نقد بررسی سریال تایتانز شبکه استریم دیسی

[ad id='39844']

[quote]با بررسی سریال موفق سریال Titans از شبکه استریم دیسی خدمت شما هستیم با ما همراه باشید[/quote]

سریال Titans ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۴ برای شبکه TNT ساخته شود. مدت‌ها است که برادران وارنر قصد دارد به نحوی شخصیت‌های رابین و تایتان‌ها را به گونه‌ای به صورت اکشن-زنده به سینما و تلویزیون بکشاند، اما انیمیشن‌های DC، سطح انتظارات را بسیار بالا برده‌اند و رسیدن به این هدف کار دشواری است. در هر صورت، سریال Titans توسط شبکه TNT لغو شد.

با توجه به اینکه شبکه the CW در حال حاضر چهار سریال با محور شخصیت‌های DC در حال پخش دارد، بسیاری تصور کردند که شاید سریال Titans نیز به این شبکه محول شود. همین مسئله تا حدودی باعث نگرانی‌های بسیار شد. در حال حاضر، شبکه the CW، سریال‌های Arrow، The Flash، Supergirl و Legends of Tomorrow را در حال پخش دارد و اگرچه بیننده‌های این سریال‌ها تا حدی خوب بوده که هر سال برای یک فصل دیگر تمدید شوند، اما به هیچ وجه نتوانسته‌اند انتظارات طرفداران سرسخت DC را برآورده کنند. این سریال‌ها، مخصوصا سریال Arrow، به دلیل محدودیت درجه سنی، سیاست‌های نوجوان‌پسندانه شبکه the CW که باعث افزایش بیش از حد بار ملودرام سریال‌ها شده و محدودیت بودجه، به مرور کیفیت خود را از دست داده‌اند و حتی وفاداری به منابع اقتباسی هم نتوانسته باعث کاهش انتقادات شود. از میان آن‌ها، فقط سریال Legends of Tomorrow است که به مرور تبدیل به یک سریال کالت شده و سبک خاص خود را پیدا کرده است.

پس عجیب نیست که رفتن سریال Titans به شبکه the CW باعث نگرانی شود. خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و برادران وارنر این سریال را برای شبکه اینترنتی DC Universe در نظر گرفت. بعد از یک تریلر به شدت امیدوارکننده که نشان‌دهنده فضای تاریک، خشن و بزرگسالانه سریال شد، انتظارها از سریال بالا رفت و باید اذعان کرد که سریال Titans، تا حد زیادی پاسخ توقعات بالای طرفداران کامیک‌های DC را می‌دهد.

اگرچه وفاداری به منبع اقتباس لزوما به معنی ارزش بالای یک اثر نیست (مانند سریال‌های ضعیف the CW)، اما در سریال Titans، شاهد یک مورد استثنا هستیم که این وفاداری منجر به بهبود تجربه بیننده می‌شود. اعضای تایتان‌ها تا حد زیادی، مخصوصا از نظر لباس، شبیه کامیک‌بوک‌ها هستند. در میان آن‌ها، لباس دیک گریسون/رابین از همه بهتر است. به لطف جوئل شوماخر (Joel Schumacher)، رابین در فیلم Batman & Robin به یک جوک تبدیل شده بود و همین مسئله باعث شده بود تا این شخصیت نسبتا در اقتباس‌های اکشن زنده بتمن گم شود. اما دیک گریسون در هیبت رابین، نه تنها یک جوک نیست، بلکه شخصیتی دوست‌داشتنی و جذاب است و لباس او نیز شباهت زیادی به کامیک‌های جدید DC دارد. حتی رنگ‌بندی این لباس نیز در سریال مورد توجه دیگر شخصیت‌ها قرار می‌گیرد.

در واقع اگر بگوییم که دلیل اصلی موفقیت سریال Titans، شخصیت دیگ گریسون است، چندان گزاف نگفته‌ایم. سازندگان سریال موفق شده‌اند تا شخصیتی پیچیده و چندلایه برای دیک گریسون خلق کنند که مشخصا دارای کشمکش‌های فراوان درونی است، بی‌رحم است و رابطه پیچیده‌ای با بروس وین/بتمن دارد. اگرچه سریال Titans درباره گروه تایتان‌ها است، اما بی‌شک شخصیت محوری، دیک گریسون است که قصد دارد از زیر سایه سنگین بتمن بیرون بیاید.

سریال Titans در انتخاب بازیگرها نیز بسیار خوب عملکرده است. اگرچه عده‌ای به شکل احمقانه به انتخاب آنا دیوپ (Anna Diop) به عنوان کوری اندرز/Starfire اعتراض کردند، اما آنا دیوپ آنقدر بازیگر باجذبه و خوبی است که به Starfire یک پرسونای خاص و متمایز بخشیده است.تیگن کرافت (Teagan Croft) به عنوان ریچل راث/Raven دوست داشتنی و ترسناک است و رایان پاتر (Ryan Potter) در نقش گار لوگن/Beast Boy عالی است. شخصیت Beast Boy شاید در نگاه اول فقط برای کامیک‌بوک‌ها مناسب باشد، اما رایان پاتر با کاریزمای ذاتی خود توانسته این شخصیت را باورپذیر کند. برنتون ثویتس (Brenton Thwaites) نیز با نقش دیک گریسون، بهترین فرصت را برای خودنمایی پیدا کرده است و قطعا این نقش، بهترین هنرنمایی زندگی حرفه‌ای اوست.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *