نقد بررسی انیمیشن کونگ فو پاندا: پنجه سرنوشت (Kung Fu Panda: The Paws of Destiny)

[ad id='39844']

[quote]شبکه استریم آمازون پرایم به تازگی فصل اول مجموعه انیمیشنیکونگ فو پاندا: پنجه سرنوشت را در دسترس مخاطبان خود قرار داده است با بررسی این سریال همراه ما باشید[/quote]

دیجیاتو این مجموعه توسط تهیه کنندگان برنده جایزه امی، میچ واتسون، الیون اون و لین لیوراس ساخته شده است. این مجموعه تلفیق مناسبی از پیشرفته ترین تکنیک های انیمیشن سازی و داستان سرایی قهرمانی الهام گرفته از فیلم های سینمایی این فرنچایز دوست داشتنی است. کل سیزده قسمت سی دقیقه ای این مجموعه هم اکنون برای علاقه‌مندان در دسترس موجود است.

از صداپیشگان مجموعه می توان به کریسی متز (این ما هستیم)، میک وینگرت (انتقام جویان، فرنچایز پاندای کونگفوکار)، جیمز هونگ (فرنچایز پاندای کونگفوکار، ایمی هیل (پاندای کونگ فوکار:افسانه های شگفت انگیز، دوست دختر سابق دیوانه) و لیا دلیون هیز (دکتر مک استافینز) اشاره کرد.متاسفانه همانطور که مشاهده می‌کنید خبری از بازیگران شهیر هالیوودی نظیر جک بلک و آنجلیناجولی در نقش صداپیشگان کاراکترهای این سریال نیست اما این موضوع دلیلی بر افت کیفیت کار صداپیشگان فعلی هم نیست چرا که آنها کار خود را به درستی انجام داده‌اند.

با این حال باید خاطر نشان شد که شخصیت های جدیدی که به فرنچایز اضافه شده اند مرکز توجه این مجموعه هستند. چهار شخصیت جدید از دهکده پاندا (دهکده‌ای که بعد از قسمت سوم معرفی شد و حالا در این سریال بیشتر به آن پرداخته می‌شود) به فرنچایز اضافه شده اند که بعضی از آن ها رویای آموزش دیدن زیردست پوی افسانه ای را در سر دارند. آن ها توسط نو های (Nu Hai) رهبر با انرژی گروه کوچکشان که توسط هیلی جو صداگذاری شده هدایت می شوند.

نو های رویاهای بزرگی برای تبدیل شدن به یک استاد کونگ‌فو در سر دارد و هر آنچه که از نظر مهارت کم دارد با علاقه و اراده پولادین خود جبران می کند. بائو (گانر سیزمور) برادر دوقلوی نو های، پاندایی بازیگوش و شوخ طبع است که مدام در حال دردسر درست کردن است. به جز دوقلوها دو عضو دیگر گروه جینگ و فان تونگ نام دارند. جینگ پاندای کونگ فوکار عجیب و غریبی که توسط لیا دلیون هیز و فان تونگ رفیق مهربان و وفاداری که بر حسب اتفاق رکورد بزرگترین نوزاد متولد شده در دهکده پاندا را در اختیار دارد توسط ماکانا سی صداگذاری شده اند.

شخصیت های ناهمگون آنان که اکثر اوقات در تضاد با یکدیگر است و با کمک پو و سایر بزرگان دهکده ضمیر پنهان هر یک از این پانداها بیشتر آشکار می شود. همچنین تضادی جالب میان کاراکترها و قدرت های شگفت انگیزی به شکلی غیرمترقبه بهشان اعطا شده دیده می شود که این موضوع بار کمدی اصلی سریال را به دوش می کشد.

پاندای کونگ‌فوکار: پنجه های سرنوشت داستان چهار بچه پاندا دنبال می کند که خود را در غاری جادویی در زیر دهکده پاندا می یابند و به صورت اتفاقی چی (chi) و یا انرژی جنگجویان کونگ‌فوکار باستان را که به چهار صورت فلکی معروفند جذب می کنند. این واقعه در قسمت اول رخ می دهد اما این سفر بچه پانداها در پی کشف اسرار و راه های بهره گیری از قدرت هایشان زیر نظر پو است که به این مجموعه ارزش دیدن می بخشد. پو و بچه ها باید قدرت های چهار صورت فلکی؛ اژدهای آبی، لاک پشت سیاه، ببر سفید و ققنوس سرخ، را بر اساس ستاره شناسی سنتی چینی ترکیب کنند تا شانسی در برابر شکست استاد فاسدشان جیندیائو داشته باشند. جیندیائو از اساتید باستانی هنرهای رزمی است که دوباره زنده شده و می خواهد به هر روش ممکنی قدرت چی تاریک را به دست بیاورد.

نکات مثبت بسیاری در پاندای کونگ فوکار:پنجه های سرنوشت وجود دارد که می تواند شما را مجذوب خود کند. هواداران فرنچایز از اشاراتی که در این مجموعه به سایر فیلم ها و سریال های تلویزیونی آن مثل ایستراگ ها و حضور کوتاه شخصیت ها می شود لذت خواهند برد و از سوی دیگر طرفداران جدید می توانند چهار عضو جدید جذابی که به این فرنچایز پیوسته اند را ملاقات کنند. این چهار تن هیچ کمی از پنج مبارز اصلی انیمیشن اول این سری ندارند و شخصیت پردازی‌های کامل تک تک آنها، باعث جذاب‌تر شدن محصول نهایی شده است.

افسانه این چهار پاندای دوست داشتنی در طی روند مجموعه گسترش پیدا می کند و می توان به آن مانند آغاز فرنچایز جدیدی نگاه کرد که احتمالا فصلهای بعدی آن نیز به زودی ساخته خواهد شد. نقش پو در این میان کم‌رنگ است و شاید این موضوع کمی دل طرفداران را برنجاند ولی او کماکان همان استاد خنگ و دست پاچلفتی است که باید باشد.

حال، سرنوشت پو این است که برای نجات دهکده شان و دنیا باید این بچه پانداها که تجسم چهار صورت فلکی می شوند را رهبری، راهنمایی و آموزش دهد و در این راه از آن ها محافظت کند. همانطور که استاد خودش در قسمت سوم این فرنچایز به او گفته بود چه بخواهد و چه نخواهد؛ بالاخره نوبت اوست که مقام استادی را برعهده بگیرد.

خوشبختانه کیفیت انیمیشن، اکشن و طنز این انیمیشن ساخته ی دریم ورکز همچنان در صدر قرار دارد و یک سر و گردن بالاتر از سایر انیمیشن‌های سریالی این روزهاست. دریم‌ورکس برخلاف دیزنی، سریال‌های قوی از دل مجموعه‌های خود تولید می‌کند و پتانسیل قدرتمندی را درون آنها جاری می‌سازد. سریالKung Fu Panda: The Paws of Destiny عناصر همیشگی این فرنچایز را به خوبی به جا آورده و آینده ای روشن پیش روی این سری، لااقل در دنیای تلویزیون، قرار داده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *