نمایش همجنس بازی زنان در نمایش های ایرانی

[ad id='39844']

[quote]این روزها نمایش روابط جنسی در نمایش های ایرانی روشی مرسوم برای افزایش فروش بدل گشته و رد پای این مسئله را می توان در بسیاری از تئاترها دید موضوعی که بسیاری از کارشناسان فرهنگی به ان اعتراض دارند[/quote]

 

 

قطب الدین صادقی بازیگر نمایشنامه نویس و کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این روز‌ها اجرای آثار با محتوای نامناسب بیشتر از گذشته شده، اظهار کرد: این سوال را از خالقانشان و مسئولانی که اجازه‌ی چنین آثاری را می‌دهند، باید پرسید! من خودم هم خیلی از این آثار را نمیبینم و در کارهایم هم اینطور موضوعات را نمی‌پردازم، ولی به طور حتم بحرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: شاید این موضوعات در جامعه خیلی مطرح شده که در تئاتر هم آمده البته پرداختن به شوخی‌های جنسی و موضوعات جنسی را نمی‌پسندم که فقط برای جذب مخاطب است و معتقدم تماشاگر را هم نمی‌توان با این شگرد‌های نامناسب جذب کرد، زیرا به نظر من تئاتر یک بیان فرهنگی فخیم است که با آن می‌توان مسائل بزرگ بشریت را مطرح کرد.

صادقی تصریح کرد: نگاه افرادی که به این موضوعات می‌پردازند به گیشه است می‌خواهند مخاطب تفنن طلب را با این صحنه‌ها سرگرم کنند مثل صحنه‌های جنسی و کافه‌ای که در فیلم‌های خارجی وجود دارد؛ این مسئله یک نوع ترفند تجاری است برای پول درآوردن.

رسالت هنر نمایش انتقال معنا و مفهوم موضوعاتی مناسب و تاثیرگذار برای مردم و چه بسا خانواده‌هاست، اما در این سال‌ها تئاتر در مسیر نامناسبی گام برمیدارد. در واقع برای جذب مخاطب از رقص و آواز تا دیالوگ‌ها و موضوعات سخیف پیش رفته و اگر خوشبینانه بگوییم، هنر نمایش هنوز به ابتذال نرفته و اگر وضع موجود به این صورت پیش برود به ابتذال هم کشیده می‌شود. نکته‌ی قابل توجه، حضور برخی کارگردان‌هایی است که آثار حرفه‌ای بسیاری در سال‌های گذشته به صحنه بردند، اما اکنون آن‌ها هم وارد این مسیر اشتباه شدند.

شاید بهتر باشد؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرچه زودتر تذکری جدی‌تر به مدیران زیر مجموعه‌ی خودش بدهد، زیرا موضوع قبح شکنی ارتباطات حرام در سالنهای نمایش است و اگر حتی دو اثر هم به این شکل و با این محتوا‌های نامناسب اجرا شود، تاثیراتی خوبی روی مخاطب نخواهد داشت.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *