نقدبررسی سریال وبتون امروز Today’s Webtoon

[ad id='39844']
[quote]سریال وبتون امروز یکی از بهترین سریال های کره در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود تمزکز اصلی داستان سریال بر روی صعنت وبتون در کره جنوبی است . وبتون یک نسخه آنلاین کمیک بوک کره ای محسوب می شود در این سریال زیبای کره ای بروی مسائل مهمی مانند حفظ احترام همکاران در محیط کار کمک به کارمندان تازه کار فحاشی نوجوانان در فضای مجازی حفظ حرمت هنرمندان پیش کسوت بحث می شود [/quote]

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: جو سوون (Jo Soo-won)، کیم یونگهوان (Kim Young-hwan)

نویسنده/ مترجم: چو یه‌رنگ (Cho Ye-rang)، لی جه ئون (Lee Jae-eun) بر اساس سری مانگا “جوهان شوتای” اثر نائوکو ماتسودا

نام تهیه کننده: Binge Works و Studio N

نام بازیگران: کیم سجونگ (Kim Se-jeong)، چوی دنیل (Choi Daniel)، نام یونسو (Nam Yoon-su)

نام شخصیت ها:

اون مائوم: دختری که پس از سالها ورزش حرفه‌ای، جودو را رها کرده و به عنوان کارمند قراردادی وارد بخش وبتون یک شرکت بزرگ می‌شود.

سوک جی‌هیونگ: معاون سردبیر بخش وبتون شرکت نئون که مائوم با او رابطه نزدیکی دارد.

گو جون‌یونگ: کارمند تازه‌کاری که علی رغم میل خود همزمان با مائوم وارد بخش وبتون می‌شود.

اسامی بازیگران

کیم سه جونگ , نام یون سو , چوی دانیل , کیم کاپ سو

  • کیم سه-جونگ در نقش اون ما-اوم
  • نام یون-سو در نقش گو جون-یونگ
  • چوی دانیل در نقش سوک جی-هیون

خلاصه داستان

داستان ورزشکار جودوی سابق را روایت می کند که پس از بازنشستگی به عنوان ورزشکار به دلیل آسیب دیدگی، تلاش می کند تا با شغل جدید خود به عنوان ویراستار وبتون سازگار شود و …

سریال وبتون امروز یکی از بهترین سریال های کره در سال ۲۰۲۲ محسوب می شود تمزکز اصلی داستان سریال بر روی صعنت وبتون در کره جنوبی است . وبتون یک نسخه آنلاین کمیک بوک کره ای محسوب می شود در این سریال زیبای کره ای بروی مسائل مهمی مانند حفظ احترام همکاران در محیط کار کمک به کارمندان تازه کار فحاشی نوجوانان در فضای مجازی حفظ حرمت هنرمندان پیش کسوت بحث می شود

این سریال در اصل بازسازی یک سریال ژاپنی با عنوان «جوهان شوتای» است. داستان سریال دربارۀ دختر جوانی به اسم «ما اوم» است که قبلا قهرمان جودو بوده، اما بعد از اینکه دچار آسیب‌دیدگی می‌شود مجبور می‌شود ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارد. حالا او شغل تازه‌ای در یک کمپانی تالیف و ویرایش وبتون  پیدا کرده است. با اینکه برای او آسان نیست که خودش را با شغل و همکاران تازه‌اش تطبیق بدهد، اما کم‌کم هم استعدادش در این زمینه شکوفا می‌شود و هم شخصیتش رشد می‌کند.

عمده داستان سریال وبتون امروز بر صعنت وبتون که یک نوع کمیک آآنلاین کره است تمرکز دارد . صعنت وبتون در سالهای اخیر رشد بسیاری در کره جنوبی داشته است و حتی توانسته طرفداران بسیاری در سایر نقاط جهان پیدا کند و به زودی یک فیلم هالیودی پرهزینه با اقتباس از یک وبتون مشهور کره ای تولید می شود

درباره این سریال

کیم سه جونگ در نقش یک کارمند قراردادی تازه کار در بخش تحریریه وبتون است. او اشتهای زیادی دارد، حس بویایی عالی دارد و گوش‌ های گل کلم شکلی به عنوان عضو سابق تیم ملی جودو دارد. او مجبور شد زمانی که در طول یک مسابقه رباط مچ پای او را پاره می شود، حرفه ورزشی خود را رها کند، اما او دوباره به عنوان یک ویرایشگر وبتون شروع به رویاپردازی می کند.

نام یون سو در نقش گو جون یونگ یکی از اعضای تیم فروش است که صمیمانه قلب و روح خود را در همه چیز می گذارد و در عین حال به گذشته خود نگاه می کند.

چوی دانیل در نقش سوک جی هیونگ یک معاون سردبیر غیرقابل پیش بینی با چهره پوکری ناخوانا که به یک مربی قابل اعتماد تبدیل می شود. اگرچه او می تواند به طرز وحشیانه ای صادق باشد، اما او همچنین یک ویرایشگر حامی است که به خوبی از همکارانش مراقبت می کند. با این وجود، او در خارج از کار، با جذابیت های مختلف و شوخی های احمقانه خود، جنبه ناشیانه تری از خود نشان می دهد.

این سریال در مورد دختر جوانی است که پس از سالها ورزش حرفه‌ای، وارد کار در تیم خدمات وبتون یک شرکت می‌شود. او در این کار بی‌تجربه است و در روابط اجتماعی مهارت کمی دارد. در طول سریال مرتکب اشتباهاتی می‌شود ولی با تلاش، کمبود مهارت خود را جبران می‌کند و کم کم مهارت‌های اجتماعی خود را نیز بهبود می‌بخشد. او با همکاران خود رابطه خوبی دارد ولی توجه داشته باشید با توجه به اینکه بیشتر همکاران او مرد هستند، گاهی رفتار او در محیط کار در فرهنگ ما مورد تایید نیست.

در طول سریال مشکلات، چالش‌ها و سختی‌های شغل طراحی وبتون و ویراستاری، در کنار زیبایی‌های این شغل به صورت جذابی نمایش داده می‌شود. توصیه می‌شود به تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی و جایگاه کمرنگ این شغل در ایران توجه داشته باشید. همچنین به دلیل نمایش تاثیرگذاری وبتون بر افراد به عنوان یک سرگرمی، امکان جذب شدن مخاطبان به خواندن وبتون وجود دارد. اما نظارتی بر پلتفرم‌های پخش وبتون وجود ندارد و دسترسی به وبتون‌های با محتوای خشن یا نامناسب مانند همجنسگرایی وجود دارد. (همانطور که در صحنه‌ای از سریال به این موضوع اشاره می‌شود.) هرچند بیشتر وبسایت‌های ارائه دهنده وبتون در ایران مسدود شده‌اند، به فرزندان خود توصیه کنید مراقب محتوای وبتون‌ها باشند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *