بررسی اولیه فیلم جمشیدیه یلدا جبلی و فردین خلعتبری

[ad id='39844']

[quote]فیلم جمشیدیه با کارگردانی یادا جبلی و فردین خلعتبری اولین نمایش عمومی خود را در جشنواره ۳۷ فیلم فجر خواهد داشت[/quote]

 

یلدا جبلی در فیلم سینمایی «جمشیدیه» قصه زن و شوهری را بیان می‌کند که درگیر حادثه‌ای می‌شوند و این حادثه زندگی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اسامی عوامل فیلم و خلاصه داستان:

کارگردان: یلدا جبلی، فیلمنامه نویس: یلدا جبلی و فردین خلعتبری، مدیر فیلمبرداری: معین مطلبی، صدابردار: محمدصالح کرمانی، چهره پرداز: عظیم فراین، طراح لباس: یلدا جبلی، تدوین: یلدا جبلی، صداگذاری: آرش قاسمی، موسیقی: فردین خلعتبری، عکاس: سید حبیب مجیدی، بازیگران: سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته آ پناهی‌ها، سعید چنگیزیان، ستاره پسیانی، ندا جبرائیلی، شادی کرم رودی، محمد ولی زادگان، کاوه کاتب، حمیرا نونهالی، لیلی فرهادپور، غلامرضا کیایی نژاد، حسین دالمن با حضور کیومرث پور احمد، بهرام عظیمی و بهرنگ تنکابنی، تهیه کننده: محمد صادق آذین

خلاصه داستان: ترانه و امیر (زن و شوهر ۳۴ و ۳۷ ساله) در شب تولد امیر درگیر حادثه ای می شوند و برای کشف حقایق نهفته در دل حادثه وارد مسیر پیچیده ای می شوند که هرچند در آن پیش می روند امکان بازگشتشان کمتر می‌شود.

 

«جمشیدیه» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی یلدا جبلی ساخته سال ۱۳۹۷۴ است. نکات قابل توجه «جمشیدیه» حضور کیومرث پوراحمد و بهرام عظیمی دو کارگردان مشهور سینما و انیمیشن که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. پیش از این فیلم سینمایی «داره صبح میشه» به کارگردانی یلدا جبلی فیلمساز جوان سینما در گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی درآمد که مورد توجه منتقدان و اصحاب رسانه قرار گرفت. سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی‌ها، سعید چنگیزیان، ستاره پسیانی، ندا جبرائیلی، شادی کرم‌رودی، محمد ولی‌زادگان، حمیرا نونهالی، کاوه کاتب، کیومرث پوراحمد، بهرام عظیمی، لیلی فرهادپور و بهرنگ تنکابنی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ترانه و امیر در شب تولد امیر درگیر حادثه‌ای شده  و برای کشف حقایق نهفته در دل حادثه وارد مسیر پیچیده‌ای می‌شوند که هرچند در آن پیش می‌روند امکان بازگشت‌شان کمتر می‌شود. «جمشیدیه» دومین فیلم بلند سینمایی یلدا جبلی در فضایی متفاوت و سبکی جدید نسبت به فیلم «داره صبح میشه» است که نگاهی به یکی از معضلات چالش‌برانگیز جامعه دارد.  یلدا جبلی کارگردان «جمشیدیه» فارغ‌التحصیل دانشکده سینما و تئاتر است که تدوین تعدادی سریال و فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد، وی فیلمسازی را با ساخت تله‌فیلم‌هایی از جمله «یک فنجان چای گرم» و «این جاده ۲طرفه است» آغاز کرد. «جمشیدیه» اما در مسیری کاملا متفاوت از تجربیات گذشته یلدا جبلی، یک فیلم اجتماعی است که برای اولین‌بار به معضلی فراگیر می‌پردازد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *