مسعود فراستی در برنامه نود – طنز

[ad id='39844']

علی زراندوز در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

عادل فردوسی‌پور، در برنامه این هفته نود اعلام کرد در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، موضوع نود به جای فوتبال، سینما خواهد بود زیرا این قدر که برگزاری جشنواره فیلم فجر و داوری‌هایش حواشی دارد، دربی سنتی پایتخت که بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود، هیجان و حاشیه ندارد!

در همین رابطه، مسعود فراستی در کنار عادل به بررسی فیلم‌های جشنواره و داوری‌هایشان پرداخت. از جمله این فیلم‌ها، تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی بود.

این فیلم که «مشتری» نام دارد، درباره یک زوج جوان است که در اثر مشاهده نقدهای فراستی در برنامه هفت، احساس می‌کنند دو تا کارتن خالی یخچال هستند و برای فروختن خودشان به یک شرکت تولیدی یخچال، دنبال «مشتری» هستند! در حین بررسی این فیلم، فراستی گفت: «این اصلا فیلم نیست… برنامه کاردستی با مقوای خاله شادونه از این کار حرفه‌ای‌تره‌… من نمی‌دونم به کجای این اثر می‌خوان سیمرغ بدن‌… »

در این لحظه فردوسی‌پور، پرید وسط سخنان گهربار فراستی و پرسید: «یعنی به نظر شما سیمرغ باید این فیلم رو‌…» و فراستی که عجله داشت، باز هم بد و بیراه نثار فرهادی و فیلم جدیدش کند، گفت: «بله… بله‌…» وی در ادامه افزود:‌ «کلا من فیلم سلطان قلب‌ها رو به این فیلم ترجیح می‌دم‌… به‌خصوص اون سکانس دیزی‌خوریش رو‌… راستی شام یادت باشه برامون دیزی بگیری، جون داشته باشیم به این همه فیلم و کارگردان حمله کنیم!»

دونالد ترامپ پس از چهل سال به شبهه‌ای که او را متهم می‌کرد فرق بین قاسم سیلمانی و سلیمانیه عراق را نمی‌داند پاسخ گفت. نامبرده که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود و در یک دستش گچ و در دست دیگرش زغال نگه داشته بود، ابتدا به دستی که زغال را با آن نگه داشت بود، نگاه کرد و گفت: «سلیمانیه، یه شهریه در عراق!»

بعد به دستی که گچ را در آن گرفته بود، نگاه کرد و گفت: «قاسم سلیمانی هم یه سردار ایرانیه!» یکی از خبرنگاران آمریکایی که از این پاسخ‌ها به شدت خوشحال شده بود، از ترامپ پرسید: «میشه لطفا فرق بین کلاهک اتمی و کلاهک قارچ خوراکی رو هم بیان کنین، استفاده ببریم استاد؟» که ترامپ در پاسخ گفت: «خیلی دلم می‌خواست می‌شد توضیحاتی هم در این باره بدم، ولی حیف که نخ رو کشیدن!»

تازه‌ترین کتاب حسین شریعتمداری با عنوان «چگونه سر عقل نیاییم یا‌ ده روش برای پاره کردن چیزهایی که دوست نداریم!» منتشر و در موسسه کیهان رونمایی شد. در جشن رونمایی این کتاب، حسین شریعتمداری باز هم از سر عقل آمدن چهل سال قبل دونالد ترامپ و پاره نکردن برجام، گله و شکایت کرد و گفت: «آدم وقتی میگه یه چیزی رو پاره می‌کنم، باید پاره کنه! چون شاید پاره نکردنش، دل خیلی‌ها رو پاره کنه!»

در این مراسم، مسئول صفحه ادبی روزنامه کیهان، ضمن اشاره به سابقه ادبی پاره کردن در شعر فارسی‌، این بیت از مولانا را به عنوان شاهد مثال مطرح کرد: «ای دل پاره پاره‌ام دیدن اوست چاره‌ام‌/ اوست پناه پشت من تکیه بر این جهان مکن!» و گفت: «خوشبختانه آن طور که از این بیت برمی‌آید، جناب مولانا مثل ترامپ سر عقل نیامده و دلواپسان زمان خوش را ناامید نکرده و در نهایت دل را پاره پاره کرده است!»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *