روشهای طبیعی کاهش ریزش مو

[ad id='39844']

[quote]برترین روشهای جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان[/quote]

 

 

ریزش مو در ابتدا با دیدن موهای اضافی بر روی شانه سر و گاهی پوست شما شروع می شود و ممکن است تا خالی شدن کف سر پیشرفت نماید! دقت داشته باشید طاسی معمولا در اثر ریزش زیاد مو از کف سر ایجاد می گردد؛ و می تواند به دلایل موروثی، استفاده از داروهای خاص و یا شرایط پزشکی خاص حاصل شود. هر کسی  اعم از زن، مرد و کودک و…. ممکن است ریزش مو را تجربه کند. توجه داشته باشیدریزش موی ثابت در زنان معمولا به به نازک شدن موها در قسمت جلو و کنار تاج سر محدود می گردد؛ موهای قسمت جلوی سر در زنان باقی می ماند و به ندرت طاسی کامل را تجربه می کنند.

ریزش موی آندروژنیک، شایع‌ ترین نوع ریزش مو در آقایان است که معمولا از والدین به فرزندان به ارث می‌ رسد؛ بر اساس الگوی ژنتیکی و شدت ژن موثر در ریزش مو، این عارضه ممکن است از دوران جوانی آغاز شود و علائم آن می‌ تواند به شکل نازک، بد فرم، بی‌ حالت و کدر شدن مو‌ها بروز پیدا کند! امروزه به دلیل تغذیه نادرست و کاهش کیفیت مواد غذایی (به دلیل کاهش کیفیت خاک مزارع، استفاده از هورمون ها برای رشد میوه ها و پروار کردن طیور و دام ها و…)، کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در اکثر افراد دیده می شود. همچنین استرس، انجام فعالیت های سنگین بدنی، مصرف الکل، استعمال دخانیات و… نیاز بدن به برخی از آن ها را افزایش می دهد.

مو به عنوان بافت نرم و همبند بدن محسوب می شود و از لحاظ ساختار و ترکیب شبیه پوست و سایر بافت های همبند بدن می باشد. بدن و بافت های همبند برای ترمیم، رشد و حفظ سلامت خود نیازمند مقادیری از مواد مغذی از قبیل منیزیم، کلسیم، منگنز، روی و ویتامین های A, B, C, E، پروتئین، مواد معدنی و… می باشند. عدم توازن میزان این مواد در بدن منجر به افزایش ریزش مو و کاهش رویش موهای جدید می گردد و از اصلی ترین علل ریزش مو هم در زنان و هم در مردان می باشد.

بسیاری از مردها و زن هایی که دچار ریزش مو هستند دارای ازدیاد مس  می باشند و علاوه بر ریزش مو سایر علایمی را که مرتبط با ازدیاد مس در بدن می باشند از قبیل: ضعف و کمبود انرژی، سردرد، افسردگی، مشکلات جنسی و… را نیز تجربه می نمایند.

ریزش مو برای بسیاری از افراد می تواند نگران کننده باشد! تمام کسانی که دچار ریزش مو هستند، اغلب رنج زیادی می‌ کشند که توام با احساس عدم‌ امنیت، ترس و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس است! بنابراین ریزش مو فقط یک مسئله‌ ی ظاهری نیست. برخی از افراد ترجیح می دهند، کم مویی خود را پنهان نکرده و درمانی نیز اتخاذ نمی کنند؛ و برخی دیگر ممکن است کم مویی خود را با آرایش، موی مصنوعی یا کلاه و… بپوشانند، و گروهی دیگر از داروها و یا عمل های جراحی برای درمان ریزش موی خود استفاده می نمایند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *