نقد بررسی فیلم جنایات گریندل والد

[ad id='39844']

[quote]داستان فیلم پس از اتفاقات فیلم « جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها » رخ می دهد. گریند والد که در زندان به سر می برد، موفق به فرار می شود و پس از آن به دنبال کریدنس ( ازرا میلر ) می گردد چراکه فکر می کند او م تواند قدرت فوق العاده ای در اختیارش قرار دهد. اما گریندلوالد تنها فردی نیست که به دنبال کریدنس است بلکه افراد زیادی به دنبال او هستند و…[/quote]

شاید جمله ناامید کننده ای به نظر برسد، اما به نظر می رسد مهمترین ایراد فیلم در فیلمنامه ای باشد که جی کی رولینگ آن را به رشته نگارش درآورده. قسمت دوم « جانوران شگفت انگیز » فاقد نیروی محرکه است و همه چیز در سطح باقی مانده چراکه ازدیاد شخصیت ها منجر به این شده که مخاطب گیج شود و خط اصلی داستان نیز کیفیت لازم را نداشته باشد. به نظر می رسد که جی کی رولینگ عجله زیادی داشته تا شخصیت های خلق شده اش را به سینما بیاورد و به مخاطب معرفی کند در صورتی که می شد این شخصیت ها به مرور و در قسمت های بعدی معرفی شوند تا از این سردرگمی رهایی یابند.

گریندلوالد قرار بوده تا شرورِ جی کی رولینگ باشد. شخصیتی که بی شباهت به ولدمورت در دنیای « هری پاتر » نیست ( می دانم مقایسه اش طرفداران رولینگ را عصبانی می کند! ) ، اما فیلمی که نام « جنایات گریندلوالد » را یدک می کشد، به این معناست که ما قرار هست شخصیت محوری را شاهد باشیم که داستان را به سیطره خود در می آورد و ما را مجذوب تصویر می کند. موضوعی که درباره گریندلوالد رخ نمی دهد او یک شخصیت کاملاً معمولی با افکار معمولی است که می تواند شخصیت منفی هر فیلم دیگر باشد که حتی اسمی از آن در عنوان فیلم مشاهده نشود! البته این را هم باید اضافه کرد که شاید خسته کننده بودن گریدنل والد به این دلیل است که فیلم پراکندگی بسیاری دارد و نمی تواند تمرکز خود را حفظ کند.

خوشبختانه هنوز دیوید یاتس ( کارگردان ) در فیلم حضور دارد که بتوانیم به توانایی های کارگردانی او اعتماد کنیم و اعتمادمان رنگ نبازد. یاتس کار خود را در ساخت « جنایات گریندلوالد » به خوبی انجام داده و جلوه های بصری فیلم نیز تماشایی از آب درآمده تا حداقل خسته کنندگی داستان را جبران کرده باشد! اما حتی یاتس هم نمی توانسته با فیلمنامه جی کی رولینگ معجزه کند و اثر منسجمی خلق کند. اینکه ما هنوز می توانیم از تماشای تصویر لذت ببریم یعنی باید از دیوید یاتس تشکر کنیم!

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *