نقد بررسی فیلم هندی بهارات (Bharat) سلمان خان

[ad id='39844']

[quote]بهارات ۲۰۱۹ ، یک مرد ( سلمان خان ) که به طور ناشناس مدت طولانی را در میان مردم زندگی کرده است داستان زندگی اش را از سال های آغازین عمرش تا آخرین روزهای عمرش روایت می کند ، روایتی که برای همه شوکه کننده است …[/quote]

 فیلمی پرهزینه با بازی سلمان خان است که در روز عید فطر سال گذشته منتشر شده و به یکی از نمادهای بالیوود تبدیل شد. با این وجود این فیلم اهداف بزرگی در سر داشته و روایت آن سعی کرده تاریخ ۷۰ ساله هند از زمان جدایی از پاکستان را در قالب داستان سه ساعته خود به نمانیش بگذارد و همچنان ترانه و رقص همیشگی سینمای هند را نیز داشته باشد. این فیلم داستان بهارات (سلمان خان) را روایت می کند که پس از جدایی هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ و نقل مکان خانواده اش از پاکستان به هند، به پدرش قول می دهد که خانواده را در کنار یکدیگر نگه دارد اما پدر و خواهرش در جریان جدایی دو کشور از هم جدا می افتند.

برای وفا به قولی که به پدرش داده، بهارات شغل های زیادی برای خود بر می گزیند: کار به عنوان بدلکار در سیرک، کار در سکوهای نفتی در عربستان سعودی و سپس کار در کشتی به عنوان ملوان. در این میان وی شیفته زنی به نام کومود راینا (کاتریناف کایف) می شود، نقشی که قرار بود توسط پریانکا چوپرا ایفا شده و ظاهراً چوپرا در نیمه راه برای ازدواج با نیک جوناس آن را نیمه کاره رها کرد. زمان طولانی فیلم و داستان پرفراز و نشیب آن چندان مورد قبول منتقدان نبوده اما طرفداران سلمان خان استقبال قابل توجهی از آن داشته اند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *