همه چیز درباره فیلم همگریز گوگوش و بهروز وثوقی

[ad id='39844']

[quote]ساخت دنباله «همسفر» با حضور دوباره گوگوش و بهروز وثوقی[/quote]

 گوگوش  طی مصاحبه‌ای از ساخت قسمت دوم فیلم محبوب «همسفر» با بازی دوباره خودش و بهروز وثوقی خبر داد.
این دو بازیگر، ۴۶ سال پس از ساخت قسمت قبلی، در لس‌آنجلس مقابل دوربین «همسفر ۲» که فیلمنامه آن‌ را رها اعتمادی به نگارش درآورده خواهند رفت.
داستان از جایی شروع می‌شود که عاطفه رابطه‌اش با علی بهم خورده و پس از ازدواجش با خواستگار قبلی، به آمریکا می‌رود و صاحب یک دختر و پسر می‌شود، حال پس از چندین سال، سر و کله علی به آمریکا باز می‌شود و…
فیلم «همسفر» محصول ۱۳۵۴ به کارگردانی مسعود اسدالهی از جمله فیلم‌های پرفروش پیش از انقلاب سینمای ایران است که با حضور دو ستاره آن سال‌های سینمای ایران ساخته شد.

فائقه آتشین به تازگی در یک مصاحبه از ساخت دنباله «همسفر» خبر داده، واکنش‌ها نسبت این خبر زیاد بوده، به هر حال فیلمنامه نویس کار، قرار است رها اعتمادی باشد و خیلی‌ها او را در حد و اندازه‌های چنین کاری نمی‌دانند، خصوصا این که در آلبوم تازه منتشر شده فائقه آتشین، چند ترانه را رها نوشته و اهالی فن، کیفیت کار را بالا نمی‌دانند، در این مطلب نگاهی گذرا و مختصر به «همسفر» و احتمال ساخت دنباله‌اش داشتیم. البته «همسفر» سال گذشته به واسطه بازسازی یکی از سکانس‌های مشهورش در «پایتخت» به شدت خبرساز شده بود، سکانسی که هومن حاج عبداللهی در نقش بهروز وثوقی بود.

همسفر عنوان فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی مسعود اسداللهی محصول سال ۱۳۵۴ است. این فیلم از جمله فیلم‌های پرفروش پیش از انقلاب سینمای ایران است که با حضور دو ستاره آن سال‌های سینمای ایران ساخته شد.

بهروز وثوقی، گوگوش ، حمیده خیرآبادی، رضا کرم‌رضایی

، اصغر سمسارزاده، نعمت‌الله گرجی، حسین شهاب، فرهاد حمیدی و مجید مظفری از بازیگران این فیلم بودند.

داستان همسفر از این قرار بود که مردی، که رئیس شرکتی است، عاطفه را اغفال کرده، اما حاضر به ازدواج با او نیست. مراسم ازدواج عاطفه با جوانی دیگر به هم می‌خورَد و او که اختلال حواس پیدا کرده، تصمیم می‌گیرد از خانه‌ی پدری‌اش بگریزد.

جوان جلنبری به نام علی و دایی رستم به قصد سرقت وارد خانه‌ی غلامحسین می‌شوند. دایی رستم به دام می‌افتد و غلامحسین درصدد برمی‌آید که عاطفه را برای حفظ آبرو به مدت یک هفته به عقد دایی رستم درآورَد. عاطفه برای یافتن رئیس شرکت به شمال می‌رود و علی و دایی رستم مأمور می‌شوند تا در ازای هفتاد هزار تومان او را به خانه‌ی پدر بازگردانند.

علی عاطفه را می‌یابد و عاطفه، وقتی که بار دیگر از طرف رئیس شرکت رانده می‌شود، به قصد خودکشی می‌گریزد. علی او را تعقیب می‌کند و مانعش می‌شود. آن دو، بعد از ماجراهایی، در طول سفر به هم علاقه‌مند می‌شوند. علی عاطفه را به غلامحسین تحویل می‌دهد و پاداش خود را می‌گیرد. غلامحسین تصمیم می‌گیرد دخترش را به لندن بفرستد؛ اما علی به فرودگاه می‌رود و عاطفه با او همراه می‌شود.

فیلم همسفر در آن سال فروش بسیار بالایی در سینماهای مختلف داشت و به موفقیت چشمگیری رسید. حالا باید دید وضعیت فیلم دوم بعد از ۴۶ سال چگونه خواهد بود.

داستان این فیلم با همان شخصیت علی و عاطفه پیش می‌رود که روایت چهل سال بعد در لس آنجلس است. این دو بازیگر بعد از ۴۶ سال در لس آنجلس مقابل دوربین «همسفر۲» که فیلمنامه آن را رها اعتمادی نوشته است می‌روند.

چندی پیش از این، گوگوش به عنوان یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های فیلم همسفر و بازیگر مکمل نقش بهروز وثوقی در مصاحبه‌ای از ساخت همسفر ۲ با بازی خودش و بهروز وثوقی خبر داد.

داستان از جایی شروع می‌شود که عاطفه رابطه‌اش با علی بهم خورده و پس از ازدواجش با خواستگار قبلی، به آمریکا می‌رود و صاحب یک دختر و پسر می‌شود، حال پس از چندین سال، سر و کله علی به آمریکا باز می‌شود و…

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *