همه چیز درباره ایکس باکس سری اس

[ad id='39844']

[quote]ایکس‌باکس سری اس، قرار است جایگزین ایکس‌باکس وان اس شود. طراحی کنسول بسیار شبیه به وان اس است، با این تفاوت که فن روی کنسول، به جای اینکه سفید باشد، به رنگ مشکی درآمده. مشخصا می‌توان کنسول را مثل سری ایکس، چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی قرار داد.. کنسول ایکس‌باکس سری اس در روز ۱۰ نوامبر سال جاری (۲۰ آبان) با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.[/quote]

 خبرگزاری Thurrot امروز صبح اطلاعات و ظاهر کنسول ایکس‌باکس سری اس را به شکلی غیر رسمی منتشر کرد و در ادامه‌ی آن، خبرگزاری ویندوز سنترال از جزییات عرضه و قیمت هر دو کنسول نسل بعد مایکروسافت نوشت.

چند ساعتی بیشتر طول نکشید تا حساب کاربری رسمی ایکس‌باکس در توییتر، رسما وجود ایکس‌باکس سری اس و قیمت ۳۰۰ دلاری آن را تایید کرد.

از نظر سخت‌افزاری، می‌دانیم که ایکس‌باکس سری اس یک کنسول کاملا دیجیتال (بدون دیسک درایو) با سخت‌افزاری شبیه به ولی ضعیف‌تر از سری ایکس است. پردازنده‌ی اصلی (سی‌پی‌یو)، حافظه‌ی رم، اس‌اس‌دی و دیگر بخش‌های سخت‌افزاری سری اس با سری ایکس یکسان هستند، اما پردازنده‌ی گرافیکی (جی‌پی‌یو) بسیار ضعیف‌تری در سری اس قرار داده شود. مایکروسافت رسما حرفی از کنسول نزده، اما شنیده‌ایم که سری اس به درد اجرای بازی‌های نسل بعد با وضوح تصویر ۱۰۸۰p می‌خورد، در حالی که سری ایکس بازی‌ها را ۴K اجرا می‌کند. نیاز به اضافه کردن این موضوع نیست که هر دو کنسول، بازی‌های یکسانی را اجرا می‌کنند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت به علت سخت‌افزار ضعیف‌تر این محصول نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود و طبق اطلاعات فاش شده، تنها ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که برای محصولی با ویژگی‌های نسل بعد (با رزولوشن پایین‌تر) می‌تواند قیمتی عالی محسوب شود.

 با کنسولی نسبتا باریک طرف هستیم؛ همچنین خبری از دیسک درایو در ایکس‌باکس سری اس نخواهد بود. درحال‌حاضر تمامی اطلاعاتی که به‌صورت رسمی از ایکس‌باکس سری اس اعلام شده شامل این موارد است و مایکروسافت می‌گوید «به‌زودی» جزئیاتی بیشتر درباره‌ی کنسول دردسترس رسانه‌ها قرار می‌دهد.

 ایکس‌باکس سری اس به‌نوعی به ایکس‌باکس وان اس شبیه است؛ درواقع ارتباط بین ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس وان ایکس، به ایکس‌باکس سری اس و ایکس‌باکس وان اس نسبت داده می‌شود. در تصویری که مایکروسافت منتشر کرده، ایکس‌باکس سری اس به‌صورت عمودی روی زمین قرار داده شده؛ بااین‌حال لوگوی ایکس‌باکس روی کنسول نشان می‌دهد که احتمالا حالت افقی، حالت اصلی دستگاه است.

 ایکس‌باکس سری اس بسیار باریک‌تر از ایکس‌باکس سری ایکس است و همین موضوع باعث می‌شود سری اس ساده‌تر در زیر تلویزیون جای بگیرد. همان‌طور که رسانه‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند، در بخش بالایی ایکس‌باکس سری اس دریچه‌ی هوا به‌فرم دایره دیده می‌شود که قطعا روی جریان یافتن هوا در بخش درونی کنسول تأثیر محسوسی می‌گذارد.

 


تعدادی از قابلیت‌های این کنسول، از این قرار هستند:

۶۰ درصد کوچکتر از ایکس‌باکس سری ایکس
کنسول کاملا دیجیتال (بدون دیسک درایو)
پشتیبانی از وضوح تصویر ۱۴۴۰ p و سرعت اجرا تا ۱۲۰ فریم در ثانیه
پشتیبانی از ری تریسینگ
۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی اس‌اس‌دی
توانایی پخش و استریم ویدیو با کیفیت ۴ K

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *