همه چیز درباره طرح مدیریت VPN با طبقه‌بندی دسترسی کاربران به اینترنت

[ad id='39844']

[quote]ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که VPN دولتی از طریق اپراتورهای رسمی عرضه می‌شود. فیروزآبادی گفت: ما با تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت موافق هستیم، در همین رابطه هم پیشنهاداتی را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده‌ایم، همچنین آئین‌نامه و دستورالعمل تعیین دسترسی به اینترنت و سطح فیلترینگ نیز در حال آماده سازی است و امیدواریم در اسرع وقت به پایان برسد.[/quote]

 

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اقتصاد بزرگ VPNها گفت: خرید و فروش وی‌پی‌ان، اقتصاد بزرگی را تشکیل داده، در حال حاضر سازمان‌‌ها و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. باید با مسئولیت دادستانی و وزارت ارتباطات اپراتورهای عرضه VPN رسمی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: عرضه VPN رسمی به آن معناست که وی‌پی‌ان به صورت مشخص با مقررات خاص از طریق اپراتورهای رسمی واگذاری شود و برای مواردی که نیاز است مورد استفاده قرار گیرد. VPN مجاز برای استفاده سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، سفارتخانه‌ها، در برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، خبرنگاران، پزشکان، دانشگاهیان، رسانه‌ها و تعدادی از کسب و کارها استفاده می‌شود.

تاکنون جزئیات بیشتری از وی‌پی‌ان مجاز منتشر نشده اما به نظر می‌رسد برای هرکدام از کسب و کارها وی‌پی‌ان مخصوص برای دسترسی به سایت‌ها و مراجع مورد نیاز همان کسب و کار ایجاد خواهد شد، همچنین با VPN رسمی دسترسی به سرویس‌ها، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری و موبایلی که از مبداء مسدود هستند و برای کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، برقرار خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید به اهمیت تعامل بهتر با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی، از آمادگی ایران برای مذاکره با گوگل، واتساپ و اینستاگرام خبرداد. فیروزآبادی در این زمینه گفت: به پلتفرم‌هایی که در حال حاضر مسدود هستند، کاری نداریم، اما به همکارانمان مجوز دادیم تا با شرکت‌های گوگل، واتساپ و اینستاگرام وارد مذاکره شوند. امیدواریم آن‌ها از مقررات ما تمکین کنند.

فیروزآبادی گفت: مسئولیت این مذاکره با وزارت ارتباطات است، در این مذاکره باید با موضع قدرت وارد شویم و نباید مواضع ما منفعلانه باشد. شرایط ما خاص است و این مذاکره به سهولت کشورهای ترکیه، پاکستان یا اندونزی با این شرکت‌ها نیست.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *