نقد بررسی فیلم چاقوکشی (Knives Out)

[ad id='39844']

[quote]چاقوکشی ، یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی سیاه معمایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ریان جانسون است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. فیلم، داستان اعضای یک خانواده عجیب را دنبال می‌کند که بعد از قتل وحشیانه پدر خود در یک خانه جمع شده و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد. دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، دان جانسون، مایکل شنون، کیت استنفیلد، کاترین لانگفورد، جیدن مارتل و کریستوفر پلامر ستارگان فیلم هستند. [/quote]

این فیلم که با نام «چاقوها بیرون» هم در میان ایرانی‌‌ها شناخته می‌شود رویکردی مدرن به روایتی جنایی دارد و در ژانر فیلم‌های کمدی سیاه و هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد. در فیلم «چاقوکشی» همانند بیشتر فیلم‌های کارآگاهی، اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و ناگهان قتلی رخ می‌دهد و پای کارآگاهی زبده برای حل ماجرای قتل به این خانواده باز می‌شود. ماجرا از این قرار است که فردی با نام «هارلن تُرومسبی»، که نویسنده داستان‌‌های جنایی است، اعضای عجیب‌ و‌غریب خانواده‌اش را برای هشتاد‌ و ‌پنجمین‌ سالگرد تولدش به عمارتی دورافتاده دعوت می‌کند و دقیقاً یک روز قبل از سالگرد تولد، جنازه «هارلن» بیچاره توسط اعضای خانواده‌اش پیدا می‌شود.

در ادامه نیز کارآگاهی با نام «بنویت بلانک» برای حل معمای قتل «هارلن» وارد ماجرا می‌شود و انگشت اتهام را به تمام افراد حاضر در این عمارت می‌گیرد. از آنجایی که با فیلمی در سبک کمدی سیاه طرف هستیم، انتظار می‌رود این فیلم داستانی جدی و شوخی را در کنار هم به ‌پیش ببرد و لحظه‌های بامزه و پردلهره‌ای را در این فیلم تجربه کنیم.

برای شما از حضور «دنیل کریگ» در این فیلم گفتیم و بدون شک حضور او یکی از نقطه‌های جذاب چاقوکشی به ‌حساب می‌آید، اما جالب است بدانید، «دنیل کریگ» تنها کارآگاه این فیلم نیست و «لاکیث استنفیلد» نیز کارآگاه دیگری است که با «دنیل کریگ» در حل معمای قتل همکاری می‌کند. در این فیلم بها چندین هنرپیشه ترازاول دیگر نیز سروکار داریم که در میان آنها می‌توان به «جیمی‌ لی‌ کورتیس» و «کریستوفر پلامر» اشاره کرد.

نویسندگی و گارگردانی «چاقوکشی» بر عهده «ریان جانسون» بوده است و از آنجایی که پیش‌‌از‌این کارگردانی «ریان جانسون» را در مجموعه تلویزیونی «برکینگ‌ بد»  و «برادران بلوم» دیده‌ایم، انتظار داریم در «چاقوکشی» نیز با فیلمی خاص و فراموش‌نشدنی روبرو شویم. گفته می‌شود که لحن طنز و شوخی به‌همراه موسیقی و بازی جذاب «دنیل‌ کریگ» در این فیلم به‌عنوان نکات مثبت «چاقوکشی» به‌حساب می‌آید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *