کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان حقیقت یا دروغ

[ad id='39844']

کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان

کپی خور چیست؟ آیا پلی‌استیشن ۴ کپی‌خور می‌شود؟ ایکس‌باکس وان چطور ؟ همیشه در فصل تابستان که تب بازی‌های ویدیویی داغ می‌شود، این سوال در ذهن افراد زیادی شکل می‌گیرند. تعطیل شدن مدرسه‌ها و کلی وقت فراغت باعث می‌شود که همه به فکر خرید کنسول بازی بی‌افتند. دستگاهی که دنگ و فنگ‌های کامپیوترهای شخصی را ندارد و به راحتی می‌تواند بازی‌های روز را اجرا کند. تنها کافی است دیسک بازی را داخل کنسول بگذارید و مشغول بازی کردن شوید. یکی دیگر از دلایلی هم کنسول‌های بازی در کشور ما به فروش می‌رسند، هزینه کم بازی کردن بود. در واقع بازی‌های کپی موجود در بازار باعث شده بودند هر بازی جدیدی با قیمت ۲ تا ۵ هزار تومان به فروش برسد. خیلی از ماها آرشیو‌های بزرگی از بازی‌های پلی‌استیشن ۱، پلی‌استیشن ۲، کامپیوتر و ایکس‌باکس ۳۶۰ داریم.

 

با کمی فکر کردن به این نتیجه میرسیدید که یک کنسول بازی می‌خرید و بازی‌هایش هم که هزینه‌ای ندارند و می‌شود کل تابستان را با آن‌ها سپری کرد. در واقع تا قبل از ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ هر کنسولی که راهی بازار شده بود، کپی‌خور بود. یعنی می‌توانست بازی‌های کپی را اجرا کند.

بگذارید با شما رو راست باشم. دیگر آن زمانی که می‌شد با ۵ هزار تومان بازی خرید به پایان رسیده است. دیگر نمی‌توانید مثل ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳ و حتی پلی‌استیشن ۲ یک کنسول بازی بخرید و با هک و کپی‌خور کردن آن به بازی کردن مشغول شوید. در این نسل برای تجربه بازی‌های کنسولی باید حسابی پول بدهید.

 

تا این لحظه نه ایکس‌باکس وان کپی‌خور شده و نه پلی‌استیشن ۴ می‌تواند بازی‌های کپی اجرا کند. به نظر هم نمی‌رسد چنین اتفاقی به این زودی‌ها رخ بدهد. حداقل تا این لحظه به جز چند ادعا مبنی بر هک پلی‌استیشن ۴ که آن‌ها هم هرگز به حقیقت تبدیل نشدند، هیچ چیزی درباره این موضوع منتشر نشده است. پس کلا بی‌خیال کپی خور کردن کنسول‌های بازی نسل فعلی شوید و مثل همه ما سعی کنید بازی ارجینال بخرید که دست دوم آن‌ها هم به راحتی با قیمتی کمتر پیدا می‌شوند. با این حالت کمتر بازی می‌خرید، اما بازی خوبی را تجربه می‌کنید و لذت بیشتری هم می‌برید. یادم نمی‌رود آن زمانی که بازی‌های کپی زیاد بودند، فله‌ای بازی می‌خریدم و خیلی از آن‌ها را هم هرگز بازی نمی‌کرد؛ اما الان همه چیز عوض شده و هر بازی جدید رو با کلی هیجان و شوق می‌خرم. در واقع از ماه‌‌ها قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی می‌کنم.

 

حالا برای خیلی از ما‌ها که سال‌ها به تجربه بازی‌های کپی مشغول بودیم و عادت داشتیم کنسول‌های بازی خودمان را کپی‌خور کنیم، سخت است که بخواهیم برای سرگرمی دلخواهمان پول زیادی بدهیم. در واقع فکر می‌کنیم که بازی کردن باید تفریح ارزان قیمت و سر دستی باشد و ارزش ندارد که برای آن پول زیاد هزینه کنیم. همین طرز تفکر و سابقه کپی‌خور بودن کنسول‌های بازی باعث شده که یکسری فروشنده از فرصت استفاده کنند و کنسول‌های بازی را به اسم کپی‌خور بفروشند. وقتی که این دستگاه‌ها کپی‌خور نشده‌اند، ادعای این افراد چه معنایی دارد؟ در حالت کلی به راحتی می‌شود گفت که یکسری فروشنده به راحتی سر کاربران کلاه می‌گذارند.

 

کل داستان درباره این موضوع است که هم روی پلی‌استیشن ۴ و هم روی ایکس‌باکس وان می‌شود اکانت‌های مختلفی را فعال کرد. مثلا شما می‌خواهید اکانت خودتان را روی دستگاه دیگری هم فعال کنید تا بتوانید بازی‌هایی که روی پروفایل‌تان دارید را روی دستگاه دیگر دانلود کنید.  حالا بسیاری از فروشندگان با استفاده از همین ترفند سعی می‌کنند ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ را قالب خریدار کنند.  روش کار هم به این صورت است که یوزرنیم و پسورد یک گیمر خارجی که دزدیده شده و خودش هم خبر ندارد، روی کنسولی که خریده‌اید فعال می‌شود و بازی‌هایی که همان بنده خدای خارجی خریده و داخل این اکانت وجود دارند روی کنسول دانلود خواهند شد؛ اما از آنجایی که یک اکانت نمی‌تواند روی دو کنسول به صورت همزمان فعال باشد، فروشنده کنسول به شما می‌گوید که هرگز نباید دستگاه را به اینترنت متصل کنید. در ادامه هم می‌گوید که اگر کنسول را به اینترنت متصل کنید کپی خور دستگاه از بین می‌رود و حتی ممکن است دستگاه‌تان بن شود. در واقع اگر صاحب اکانت آنلاین باشد و شما هم با اکانت او آنلاین شوید، صاحب اصلی اکانت از حساب کاربری خودش خارج می‌شود و به او گفته می‌شودکه فرد دیگری از یک دستگاه دیگر وارد حساب او شده است. به همین راحتی هم صاحب اکانت اصلی رمز عبور را تغییر می‌دهد تا دیگر نتوانید وارد حساب او شوید. اینجاست که شما هم دیگر توانایی آنلاین شدن با این حساب کاربری را ندارید و پولی هم که به فروشنده کنسول داده‌اید از بین می‌رود.

موضوع جالب‌تر اینجاست که این کنسول به ظاهر کپی خور شده‌ با قیمتی گران‌تر هم به فروش می‌رسد. اختلاف قیمت این کنسول با مدلی که به اصطلاح کپی خور نشده به ۴۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. در حالی که هیچ اقدام سخت افزاری برای کپی‌خور کردن روی کنسول انجام نمی‌شود؛ این اختلاف قیمت واقعا زیاد است. در واقع هیچ کاری برای کپی خور شدن روی دستگاه صورت نگرفته؛ اما با هزینه گران‌تری هم به فروش می‌رسد و خریدار هم دلش خودش است که با قیمتی کمتر از خرید یک بازی اصل، کلی بازی دارد.

پس گول این حرف‌ها را نخورید. هیچ مدلی از ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ کپی‌‌خور نشده. تنها فروشندگان می‌خواهند از بازار گران بازی‌های کنسولی برای خودشان بیشتر پول دربیاورند. در این میان هم خریداران را گول می‌زنند که بیایند کنسول‌های به ظاهر کپی‌خور شده را با قیمت خیلی بیشتر خریداری کنند. حالا بماند که با این کار خودتان را از تجربه آنلاین بازی‌ها و کلی سرویس دیگر محروم می‌کنید.

‌‌‌‌

کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وانکپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کپی خور شدن پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *