بیوگرافی و سوابق حمیرا ریگی سفیر جدید ایران در برونئی

[ad id='39844']

[quote] حمیرا ریگی به عنوان اولین زن اهل سنت به عنوان سفیر جدید ایران در برونئی منسوب شد[/quote]

حمیرا ریگی اولین فرماندار زن در دولت یازدهم و اولین فرماندار زن اهل سنت است که سکانداری فرمانداری شهرستان قصر قند را از ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ به دست گرفته است.

ریگی برای نخستین بار کار خود را به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قصرقند روز پنج شنبه ۲۸ فروردین آغاز کرد. وی از جامعه بانوان بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان متولد ۱۳۵۴ است و افزون بر ۲۰ سال تجربه در دستگاههای مختلف از جمله به عنوان رییس اداره بهزیستی و بخشدار مرکزی چابهار مجموعا به مدت ۷ سال داشته است.

ریگی همچنین مشاور مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر کمیسیون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبیر کمیسیون شورای شهر چابهار بوده است.

ریگی یکی از افراد فعال در ایجاد صلح و سازش هفته گذشته میان دو طایفه ریگی و شهرکی در این منطقه بود؛ این دو طایفه در جنوب سیستان و بلوچستان از ۱۳ سال پیش به سبب یک فقره قتل دچار اختلاف شده بودندکه با بخشش قاتل صلح و سازش میانشان برقرار شد.

شهرستان قصرقند در ۶۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان و حدفاصل شهرستانهای چابهار، نیکشهر و سرباز با داشتن آب فراوان و هوای مرطوب قطب کشاورزی بویژه در محصولاتی همچون انبه، برنج، خرما و پرتقال محسوب می شود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *