نقد بررسی فیلم چاقی راما قویدل

[ad id='39844']

 

 

فیلم چاقی یه درام ۹۰ دقیقه‌ای بود که نمایانگر زندگی زناشویی امروزی در ابعاد دیگه‌ای بود. داستان با شروع نشون دادن یک خونواده خوشبخت استارت میخوره و با ادامه داستان شخصیت‌های دیگه مثل دوست خانواده و همکارای دیگه وارد داستان میشن که باعث رخدادن بعضی اتفاقای ناخواسته میشن.

علی مصفا در نقش یک صدابردار صاحب استدیو ضبط صدا ظاهر شده [ و از چاقی هم رنج میبره ] که لادن مستوفی نقش همسرش رو بازی کرده. اونا یه بچه دارن و ظاهرا زندگی کاملا خوبی دارن. هم خوشحالن، هم وضع مالی خوبی دارن و بجز مزاحمتای گه‌گدار همسایه‌شون ناراحتی دیگه‌ای دیده نمیشه و تو یه روتین زناشویی افتادن. با ورود حمید فرخ‌نژاد بعنوان یه کارگردان مطرح و دوست شخصیت اصلی داستان یواش یواش شکل می‌گیره. در اینجا حمید فرخ‌نژاد از قصد ازدواج با دختری که نقشش رو مهسا کرامتی بازی کرده حرف میزنه و با حضور این ۲ کاراکتر خوشبختیه این خونواده تحت تاثیر قرار می‌گیره

توی این فیلم ظاهرا همه‌چی خیلی خوبه و همونجور که باید باشه هست ولی با ادامه فیلم و ریزشدن تو جزئیات نکته‌هایی رو می‌بینید که باعث اتفاق‌های فیلم میشه. بنظرم فیلم می‌خواست نشون بده تو زندگی زناشویی که با ثبات هم هست با گذر زمان اگر هر از چند گاهی تحول مثبتی صورت نگیره یا آدم خودش رو فراموش کنه امکانش هست در اوج رضایت نسبی هم خطا کنه و نکته‌ی جالب دیگه‌ش هم این بود که نشون داد یه آدم خوب می‌تونه بخاطر فرار از روزمرگی یا پیدا کردن یه حس جدید خواسته / ناخواسته به یه آدم شبه بد / بد تغییر هویت بده و از یجا به بعد آروم آروم کنترل خودش رو از دست بده مثل معتاد شدن! و البته همین فرد هم می‌تونه تو موقعیت خطرناک درست وقتی که فکر می‌کنه داره غرق میشه وضعیت رو کنترل کنه و به خودش برگرده. شاید اکثر مشکلات زناشویی الان با یه سوء تفاهم کوچیک، یه پنهان‌کاری کوچیک و جزئی شروع شده. با همین جزئیاتی که فرد به خودش اجازه میده در زندگی مشترک پنهانش کنه و با همین پنهان‌کاری‌های دنباله‌دار به خودش جسارت میده قدم به مرحله‌ی جدیدی بزاره و ناخواسته به این کار عادت پیدا کنه و تازه این شروع مشکلات بزرگ هست. نکته‌ی دیگه اینه که همین جزئیات کوچیک چقدر می‌تونه رو اعصاب آدم تاثیر بزاره و تو زندگی آدم تاثیر بزاره و از آدم یه شخصیت دیگه‌ای بسازه که حتا خودش هم ازش بی‌خبره. میشه گفت ایجاد انگیزه طی بازه‌های زمانی مختلف برای رفع مشکلات کوچیک و بزرگ مثل چاقی می‌تونه کمک کنه به بقای ثبات زندگی مثبت.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *