زمان دقیق آغاز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۹۶

[ad id='39844']

علی اصغر احمدی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات، با تأکید بر اینکه تمدید زمان انتخابات با وزیر کشور است گفت:هرگونه تمدید در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید با هماهنگی وزیر کشور باشد.

وی همچنین با اشاره به حق استفاده کاندیداها از صدا و سیما برای تبلیغات گفت:برنامه ریزی این مسئله نیز با کمیسیون بررسی تبلیغات است که باید امکانات مساوی برای نامزدها فراهم کند.

علی اصغر احمدی با بیان اینکه از فردا ثبت نام میان دوره ای انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی آغاز می شود، گفت:این انتخابات در دو حوزه آذربایجان شرقی، یک حوزه در اصفهان و یک حوزه در هرمزگان برگزار می شود.

رئیس انتخابات کشور همچنین تأکید کرد:سی ام اسفند آغاز ثبت نام شوراها را خواهیم داشت و در ۲۲ فروردین ماه نیز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری

۲۲ فروردین آغاز انتخابات ریاست جمهوری

وی ادامه داد:در حال حاضر در حال بررسی این هستیم که ظرفیت های موجود را برای برگزاری انتخابات الکترونیک برای هر دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری استفاده کنیم و یا آنکه بیشتر ظرفیت خود را برای برگزاری الکترونیک انتخابات شوراها قرار دهیم که هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است.

وی خاطر نشان کرد:امام (ره) میزان را رأی ملت می دانست، رهبری انقلاب نیز رأی مردم را حق الناس می دانند لذا اگر این دو مطالبه را در دستور کار داشته باشیم انتخابات خوبی خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین گفت:از امروز بنا به دستور وزیر کشور تمام مسافرت های خارجی استانداران و فرمانداران ممنوع شد.

وی همچنین در مورد تعیین صلاحیت نامزدها گفت:برای انتخابات شوراها، استعلام از ثبت نام کنندگان لازم است که تأیید و رد فرد از وظایف دستگاه های اجرایی است که این موضوع نیز باید از طریق مراجع چهارگانه صورت گیرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *