نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶ صدا و سیما ایران

[ad id='39844']

نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶

خبرگزاری ایسنا: تلویزیون در ماه رمضان امسال چهار سریال برای پخش در نظر گرفته است که از این میان دو سریال تولید داخلی و دو سریال تولید خارجی هستند.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
ماه رمضان امسال چهار مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر»، «رستاخیز تفنگ‌ها»، «نفس» و «افسانه سامبونگ» به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج پخش می‌شوند.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
مجموعه تلویزیونی «نفس»
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
بر این اساس، سریال «نفس» که آخرین قسمت از سه گانه جلیل سامان است، در ایام ماه رمضان ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما راهی آنتن و ساعت‌های ۳۰ دقیقه بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶ بعد از ظهر از همان شبکه بازپخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «نفس» به تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی همچون دو سریال «ارمغان تاریکی» و «پروانه» به داستانی پر حادثه در بستر رویدادهای انقلاب می‌پردازد و داستان جوانی پر شوری را روایت می‌کند که در بحبوحه وقایع انقلاب به سر می‌برد.

این سریال که از نیمه شهریور ماه سال ۹۴ وارد پیش مرحله تولید شد و در پاییز و زمستان همان سال نیز بخش‌هایی از آن مقابل دوربین رفت؛ اما پس از وقفه‌ای، ساخت آن در خرداد ماه ۹۵ بار دیگر از سر گرفته شد و تا خرداد ۹۶ ادامه داشت.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
داریوش فرهنگ، فاطمه گودرزی، هدایت هاشمی، هادی حجازی‌فر، ساناز سعیدی. مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، خسرو شهراز، معصومه قاسمی‌پور، رامین راستاد، قربان نجفی، سودابه بیضایی، الهام نامی، پژمان جمشیدی، احسان امانی، هادی عامل‌هاشمی، مهرداد طوفانیان، شهاب شادابی، مجید سعیدی، پیمان مقدم، فرید کلهر، آتوسا راستی، فوژان قبادیان و سیامک احمدی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین محمد اصفهاتی تیتراژ این سریال تلویزیونی را می‌خواند.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر»

سریال «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۳۰ قسمت، شب‌های ماه مبارک رمضان از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از ششم خردادماه و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲: ۱۵ پخش خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» روایتگر زندگی خلیل پیرمردی اهل مشهد است که فرزند خودش را عاشقانه دوست دارد، ولی در تمام طول عمر از دروغی که به او گفته است و به همین خاطر هم ترس و واهمه دارد. همسر این مرد در سال‌های اول زندگی به دلایلی از او جدا می‌شود و خلیل به پسرش به رستوران داری ادامه می‌هد. او در روزهای آخر هفته به مسافران امام رضا (ع) نذری می‌دهد تا اینکه پسرش در یکی از دانشگاه‌های تهران پذیرفته می‌شود و به دختری با نام رخساره علاقه‌مند می‌شود که با ورود رخساره و مادرش و.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهدی سلطانی، مجید واشقانی، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، حمیدرضا هدایتی، درسا بختیاری و علیرضا آرا از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» هستند.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
پیشتر این سریال با نام‌های «لبخند رخساره» و «دیباجی» هم به رسانه‌ها معرفی شده بود.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
شهرهای تهران، مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد و بندر انزلی از لوکیشن‌های اصلی این سریال هستند.

مجموعه تلویزیونی «رستاخیز تفنگ‌ها»

سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» محصول سال ۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان است که با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰ تهیه و تولید شده است.

داستان این سریال تلویزیونی روایتگر مقاومت مسلحانه جوانان روستایی به نام «المالکیه» در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف‌الدین است که علیه اشغال‌گری ارتش فرانسه قیام می‌کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا می‌کند.

در مجموعه تلویزیونی «رستاخیر تفنگ‌ها» به کارگردانی محمد النابلسی، احمدالزین و باسم مغنیه ایفای نقش کرده‌اند.

سریال «رستاخیز تفنگ ها» هر شب ساعت ۲۱: ۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ»

سریال «افسانه سامبونگ» که پخش آن از شنبه (۳۰ ادیبهشت‌ماه) آغاز شده بود، در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
نقد بررسی کامل سریالهای رمضان ۹۶
این سریال محصول سال ۲۰۱۴ کره جنوبی به کارگردانی کانگ بیونگ تایک است که زهره شکوفنده مدیر دوبلاژ آن را بر عهده داشته است.

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در ژانر تاریخی ـ. سیاسی است و هنرمندانی همچون منوچهر والی‌زاده (جونگ سامبونگ)، ابوالفضل شاه‌بهرامی (فرمانده لیس لی سانگ ای)، علی همت مومیوند (این ایم)، محمود اسماعیلیان (چویونگ)، بابک پاییزان (امپراطور)، حسین سرآبادانی (مونگ جو)،. از صداپیشگان اصلی سریال «افسانه سامبونگ» هستند

در خلاصه داستان مجموعه «افسانه سامبونگ» آمده است: امپراطور قصد دارد برای یاد بود مرگ ملکه اش معبدی بزرگ بنا کند. ساخت معبد بسیار دشوار است و باعث کشته شدن و از بین رفتن تعداد زیادی از مردم فقیر و بیچارۀ کارگر می‌شود. سامبونگ جونگ دوجون، محقق جوانی است که نسبت به اطرافیانش اندیشمند و باتدبیر است. سامبونگ که وضعیت معیشتی مردم را می‌بیند؛ تصمیم می‌گیرد به فریاد مردم برسد. او با امپراطور صحبت می‌کند تا بتواند وی را از ساخت معبد منصرف نماید. امپراطور که این جسارت و گستاخی را مییند، سامبونگ را زندانی می‌کند و …

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در ۵۰ قسمت ۵۵ دقیقه هر شب ساعت ۱۹ پخش و تکرار آن ساعت ۲۳: ۱۵ دقیقه و ۱۰ صبح است. این مجموعه از پرطرفدار‌ترین سریال‌های تاریخی شبکه KBS کره جنوبی است.

 

 


نقد بررسی سریال زیر پای مادر شبکه یک

 

هفته نامه همشهری جوان – محمدرضا کاظمی: سریال «زیر پای مادر» تقریبا اولین سریالی بود که از چند هفته پیش پخش آن در شبکه اول سیما قطعی شد؛ سریالی که بعد از مدتی کش و قوس نهایتا با همین نام آماده پخش شد و در فاصله چند روز مانده به پخش، مراحل تدوین قسمت های پایانی اش را می گذراند. در روزهایی که بهرنگ توفیقی، کارگردان این سریال سخت مشغول کار تدوین بود، با او گفت و گو کردیم؛ گفت و گویی از حال و هوای سریال جدیدش و این که آیا قرار است «زیر پای مادر» یک اتفاق در تلویزیون ما باشد یا مثل سریال های مناسبتی چند سال اخیر بعد از مدتی از یاد همه مان می رود؟

این برای اولین بار است که بهرنگ توفیقی یک سریال مناسبتی آن هم برای ماه مبارک رمضان ساخته است. سریال های مخصوص این ماه معمولا باید چند ویژگی خاص داشته باشند و حال و هوای آن ها به شب های خاص این ماه نزدیک باشد.

اتفاقی که البته در چند سال اخیر خیلی مد نیست و بعضا کارهایی روی آنتن رفتند که از لحاظ محتوایی و ساختاری هیچ شباهتی به ماه رمضان نداشتند و مطابق انتظار، با انتقاد هم رو به رو شدند اما توفیقی اعتقاد دارد که فضای کار جدیدش از فضای ماه رمضان دور نیست و ماهیت کار بی ربط به این شب ها نیست: «این سریال از ابتدا برای پخش در ماه مبارک رمضان ساخته نشده بود و قصد بر این نبود که به عنوان یک سریال مناسبتی در این ماه پخش شود، اما نکاتی که به لحاظ معنوی در این کار وجود دارد و تاکید ما بر خصایل انسانی، اخلاقی و مواردی مثل تکریم خانواده، احترام به والدین، جایگاه مادر و… فکر می کنم فضای معنوی مورد نیاز آن را به وجود آورده است، به طور کلی فضایی که یک سریال برای پخش در ماه مبارک رمضان نیاز دارد، به اتمسفر سریال ما بی ربط نیست و فکر می کنم که این ماه برای پخش سریال «زیر پای مادر» زمان مناسبی است.»
وقتی همه خوابند
۲۰ ثانیه وقت دارید فکر کنید که بهترین سریال ماه رمضان سال گذشته چه بود؟ دو سال قبل چطور؟ یا سال ۹۳؟ بله حق دارید یادتان نباشد، چون در طول چند سال اخیر سریال هایی که برای پخش در ایام ماه رمضان روی آنتن رفتند، به اندازه کارهای قدیمی تر و سریالهای دهه ۸۰ ماندگار نشدند و سریال های مخصوص این ماه به نوعی حکم پرکردن جدول پخش را داشتند.
کارگردان سریال «زیر پای مادر» برای ماه رمضان امسال اعتقاد دارد که کار اگر خوب باشد دیده می شود، چه در ماه رمضان پخش شود و چه در ایام دیگر: «پخش یک اثر در ماه رمضان اتفاقی ویژه برای آن سریال محسوب می شود و من هم معتقدم که در سال های کمی دورتر سریال های مناسبتی جذاب تری از تلویزیون پخش می شد، اما دلیل آن که در چند سال اخیر سریال ها مثل گذشته پرطرفدار و ماندگار نمی شوند، یکی دو تا نیست که بتوان آن ها را به راحتی نام برد و دلایل مختلفی داشته است اما من معتقدم کار خوب حتما دیده می شود، کارهای استانداردی که در سال های اخیر ساخته شدند و به صورت پراکنده روی آنتن رفتند، به خوبی دیده شدند و جواب شان را نیز از مخاطب گرفتند.»
ما و خیلی از مخاطبان تلویزیون امیدواریم که امسال سریال بهرنگ توفیقی این طلسم را بشکند و خودش را به عنوان یک اثر موفق و نه آنتن پرکن جا بیندازد و در پس ذهن همه ماندگار شود.

«البته ماجرای دیده نشدن سریال ها را مثل یک طلسم نمی بینم اما دیده شدن توسط مخاطب گسترده تلویزیون برایم جذابیت فراوانی دارد. به طور کلی کارکردن در این مدیوم را خیلی دوست دارم و می دانم که در ماه رمضان مخاطب گسترده تر هم خواهدشد و اساس جذابیت برایم چند برابر می شود. ما تلاش مان را کردیم که کار خوبی بسازیم و آرزویم این است که سریال مان مخاطب خوبی داشته باشد و رضایت تمام مخاطبانش را جلب کند.»و باز هم نعمت الله

این دومین همکاری بهرنگ توفیقی با سعید نعمت الله بعد از سریال «پشت بام تهران» است. سریالی که در زمان روی آنتن بودنش هم طرفداران زیادی است و هم بعضی ها منتقد سرسخت آن بودند. حالا همکاری مجدد این دو نفر به «زیر پای مادر» انجامیده، سریالی که در ابتدا تیم بازیگرانش نظر هر بیننده ای را جلب می کند، تیمی پر از ستاره های تلویزیون که البته خیلی از آن ها در کارهای قبلی نعمت الله و توفیقی حضور داشتند و برای این اثر هم به صورت خرد جمعی انتخاب شدند: «تقریبا می توانم بگویم که خیلی کم پیش آمد که در مورد بازیگران اتفاق نظر نداشته باشیم. در انتخاب بازیگران اصلی که با یکدیگر هم نظر بودیم و بازیگران دیگر را نیز با هم انتخاب کردیم
به طور کلی چینش بازیگران در این سریال سلیقه من، سعید نعمت الله و البته تهیه کننده است، ما هیچ وقت تک روی نکرده و آرای هم را نیز وتو نکردیم.» یکی از ویژگی های آثاری که نعمت الله می نویسد شخصیت پردازی اوست، یعنی کاراکترها در کارهایش به قدری پررنگ می شوند که گاهی روی همه چیز حتی کارگردانی هم سایه می اندازد. اتفاقی که در «پشت بام تهران» نیز رخ داد و شخصیت ها که بعضی رفتارهایشان اگزجره به نظر می رسید، خیلی در کار پررنگ بودند.
طبق نظر بهرنگ توفیقی، شخصیت پردازی خوب و پررنگ شدن کاراکترها به تنها تاثیر منفی بر کار او ندارد، بلکه کارگردان را هم رو به جلو حرکت می دهد: «به نظرم دلیل این که شخصیت ها در کارهایی که سعید نعمت الله می نویسد پررنگ هستند، به آن دلیل است که شخصیت پردازی درستی داشته اند، یعنی کاراکترها شناسنامه دارند، با آن شناخته می شوند و به معنای واقعی کلمه تبدیل به یک کاراکتر شده اند. اتفاق من این پررنگ بودن شخصیت در سریال را جزء ویژگی های مثبت اثر می دانم چون اساس و پایه اصلی یک کار فیلمنامه آن است.
وقتی فیلمنامه محکم باشد تو به عنوان کارگردان سعی می کنی عناصر دیگر کارت را هم به همان میزان قدرت برسانی و سعی کنی آنچه را شایسته فیلمنامه است، به اجرا دربیاوری.»

این کارگردان اصولا چنین فیلمنامه هایی را بیشتر می پسندد: «من همیشه این اتفاق را دوست دارم، وقتی شما یک فیلمنامه قرص و محکم به دستت می رسد که کاراکترها به درستی در آن تعریف شده اند، قصه قوی ای دارد و… شما نیز به همان میزان سعی می کنی به هجای فرار کردن، فکر کنی، چون ممکن است کارگردانی ات تحت تاثیر فیلمنامه و زیر سایه آن قرار بگیرد، پس تو هم بالاجبار همان قدر درست و محکم به پیش می روی.»امضای کارگردان

بهرنگ توفیقی با آثاری همچون «مسیر انحرافی»، «امین»، «انقلاب زیبا» و «پشت بام تهران» نشان داده کارگردانی تلویزیون را به خوبی می شناسد و به خوبی گلیمش را از آب بیرون می کشد. البته او در کارنامه اش (چه به عنوان کارگردان و چه به عنوان دستیار اول) کارهای نه چندان خوبی هم دارد، اما معمولا آثارش کفی از استاندارد را دارند و به مرور به سمت بهتر شدن در حال پیشرفت است.
او برای سریال جدیدش خیلی تلاش کرده که شبیه به آثار قبلی نباشد و یک اثر جدید ارائه بدهد: «اساس من از این که بخواهم به لحاظ تکنیکی کاری را شبیه به کار دیگری بسازم، فرار می کنم. البته یک مدت زمان می برد و آزمون و خطاهایی در روزهای ابتدایی کار وجود دارد تا به آن ساختار و استخوان بندی نهایی برسی.
من در سریال «زیر پای مادر» واقعا سعی می کردم که حتی از تکنیک های مورد علاقه ام نیز اجتناب کنم، کارهایی که در سریال قبلی از آن استفاده کردم. مثلا خیلی جاها دوست داشتم کات هایی بزنم اما در چهارچوبی که به لحاظ فنی و تکنیکی برای این کار تعیین کرده بودم، نمی گنجید و من برخلاف میلم این کار را نکردم. این ممانعت به نظرم سخت تر از اجرای آن تکنیک است.»
از چیزی که کارگردان «زیر پای مادر» به ما گفت این طور به نظر می رسد که ما قرار است یک اثر خاص را در ایام ماه رمضان ببینیم. اثری که شبیه به یک رمان است: «سعید نعمت الله بعد از قسمت سوم کار به من گفت که «زیر پای مادر» شبیه به یک رمان است.
این خیلی برایم جالب بود تا این که چند روز پیش وقت داشتم قسمت بیستم را تدوین می کردم یکی از همکاران که داشت این کار را می دید هم به این موضوع اشاره کرد و گفت بعضی از لحظات کار، حال و هوای سریال تو را به زمان هایی که مشغول خواندن یک رمان هستی، می برد و من خیلی خوشحالم که توانستم آن چیزی را که سعید روی کاغذ آورده بود، به تصویر بکشم و به شکل نمایشی شبیه به یک رمان بسازم. سعی ام را کردم که در این چهارچوب بمانم و امیدوارم که مخاطبان هم وقتی که این کار را دیدند با من موافق باشند.»

حالا دیگر دست شماست، اگر واقعا چیزی که از این سریال دیدید چیزی شبیه به یک رمان بود، بدانید و آگاه باشید که تیم توفیقی، نعمت الله در این سریال موفق عمل کرده است و توانسته به آن چیزی که می خواهد برسد.تیتراژ پایانی این سریال هم نکات جالبی دارد

با صدای زند وکیلی
بهرنگ توفیقی و تیم این سریال روی انتخاب تیتراژ پایانی هم حساسیت زیادی به خرج داده اند و به قول خود کارگردان، به شدت روی این قضیه وقت، فکر و انرژی گذاشتند. بعد از این همه تفکر و تعقل هم «علی زند وکیلی» به عنوان خواننده این سریال انتخاب شد، هنرمندی که در چند سال اخیر تجربه خواندن تیتراژ سریال هایی همچون «دزد و پلیس»، «پژمان» و «شاهگوش» را در کارنامه اش داشته است.
زند وکیلی در یکی دو سال گذشته با انتشار چهار، پنج آلبوم حضور پررنگی در دنیای موسیقی داشت و حسابی نامش را سر زبان ها انداخت و حالا با این سریال مناسبتی، بینندگان میلیونی تلویزیون هر شب صدای او را پس از اتمام سریال «زیر پای مادر» خواهند شنید، اتفاقی که بدون شک تاثیر بالایی در بیشتر شنیده شدن کال کارهای این خواننده شیرازی دارد.

علی زند وکیلی در این تک آهنگ، فرزین قره گوزلو را به عنوان آهنگساز در کنار خود دارد، آهنگی که سازندگان سریال به دیده و شنیده شدن آن خیلی امیدوار هستند و قبل از پخش شدن آن توقع ما را زا این اثر هم بالا بردند. امیدواریم این توقع نابجا نباشد و زند وکیلی که در کارنامه هنری اش کارهای خوب زیادی دارد، در این جا هم خوش بدرخشد و یک قطعه ماندگار از خودش به یادگار بگذارد، البته در روزی که ما خبر این آهنگ را گرفته بودیم هنوز همه چیز نهایی نشده بود.در سریال «زیر پای مادر» با چه شخصیت هایی رو به رو می شویم

در این جا تعدادی از شخصیت های مهم این سریال را تا حدودی معرفی کرده ایم البته برای این که قصه سریال لو نرود. چندان کلی وارد جزییات زندگی آن ها و گره های اصلی قصه نشدیم، البته در لیست بازیگران این سریال چهره های دیگری همچون آتیلا پسیانی و مجید واشقانی هم بودند که باز کردن شخصیت هایشان ممکن بود قصه را لو بدهد. پس آن ها را خودتان بشناسید بهتر است!کامبیز دیرباز

کاراکتر: خلیل کبابی

درباره نقش: خلیل یکی از چلوکبابی داران قدیمی مشهد است و مغازه ای نزدیک به حرم امام رضا (ع) دارد. او عاشق شغلش است و از آن مغازه دارهای باانصاف است و معمولا آخر هفته ها از رستورانش به زائران امام رضا (ع) نذری می دهد. خلیل یک پسر به نام اشکان دارد که با هم زندگی می کنند. او خودش به تنهایی اشکان را بزرگ کرده است و به هیچ وجه دوست ندارد که پسرش، چیزی راجع به مادرش که از دوران کودکی او را ندیده، بداند.مهدی سلطانی

کاراکتر: اسماعیل نفر

درباره نقش: آقای نفر یکی دیگر از شخصیت های خاص و البته مهم این سریال است. کاراکتری به شدت تنها که در انبار لباس هایش زندگی می کند. زن و بچه او به خاطر رفتار کردارش سال هاست که اسماعیل را ترک کرده اند و جدا از او زندگی می کنند. معمولا در کارهای نعمت الله شخصیتی با اسمی خاص وجود دارد. (مثل آهی در پشت بام تهران) شخصیتی که تاثیرگذار است و روی اسمش هم دائم تاکید می شود. به نظر می رسد نفر چنین نقشی در داستان این سریال داشته باشد.بهناز جعفری

کاراکتر: آتنه

درباره نقش: از معدود دفعاتی است که بهناز جعفری نقش یک دختر مظلوم و بیگناه را بازی نمی کند. آتنه در این سریال دختر ناخلف خانواده است که چند سال پیش به دلیل به وجود آوردن مشکلاتی عجیب و غریب مجبور به ترک خانه و خانواده شده اما حالا بعد از چند سال به آغوش گرم خانواده برگشته و آن ها نیز او را طرد نکرده و به نوعی به او پناه داده اند تا در کنارشان بماند. آتنه با یکی از شخصیت های اصلی داستان ارتباطی عجیب پیدا می کند.بهزاد فراهانی

کاراکتر: پدر آتنه

درباره نقش: کاراکتری خاص و لوطی منش دارد و به خانواده و کنار هم نگه داشتن اعضای خانواده اش به شدت علاقه مند است. او یک مغازه دار است و به دلیل منش های خاصی که دارد زیر بال و پر بچه هایش را گرفته است و همیشه هوایشان را دارد. آتنه و صدرا بچه های او هستند که البته آتنه به دلیل گذشته نه چندان روشنش، حاشیه هایی را هم وارد زندگی آن ها کرده است، حاشیه هایی که حالا امیدوارند که تمام شده باشد.علیرضا آرا

کاراکتر: صدرا

درباره نقش: پسری که به شدت به خانواده اش علاقه مند است و می خواهد عصای دست پدرش باشد. صدرا از آن پسرهایی است که پدر و مادرها همیشه دوستشان دارند، چالش اصلی او نیز بعد از برگشتن خواهرش به خانه، اتفاقی است که در گذشته برای او رخ داده است و حالا باید سعی کنند که همگی آن ها را از یاد ببرند.پریوش نظریه

کاراکتر: رخساره

درباره نقش: رخساره کاراکتری تاثیرگذار در این سریال است. زنی که قبل از این که بخواهد ازدواج کند، مادر شده است. آن هم به این صورت که با فوت خواهر و شوهرخواهرش، بچه های آن ها را به فرزندی قبول کرده و بزرگ می کند. ما او را جایی در قصه می بینیم که شوهرش فوت کرده است و به تنهایی روزگار می گذراند.مجید نوروزی

کاراکتر: اشکان
درباره نقش: پسر آقاخلیل و یکی از شخصیت های اصلی داستان «زیر پای مادر» است. اشکان پدرش را خیلی دوست دارد چون همیشه هوایش را داشته و به تنهایی بزرگش کرده است. طبق صحبت های خلیل، مادر اشکان مرده و به همین دلیل آقاخلیل کبابی به قول قدیمی ها هم برای اشکان پدر بوده و هم مادر! این دو نفر از همان قسمت های ابتدایی با هم چالش های ریز و درشتی دارند. چالش هایی که تا پایان قصه وجود دارد.

[scrolling_box title=”اخبار هالیوود” display=”tag” tag=”هالیوود” autoplay=”yes” timeout=”500″ header_background=”#000000″ header_text_color=”#f7f7f7″ hide_dots=”yes”]

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *