بیوگرافی و سوابق ماریا کری خواننده دورگه آمریکایی

[ad id='39844']

[quote]ماریا کری خواننده، ترانه‌سرا، هنرپیشه و تهیه‌کننده اهل آمریکا است[/quote]

 

ماریا کری در لانگ آیلند نیویورک به دنیا آمد. پدر او، آلفرد روی، یک آمریکایی آفریقایی‌تبار از نژاد ونزوئلایی و مادر او پاتریشیا، یک سفید پوست ایرلندی است.

ماریا کری قبل از کشف صدایش به عنوان آرایشگر در یک آرایشگاه کار می‌کرد و پیش از آن نیز پیشخدمت در رستوران بود.

کری که در لانگ آیلند نیویورک به دنیا آمد و بزرگ شد، با انتشار یک آلبوم استودیوی به نام خودش، ماریا کری در سال ۱۹۹۰ به شهرت رسید. این آلبوم موفق به کسب جایزهٔ مولتی‌پلاتینیوم شد و تک‌آهنگ‌های آن توانستند در چهار بار پیاپی در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار بگیرند.

تامی موتولا پس از شنیدن صدای ماریا کری بشدت تحت تاثیر قرار گرفت و بسراغ ماریا کری آمد و با وی قرار دادی به امضا رساند. اینچنین بود که ماریا کری نخستین آلبوم خود را به نام MARIAH CAREY در سن ۲۰ سالگی عرضه کرد .

ماریا کری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون فروش در سرار دنیا داشته‌است که او را در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی تاریخ قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۲ ماریا کری در فهرست «۱۰۰ زن برتر موسیقی» شبکهٔ وی‌اچ‌وان در رتبهٔ دوم قرار گرفت. او تاکنون ۵ جایزه گرمی، ۱۷ جایزه موسیقی جهان، ۳۱ جایزه موسیقی بیلبورد و ۱۱ جایزه موسیقی آمریکا را از آن خود کرده‌است.

او علاوه بر خوانندگی در زمینه های دیگری همچون ترانه سرایی ، آهنگسازی و بازیگری نیز فعالیت کرده است. اما اینکه ماریا کری چطور موفق شد و به شهرت فعلی رسید را در ادامه مشاهده می کنید. بد نیست بدانید ماریا کری، سنبل استفاده از زیورآلات پروانه ای است و به هر فرم، لباس و جواهرات پروانه ای علاقه زیادی دارد.

شمار آلبومهای بفروش رفته وی در سراسر جهان: ۲۳۰ میلیون

پر هزینه ترین موزیک ویدئوی خواننده زن تاریخ متعلق به ماریا کری میباشد. موزیک ویدئوی HEART BREAKER وی ۳ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

 

نکاتی جالب در مورد ماریا کری :

۱)    مثل اینکه او از کودکی یک خواننده به دنیا آمده بود. پدر مادرش نام او از با توجه به یک ترانه به نام They Call The Wind Mariah  پیش از تولد وی، انتخاب کرده بودند.

۲)    پدر او از مردمان معمولی ونزویلا و مادرش از بزرگ زادگان ایرلند بود که همین باعث خراب شدن زندگی شان شد . البته هردوی آنها به شدت یکدیگر را دوست میداشتند.

۳)    مادر او از خوانندگان اپرا و پدرش مهندس هوانوردی بود !!!!!! چگونگی آشنایی این دو مشخص نیست! (به نظر شما آنها در فضا با هم آشنا شده اند یا سالن اپرا؟! )

۴)    او در دانشگاه در رشته ی گریم تحصیل کرد .

۵)    زمانی که او ترنه سرایی می کرد به گفته ی خوانندگان آن دوره شعر های او شنونده را به طورکامل تحت تاثیر احساسات وی در می آوردند .

۶)    ازدواج اول او بیش از ۵ سال طول نکشید . او در هنگام ازدواج اولش گیاه خوار شده بود

۷)    او به پروانه علاقه ی بسیار زیادی دارد . تمامی بدلیجات ، شکل لباس ، حتی شکل کاغذ دیواری خانه اش به شکل پروانه است . نزدیکان او نسبت به بدلیجات وی حسادت می کنند و به گفته ی خودشان او در مراسم مختلف ، اکثرا زیباترین جواهرات با نقش پروانه را دارد

کنسرت ماریا کری در عربستان سعودی

ماریا کری که روز ۳۱ ژانویه در شهر اقتصادی ملک‌ عبدالله در استان مکه برگزار می‌شود، پنجمین کنسرت این خواننده صاحب‌نام آمریکایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود. او پیشتر کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف کشور امارات برگزار کرده بود.

 

 

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *