دنیای سینمایی مارول ساخته و منتشر شده است. مارول همیشه برنامه داشته تا فیلم‌های بیشتری براساس این شخصیت تولید و منتشر کند، اما یونیورسال که در حال حاضر حق ساخت فیلم براساس این شخصیت را در اختیار دارد چندان میلی و علاقه‌ای به این موضوع ندارد. با این حال مارول می‌تواند از شخصیت شی هالک در آینده استفاده کند و حتی حاضر به پس دادن حق ساخت فیلم براساس این شخصیت نیز نیست. در واقع مارول در نظر دارد تا فیلم‌های بیشتری با محوریت ابرقهرمان زن تولید کند و شی هالک می‌تواند گزینه مناسبی برای مارول باشد که این موضوع بار دیگر به کمپانی یونیورسال بستگی خواهد گشت.

اما قطعا هیجان انگیزترین بخش فاز چهارم دنیای سینمایی مارول می‌تواند حضور دو گروه X-Men (ایکس-من) و Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) باشد. پس از خرید بخش تلویزیون و سینمای فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی، حال مارول بار دیگر حق ساخت فیلم براساس این دو مجموعه بسیار محبوب را باز پس خواهد گرفت. طی نزدیک به ۲۰ سال گذشته، فاکس قرن بیستم چندین فیلم مختلف براساس این دو مجموعه ساخته است که اگر Fantastic Four را در نظر نگیریم، فیلم‌های X-Men همیشه کیفیت بالا و پایین زیادی داشته‌اند. از ۱۱ فیلمی که براساس مجموعه فیلم X-Men تولید شده، شاهد آثار بسیار خوب و حتی ضعیفی بوده‌ایم و حال مارول این فرصت را دارد تا از شخصیت‌های محبوبی که کمتر یا به خوبی به آن‌ها در این فیلم‌ها پرداخته نشده است، در فیلم‌های آینده استفاده کند. این موضوع در مورد داستان‌های محبوب این مجموعه نیز صدق می‌کند.

با این حال، قطعا ورود مجموعه X-Men به دنیای سینمایی مارول بدون مانع نیز نخواهد بود. در واقع با توجه به گذشته این گروه و میتونت‌ها، ورود این گروه نمی‌تواند چندان آسان باشد. دنیای سینمایی مارول قرار نیست ریبوت شود و اگر مارول بخواهد از این گروه در آینده استفاده کند، احتمالا مجبور خواهد بود تا تغییراتی را در منشا داستانی شخصیت‌های این مجموعه ایجاد کند یا اینکه این شخصیت‌ها را در دنیای متفاوتی به تصویر بکشد که این گزینه نیز تقریبا در بین گزینه‌های مارول نیست. هرچند برخی معتقد هستند که فیلم Avengers 4 می‌تواند پیش زمینه را برای ورود این گروه به این مجموعه ایجاد کند، اما فیلمنامه این فیلم پیش از این توافق نوشته شده و بسیار بعید است که مارول در دقیقه ۹۰ چنین تغییری را در فیلمنامه مهم‌ترین فیلم این مجموعه تا به امروز ایجاد کند.

 

لطفا نظرات خود را با مجله اینترنتی سیمرغ پلاس به اشتراک بگذارید

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *