حذف جینا کارانو از هالیوود به خاطر پست نژاد پرستانه

[ad id='39844']

[quote]جینا کارانو بازیگر سریال The Mandalorian تا دیروز ممکن بود که به‌زودی صاحب سریال خودش شود اما ناگهان یک استوری زندگی او را برای همیشه تغییر داد. استوری اینستاگرامی کارانو که  محتوای ضد دین یهودیت داشت سریع در شبکه‌های اجتماعی سروصدا به پا کرد تاجایی که روسای کمپانی دیزنی تصمیم گرفتند کاراکتر این بازیگر را به طور کامل از جهان استار وارز حذف کنند. [/quote]

 

 

جینا کارانو چه حرف‌هایی زده بود؟

 جینا کارانو همان‌طور که از عکس‌ها و محتوای صفحه رسمی‌اش در شبکه‌های اجتماعی هم مشخص است، بازیگری شوخ‌طبع و هنجار شکن است. در زمانی که همه بازیگران هالیوود در حال حمایت از جنبش Black Lives Matter بودند او نه تنها به حمایت از این کار نپرداخت بلکه پست‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی لایک می‌کرد که مخالف این جنبش بودند.

 

 

به جز این قضیه، کارانو برخلاف ترند فعلی هالیوود، علاقه‌ای به پررنگ شدن اقلیت‌های جنسی در سینمای آمریکا نداشت و همین قضیه هم باعث شده بود تا طرفداران این اقلیت‌ها اصلا دل خوشی از او نداشته باشند. آن‌ها بارها کارانو در سوشال مدیا مواخذه کردند که چرا به این قضیه کاری ندارد و حرفی در مورد اقلیت‌های جنسی نمی‌زند. البته او کله خراب‌تر از این حرف‌ها بود و همچنان به دنبال کردن عقایدی که به آن‌ها باور داشت ادامه می‌داد.

این قضیه پایان حاشیه‌ها کارانو نبود و سرانجام او روز گذشته تیر آخر را به شغل خود زد. کارانو پستی را به صورت استوری در صفحه رسمی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود که محتوای آن به شرح زیر است:

یهودی‌ها در کوچه‌ها کتک می‌خوردند. نه توسط سربازان نازی بلکه توسط همسایه‌های خود. حتی توسط بچه‌ها!

به‌خاطر این که تاریخ ویرایش شده، بیشتر افراد امروزی متوجه نمی‌شوند که چگونه حکومت نازی به جایی رسید که کار هزاران یهودی را ساخت. حکومت نازی ابتدا کاری کرد که همسایه‌های یهودی‌ها به خاطر این که آن‌ها چنین دینی دارند از آن‌ها متنفر شوند. حالا این قضیه چه فرقی با این دارد که از یک نفر به خاطر نظر سیاسی متفاوتش متنفر باشیم؟

این استوری که سریع توسط جینا کارانو پاک شد حسابی خشم بسیاری از فعالین شبکه‌های اجتماعی را در آورد. هشتگی در توییتر راه افتاد که خواهان اخراج جینا می‌شد و همین قضیه هم باعث شد تا تنها در عرض چند ساعت، دیزنی این اعتراضات را طاقت نیاورد و جینا کارانو را یک بار و آن‌هم احتمالا برای همیشه از هالیوود حذف کند.

 

 

حذف جینا کارانو چه پیامدهایی دارد؟

در انتهای استوری پاک شده‌ای که جینا کارانو آن را در صفحه اینستاگرام خودش قرار داده بود، این سوال پرسیده شد که چرا افراد باید از افراد به خاطر نظر سیاسی متفاوتی که دارند متنفر بود؟

فضای عمومی ایالات متحده و رسانه‌ها در متشنج‌ترین حالت چند سال اخیر خود به سر می‌برد. هالیوود که حداقل در دهه‌های اخیر به جناه چپ‌گرا نزدیک بوده حالا دیگر هیچ اعتراضی نسبت به درخواست‌های هواداران سیاستمداران چپ مثل توجه به مسئله نژادپرستی در آمریکا و حفاظت از اقلیت‌های جنسی را طاقت نمی‌آورند و خواهان پررنگ شدن نقش زنان حتی به اجبار  و اهدافی که جنبش‌های فمنیستی خواهان آن‌ها‌اند هستند.

 

 

در این میان مخالفت با این خواسته‌ها ممکن است برای یک بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و یا حتی بازی‌ساز گران تمام شود. نابرابری‌های زیادی در جهان و جامعه امروز آمریکا وجود دارند که مبارزات مدنی شاید تنها راه رسیدن به آن‌ها باشد اما هدایت کردن محتوای هالیوود به سمتی خاص و بستن دهان تمام مخالفین و فراهم نبودن فضای انتقاد از جنبش‌هایی که پیش از این اسم آن‌ها را آوردیم باعث خواهد شد که هالیوود به فضای ترسناکی تبدیل شود که احتمالا به‌زودی مانند اتفاقی که همین الان هم شاهد آن هستیم، تعداد زیادی از مهره‌های اصلی خود را حذف کند.

باید منتظر ماند و دید که سخت‌گیری هالیوود چه در مجبور کردن فیلم‌های نامزد اسکار به استفاده از زنان و اقلیت‌های جنسیتی و چه حذف صداهای مخالف تا چه اندازه برای صنعت سینمای آمریکا گران تمام خواهد شد. تنها می‌دانیم که جامعه آمریکا به یک دودستگی وحشتناکی رسیده که ممکن است چه چپ و چه راست را همزمان در آتش بسوزاند.

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «حذف جینا کارانو از هالیوود به خاطر پست نژاد پرستانه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *