معرفی کامل بازی اسپایدرمن : مایلز مورالز Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

[ad id='39844']

[quote] اسپایدرمن : مایلز مورالز یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط شرکت اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) در حال ساخته شدن است و توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت و به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.[/quote]

داستان بازی از Marvel’s Spider-Man ادامه پیدا میکند. در واقع از آخرین بخش DLC تحت عنوان “شهری که هرگز نمیخوابد” و به مبارزه سیلور سیبل و مرد عنکبوتی با کله چکشیِ رباتیک اختصاص داشت و در صحنه پس از تیتراژ آن شاهد بودیم که پس از اصرارهای فراوان مایلز مورالز، پیتر پارکر تصمیم میگیرد به او راه و رسم ابرقهرمان بودن را یاد دهد، یک سال گذشته است و حالا مایلز کاملا در قالب یک ابرقهرمان که از محله اش (هارلم) دفاع میکند جا افتاده است. در شهر جنگی بین دار و دسته های یک کمپانی بزرگ انرژی و سپاهیان گروهی خلافکار که به فن آوری های پیشرفته دسترسی دارند در گرفته و مایلز خودش را درگیر این جنگ میکند. پیتر هم به او گفته که باید مثل پدرش باشد و مسیر دفاع از شهر در مقابل بدی ها را طی کند.

ابتدا آقای سایمون راتر نایب رئیس سونی اعلام کرد که “اسپایدرمن: مایلز مورالز” یک بسته تکمیلی یا Expansion است  که بازی قبلی را ارتقا میدهد. با این حال اینسومنیاک گیمز خیلی سریع صحبت های او را اصلاح کرد و گفت این پروژه یک بازی مستقل (stand-alone) از قسمت اول است  که ماجراجویی بعدی در عالم Marvel’s Spider-Man است و یک آرک داستانی کامل و مجزا برای خودش را دارد. برایان هورتون مدیر نوآوری اینسومنیاک گیمز درباره داستان بازی گفته که بسیار مهم، احساسی، عاطفی و همچنین بخشی ضروری از یونیورس بازی Marvel’s Spider-Man خواهد بود”.

برایان هورتون مدیر نوآوری اینسومنیاک گیمز گفته اندازه و گستردگی این بازی از قسمت قبلی کوچک تره و آن را از این نظر با بازی “آنچارتد: میراث گمشده” (Uncharted: The Lost Legacy)  مقایسه کرده. او همچنین گفته بازی از نظر زمانی هم مثل “آنچارتد: میراث گمشده” خواهد بود. “آنچارتد: میراث گمشده” نصف بازی اصلی خودش زمان میبرد پس نتیجه میگیریم بازی “مرد عنکبوتی: مایلز مورالز” چیزی بین ۷ تا ۱۰ ساعت زمان میبرد تا داستان اصلی را تکمیل کنید ولی با احتساب ماموریت های فرعی و نکات دیگر باید دو برابر برایش زمان بگذارید.

برایان هورتون مدیر نوآوری اینسومنیاک گیمز تایید کرده مایلز مورالز سبک مبارزه خاص خودش و همچنین کامبوهای خاص خودش را خواهد داشت و از دو قدرت منحصر به فرد او یعنی اشعه ونومی (venom blast) و نامرئی شدن در این بازی استفاده میشود تا از پیتر پارکر متمایز شود  همچنین قراره از خبیث های جدید، مکان های جدید و ماموریت های منحصر به فرد نسبت به بازی قبلی استفاده بشه

گفته شده این بازی از فن آوری  Ray Tracing (رهگیری پرتو) استفاده خواهد کرد (Ray Tracing در واقع یک روش نوین و بسیار پیشرفته برای رندر کردن سایه‌ ها، نورپردازی‌ و بازتاب‌ها درون یک صحنه است). البته اصل و اساس این فناوری جدید نبوده و بسیاری از فیلمسازان و انیمیشن سازان در گذشته با استفاده از این تکنیک رندر، صحنه‌های زیبا و سینمایی بسیاری را خلق کرده‌اند. نکته جدید برای فناوری Ray Tracing که در سخت افزار کنسول PS5 به کار رفته است، حضور Real Time آن درون بازی‌های ویدیویی این کنسول است که تا به حال دیده نشده است. بدین ترتیب نورپردازی، بازتاب‌ها و سایه‌ها می‌ توانند خیلی بهتر و واقع گرایانه‌ تر به نظر برسند. الگوریتمی که پیشتر از آن گفتیم، به این صورت کار می‌کند که زمانی که نور به هر سطحی برخورد می‌کند، تعامل و تاثیر آن را دقیقا به همان صورتی که چشم انسان آن را می‌بیند، محاسبه کرده و سایه‌ها و بازتاب‌ها را به تبعیت از آن، نمایش می‌دهد. بازی همچنین   تقریبا صفحه لودینگ نخواهد داشت و از تکنولوژی‌های جدید نسل بعد همچون تکنولوژی صدای سه بعدی استفاده خواهد کرد.

ابرشزورهای احتمالی برتی حضور در بازی اسپایدرمن : مایلز مورالز

Prowler

کسانی که انیمیشن Spider-Man Into the Spider-Verse را تماشا کرده باشند، آشنایی نسبی با شخصیت Prowler را دارند. اما این انیمیشن تمامی ابعاد این شخصیت شرور را نشان نداده است و قصد نداریم اطلاعاتی از این شخصیت را لو بدهیم. Prowler شخصیتی بی‌مغز و بی‌رحمی است که گزینه مناسبی برای بازی Spider-Man: Miles Morales محسوب می‌شود. این کاراکتر چه در دنیای کمیک و چه در جهان سینما فردی مهم و تأثیرگذار برای مایلز بده است. او می‌تواند اولین دشمن بازی باشد که در مقابل مایلز قرار می‌گیرد و به دلیل وابستگی احساسی مایلز به او، شاید سخت‌ترین دشمن بازی برای مبارزه در برابر مورالس باشد. صادقانه بگوییم، عدم حضور Prowler در بازی Spider-Man: Miles Morales می‌تواند برای بازیکنان شوکه‌کننده باشد؛ اما بعد از تجربه بازی Marvel’s Spider-Man، امیدوار هستیم شاهد حضور این شخصیت شرور در بازی باشیم.

 

Green Goblin

 

دومین شخصیت شروری که می‌تواند بعد از Prowler در بازی Spider-Man: Miles Morales حضوری منطقی و قابل انتظار داشته باشد، شخصیت Green Goblin است. اگر شما بازی Marvel’s Spider-Man را تجربه کرده باشید، در بخش‌هایی از بازی اشاراتی به حضور این شخصیت شده بود. در جهان نهایی کتاب‌های کمیک، مایلز در برابر گرین گابلین یا نورمن آزبورن قرار می‌گیرد و همچنین ما شاهد چهره شیطانی او در انیمیشن Spider-Man Into the Spider-Verse نیز بودیم. موردی که در بازی دیدیم، به نظر می‌رسد هری، فرزند نورمن آزبورن، برخلاف پدرش گرین گابلین داستان بازی باشد؛ براساس آزمایشاتی که نورمن برروی او انجام داده، به نظر می‌رسد مایع سبز رنگ در بدن هری تزریق شده که شانس بالایی در تبدیل شدن به گرین گابلین را داشته باشد.

 

Venom

 

بیشتر طرفداران شخصیت ونوم را با ادی براک یا فلش تامپسون می‌شناسند که با پیتر پارکر مبارزه کرده‌اند. مایلز مورالس در واقع متعلق به جهان دیگری است که طبیعتا با یک ونوم متفاوتی مبارزه کرده است. کانراد مارکوس در جهان نهایی به عنوان یک بیوشیمیست در شرکت راکسان مشغول به کار بوده و در این جهان میزبان ونوم بوده است. حضور او در بازی Spider-Man: Miles Morales به این معنی خواهد بود که او به عنوان ونوم جدید در بازی شناخته خواهد شد. این ونوم یکی دیگر از دشمنان مایلز مورالس خواهد بود که پیشتر در داستان‌های کتاب‌های کمیک حضور داشته است. بنابراین، این موضوع نمی‌تواند سوپرایز بزرگی برای حضور در این بازی مستقل محسوب شود. اما رودررویی مایلز با ونوم می‌تواند مبارزات نفسگیر و هیجان‌انگیزی را برای بازیکنان فراهم کند.

 

Mysterio

شخصیت میستریو یکی دیگر از افراد شروری است که اخیرا به خوبی در پرده نقره‌ای دیده شده است. او در فیلم Spider-Man: Far From Home دشمن اصلی اسپایدرمن بوده است که پیشتر با مایلز مورالس مبارزه کرده است. کوآنیتن بِک استاد حیله‌گری است که بنابر اتفاقاتی که برای پیتر جوان در فیلم Far From Home افتاد، مایلز ممکن است هنگامی که به قدرت‌های جدید خود عادت می‌کند، در مقابل او دچار دردسر شود. شاید این مورد مهمی نباشد، اما استودیو اینسامنیاک اشاراتی نسبت به حضور شخصیت میستریو در بازی اصلی کرده بود؛ در جشن بالماسکه، فردی لباس میستریو را پوشیده و در این جشن شرکت کرده بود.

 

Diamondback

احتمال کمی وجود دارد که شخصیت دایموندبک نسبت به دیگر شخصیت‌های شرور این مطلب در بازی Spider-Man: Miles Morales حضور داشته باشد، اما حضور او می‌تواند حال و هوای جذابی به بازی ببخشد. دایموندبک همانند شخصیت‌های سیلور سیبل و بلک کت، هیچ قدرت خاصی ندارد، اما او به شدت با استعداد است و در شرایط مختلف توانایی‌های خود را به خوبی نشان داده است. او توانایی مبارزه تن به تن را دارد و می‌تواند با دقت بالایی اسلحه‌های پرتابی آغشته به سم خود را به هدف شلیک کند. در کتاب‌های کمیک، دایموندبک زمانی که به عنوان یکی از اعضای باند جمجمه‌های مار (Serpent Skulls Gang) فعالیت می‌کرد، دفعات مختلفی از دست مایلز فرار کرده است. همچنین، او در آکادمی تسک‌مستر آموزش دیده است؛ بنابراین، دور از ذهن نخواهد بود که او را به همان روش مبارزه‌ای که تسک‌مستر پیش از این انجام داده است، به عنوان یک شخصیت شرور کوچک‌تر در بازی حضور پیدا کند. شکست دادن دایموندبک و باند جمجمه‌های مار می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه در گیم‌پلی اصلی بازی باشد. 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *