معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2 (رستگاری سرخ پوست مرده ۲)

[ad id='39844']

معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2

قطعا یکی از گردن کلفت‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ که صدای قدم‌هایش می‌تواند ۹۰ درصد بازی‌های سال آینده را برای به دست آوردن جوایز بهترین‌ها ناامید کند، همین Red Dead Redemption 2 است که یکی از غول‌های صنعت گیم یعنی راک‌ استار مشغول ساختنش است؛ کمپانی هیولایی که مو لای درزش نمی‌رود و بازی بد ساختن بلد نیست. خدا به همه ما رحم کند اگر در کنار God of War، نسخه دوم The Last of Us هم منتشر شود.

 

سومین نسخه از سری Red Dead مربوط به دومین نسخه از Red Dead Redemption می‌شود و نه، خبری از جان مارستون نیست، حداقل به عنوان شخصیت اصلی. در این بازی به لطف حضور در نسل هشتم کنسول‌های بازی و قدرت بیشتری که پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به مراتب بیشتر از پسر عموهای نسل هفتمی خود در اختیار راک استار قرار می‌دهند، شاهد محیط‌های عظیم‌تر، پرجزییات‌تر و هیجان‌انگیز تر و صد البته پویاتر هستیم. اما خب بحث تکنیکی و فنی را که کنار بگذاریم، به سراغ دومین تریلر از این بازی می‌رویم که قطعا سوال‌های زیادی را برای شما به وجود آورده است. این که شخصیت اصلی بازی چه کسی است، این که آن زن خشن کیست، دنیای بازی در چه زمان و مقطعی جریان دارد و اصلا آدمِ بدِ داستان هستم یا آدم خوب و کلی سوال دیگر.

همانطور که با انتشار اولین تریلر منتشر شده از بازی سریعا به سراغ تئوری‌ها و اطلاعات بازی رفتیم، برای نسخه دوم بازی نیز به اطلاعات ریز و درشتی که از گوشه و کنار تریلر بازی می‌توان به دست آورد خواهیم پرداخت. اما یک نکته را رک بگویم، استودیو راک‌استار در ارایه تریلرهای خود به شدت زیرکانه عمل می‌کند و جوری تریلر نمی‌دهد که بتوانیم ۱۰۰ درصد از بخش داستانی نکته‌ای را مطمئن شویم و آن را بدون شک و تردید بیان کنیم. راک‌استار تریلر‌هایی منتشر می‌کند که بدون این‌که حتی بفهمیم واقعا موضوع بازی از چه قرار است، یا اصلا بدون آن که شورش را در بیاورد، به معنای واقعی برای رسیدن بازی به دست‌مان تشنه می‌شویم.

 

بازی یک پیش‌درآمد از داستان نسخه قبلی است؛ جایی که شاهد بی‌رحمی‌های افراد داچ از جمله خود جان‌ مارستون هستیم. اما آیا واقعا آن‌ها افراد بدی بودند؟

خب بگذارید شروع کنیم. اولین نکته‌ای که این تریلر تایید می‌کند، این است که بازی یک نسخه پیش‌درآمد «Prequel» از Red Dead Redemption است. همانطور که در تریلر قبلی و تئوری‌هایی که مطرح شد گفتیم، با توجه به محیط‌ها، از لامپ‌های شهر گرفته تا بوفالوهایی که روی خط ترن پرسه می‌زنند، می‌شد حدس زد که این نسخه یک پیش درآمد خواهد بود. اما در تریلر جدید کلی نکته وجود دارد که این موضوع را تایید می‌کند. ما در این نسخه شاهد جوانی‌های یکی از مهم‌ترین اشخاصی هستیم که در نسخه گذشته با جان مارستون به دنبال او بودیم؛ داچ ون در لیند، کسی که گروه داچ را تشکیل داد. همین موضوع به کلی نشان می‌دهد که خبری از ادامه بازی Red Dead Redemption نخواهد بود و به گذشته سفر می‌کنیم. نمی‌دانم چقدر به گذشته، جایی که جان مارستون گروه راه رها کرده یا اصلا حتی هنوز جان مارستون وارد گروه نشده است. اما گروه داچ از چه اشخاصی تشکیل شده بود؟

داچ ون در لیند رهبر گروه، بیل ویلیامسن یکی از کاراکترهای اصلی نسخه گذشته، خاویر اسکوئلا، جان مارستون، ابیگل مارستون و در نهایت آرتور مورگان که تمرکز تریلر روی او بود.

اما نکته دیگری که می‌توان از روی تریلر و اطلاعات بازی برداشت کرد این است که کاراکتر اصلی بازی شخصی به نام آرتور مورگان خواهد بود. کسی که یکی از اعضای گروه داچ است و اتفاقا فرد بسیار خشنی هم هست! او مردی تحت تعقیب و البته بی‌رحم است. ما در نسخه گذشته شاهد حضور او نبودیم و برای دنیای Red Dead کاملا تازگی دارد. بنابراین کاراکتر اصلی بودن این شخص دور از ذهن نیست. هرچند که راک‌استار در بازی GTA V نشان داد آن قدر این توانایی را دارد که چند شخصیت قابل بازی را آن هم با سه خلق و خوی کاملا متفاوت و به بهترین شکل ممکن در بازی خود جای دهد. پس هنوز می‌توان این انتظار را داشت که شاهد شخصیت‌های قابل بازی دیگری نیز در Red Dead Redemption II باشیم.

 

همچنین در گوشه‌هایی از تریلر نیز شاهد حضور بیل ویلیامسن هستیم که یکی از اهداف جان مارستون در نسخه‌ گذشته بود. اما در این بین یک زن دیده شد و آن طور که پیداست، نه به کسی رحم می‌کند و نه به کسی اعتماد دارد. اما او چه کسی است؟ می‌توان نزدیک‌ترین احتمال را به شخصیت بانی مک‌فارلین، یکی از کاراکترهای مهم نسخه گذشته داد. او همراه پدرش یک مزرعه‌دار بود و شش برادر داشت که به دلایل مختلفی، پنج نفر از آن‌ها به دلیل حماقت‌های مختلف کشته شدند و او احساس می‌کند که باید خودش مرد خانواده باشد! هرچند که انگار او در تریلر جدید بازی کمی پیرتر به نظر می‌رسد بنابراین یک احتمال دیگر هم در مورد این شخصیت زن می‌توان داد؛ این که او ابیگل، همسر آینده جان مارستون باشد! چرا که ابیگل زمانی با تمامی اعضای داچ در ارتباط بود. اما خب به هر حال به دلیل گذشته‌ای که داشت، احتمال این که این زن بانی مک‌فارلین باشد بیشتر است. شاید هم یک کاراکتر تازه وارد باشد و ما الکی به او گیر داده‌ایم. همچنین در اواخر تریلر شاهد یک کاراکتر دیگر که به نظر یک سرخ پوست است هستیم که سایه او را در اولین پوستر بازی نیز مشاهده کردیم و می‌شد حدس زد که پای ایندین‌ها نیز در میان باشد.

تا به حال می‌توان ۳ نفر از افرادی را که در پوستر معروف بازی هستند به طور رسمی تشخیص داد و دو نفر دیگر که یکی جان مارستون و دیگری داچ است را نمی‌توان با اطمینان مشخص کرد. مارستون که هنوز جایگاهش مشخص نیست، اما داچ را از این نظر نمی‌توان مطمئن بود که او را به نوعی پشت آرتور قرار داده‌اند. درست است که آرتور شخصیت اصلی بازی است، اما این داچ ون در لیند است که گروه اصلی را تشکیل داده و به نوعی باید سر دسته آن‌ها باشد. نمی‌دانم، نظرتان را بعد از مطالعه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین دو نفر دیگر از این افراد قابل تشخیص نیستند یا حداقل به چشم من نخوردند، پس باز هم منتظر کامنت‌های شما هستیم.

 

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در طول تریلر بازی شاهد هستیم، این است که آرتور مورگان بارها و بارها به سراغ اشخاصی می‌رود که به او بدهکار هستند و اعصاب آدم‌های بد قول را هم ندارد. در اول تریلر هم سراغ یک بدبخت بیچاره رفته بود که اسمش در لیست بدهکارها بود. با این تفاسیر آیا با گروهی بی رحم طرف هستیم که آدم‌های بی‌گناه و گناه‌ کار برای‌شان فرقی ندارد؟ آیا آن‌ها فقط به دنبال منافع خود هستند؟

 بگذارید یکی از گفت و گو‌های جان مارستون با یک شخص را در قسمت اول Red Dead Redemption برای‌تان بازگو کنم. زمانی که از مارستون پرسیدند خب تو از کجا با گروه داچ آشنا شدی؟ مارستون می‌گوید:

من و اونا با هم تو یه گروه بودیم و رییسمون کسی به اسم داچ بود. ما هممون بچه‌های بد، گم شده، خشمگین و فراموش شده بودیم. داچ یه جورایی همه مارو نجات داد و زیر بال و پر خودش گرفت.

شخص مقابلش می‌پرسد: بعدش هم شما رو به مجرم‌های خطرناک تبدیل کرد؟

مارستون: داچ این قضیه‌ای رو که تو میگی از نگاه دیگه‌ای می‌دید. ما از بانک دزدی می‌کردیم، جیب آدمای پولدار رو میزدیم و پول رو به آدمایی می‌دادیم که از همه بیشتر بهش نیاز دارن.

شخص مقابلش باز می‌پرسد: پس یه جورایی از اون آدمای انقلابی هم بودید که کارای خوب می‌کردید؟

مارستون: فکر کنم. از نظر داچ سیستم طبقاتی فاسد شده بود. آدمای خوبی هستن که به خاطر پول نداشتن خیلی وقته که دارن عذاب می‌کشن و بر این باور بود که فقط میشه از راه خشونت و بی‌رحمی به این موضوع پایان داد، سیاست چیزی رو برای ایده‌های داچ حل نمی‌کرد. به نظر خودش باید همون راهی رو پیش رفت که سرزمین‌های آمریکایی باید باشند؛ خشن و بی‌رحم.

شخص مقابلش گفت: ازش خوشم اومد، یه آرمان‌گرای بی‌رحم! الان کجاست؟

مارستون: نمی‌دونم، اما من باید پیداش کنم اما جالبه بدونی اون آخرش دیوونه شد، اعتقادش رو به همه چی و همه شخص از دست داد و گروه متلاشی شد. هرکی رفت سمت خودشو حالا من در برابر اونا قرار دارم.

حالا باز هم سوال اول‌مان را مطرح می‌کنیم. آیا گروه داچ افرادی خشن هستند و به هیچ چیز جز پر کردن جیب‌شان با طلا فکر نمی‌کنند؟ نه! درست است که در نسخه اول Red Dead Redemption و گذشته‌ای که از جان مارستون دیده بودیم آن‌ها افراد بی‌رحمی به نظر می‌رسیدند اما همانطور که جان مارستون گفت، ایده‌ها و افکار داچ چیز دیگری بود و به نوعی کار شر می‌کرد تا به کشورش کمک کند، به افرادی که نیازمند هستند دست یاری برساند و آن‌هایی را که سطح طبقاتی را فاسد کرده بودند حذف کند. از طرفی هم استودیو راک‌استار به خوبی نشان داد که می‌تواند کاراکترهایی خلق کند که نه عجیب غریب هستند و نه قدرت فراطبیعی دارند، آن‌ها افرادی معمولی هستند که به راحتی از بعد‌های مختلف می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و صد البته ما قرار نیست در طول کل بازی شاهد روی کثیف اشخاصی مثل آرتور باشیم.

 

مشخص نیست خط داستانی دقیقا از کجا شروع می‌شود. از جایی که گروه داچ تازه کار خود را شروع کرده یا اینکه این گروه که دردسری برای دولت شده، روزهای آخر خود را سپری می‌کند

اما داستان بازی روی چه چیزی تمرکز خواهد داشت؟ هنوز نمی‌دانیم اما بر اساس اطلاعات بسیار کمی که منتشر شده، داستان بازی حول محور شخصیت آرتور مورگان و دیگر اعضای ون در لیند روایت می‌شود که برای رسیدن به هدفشان می‌جنگند، دزدی می‌کنند و به هر چیزی در قلب آمریکا دست برد می‌زنند تا زنده بمانند! اما همانطور که پیش تر گفتیم، رهبر گروه داچ‌ها در آخرین روزها به آدمی دیوانه تبدیل شد که به هیچ شخصی اعتماد نداشت و در نتیجه گروه از هم پاشید. بنابراین حدسی که می‌توان زد این است که داستان بازی مربوط به چگونگی از هم پاشیدن این گروه است و اتفاقات قبل از آن را روایت خواهد کرد؛ مگر اینکه راک استار اهداف دیگری در سر داشته باشد. در غیر این صورت تنها داستانی که می‌تواند کشش کافی را در اختیار هر طرفداری بگذارد، داستان روزهای اخر گروه داچ است. البته گزینه دیگری هم وجود دارد که می‌توان واقعا روی آن حساب کرد و صد البته جذاب هم به نظر می‌رسد.

در گوشه‌ای از تریلر که شاهد گفت و گوی آرتور مورگان با ون در لیند جوان هستیم، ون به آرتور می‌گوید: تو هوای منو داری؟ و آرتور در مقابل می‌گوید: همیشه! چه نکته‌ای را می‌توان از این گفت و گو برداشت کرد؟ می‌توان گفت شاید، داستان بازی مربوط به روزهای اول گروه داچ باشد، زمانی که داچ در حال جمع کردن گروهی بود که هم به آن‌ها کمک کند و هم از آن‌ها برای رسیدن به هدف خود استفاده کند. یا بر عکس، داچ رفته رفته شاهد اتفاقاتی است که او را به سمت دیوانه شدن هدایت می‌کند و به جایی رسیده که نیاز به کمک افرادش دارد! خب این قدرت تریلرهای راک‌استار است که اطلاعات کمی به ما می‌دهد و جوری طراحی می‌شوند که چندین و چند تئوری را با هم قاطی پاطی می‌کند و به خورد ما می‌دهد.

یکی دیگر از سوال‌هایی که شاید برای‌تان پیش آمده باشد، این است که بازی از نظر جغرافیایی دقیقا در کجای آمریکا جریان دارد؟ در یکی از دیالوگ‌هایی که در تریلر شاهد بودیم، آرتور مورگان می‌گوید:

 

 

تنوع در محیط بازی امیدوار کننده و البته هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و همینطور این تنوع را می‌توان از گیم‌پلی بازی نیز انتظار داشت

در بازی ما شاهد انواع و اقسام مناطق با شرایط جوی مختلف بودیم. صحراهای خشک، دشت‌های وسیع، جنگل، زمین‌های باتلاقی و حتی کوه‌های پوشیده از برف، نشان می‌دهند که با یک بازی وسیع طرف هستیم که در آن هر گوشه‌اش یک شرایط خاص دارد. حال بگذارید شما را به ۲۸ فروردین سال ۹۵ ببرم! روزی که یک نقشه به عنوان نقشه قسمت دوم بازی Red Dead Redemption فاش شد! حالا اگر به خوبی باز هم به آن نقشه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چقدر ممکن است به چیزهایی که در تریلر دیدیم شباهت داشته باشد. این نقشه کلی منطقه مختلف دارد که می‌توان همه نوع شرایط توپوگرافی و آب و هوایی را در آن دید. از آن‌جایی که در تریلر هم واژه America Heartland شنیده می‌شود، می‌توان حدس زد که با توجه به موقعیت جغرافیایی ایالات لوئیزیانا، بازی در این منطقه جریان داشته باشد. چرا که قسمت‌های زیادی از این منطقه را رودخانه می‌سی‌سی‌پی تشکیل داده و به همین علت نیز شاهد مناطق باتلاقی هم هستیم و وجود جنگل‌ها نیز این تئوری را بیش از پیش قوت می‌بخشد. اما خب در کل واقعا نمی‌توان در مورد این یک مورد نظر قطعی داد. همچنین همانند نسخه گذشته، حیوانات مختلفی در دنیای بازی وجود دارند. اما این تریلر به ما نشان داد که حیات وحش بازی قرار نیست با بازیکنان مهربان باشد. وجود خرس و تمساح در تریلر به ما گوش‌زد خواهد کرد که وقتی در طبیعت قدم می‌زنید مراقب باشید! آن‌ها درنده و بی‌رحم هستند.

 

اما در طول تریلر نکاتی هم بودند که می‌توان روح گیم‌پلی را در آن‌ دید. یکی از این بخش‌ها که جالب توجه قرار گرفت، صحنه شکار آرتور بود که یک تیر و کمان به دست داشت. پس می‌توان نتیجه گرفت که که در کنار سلاح گرم، شاهد استفاده از تیر و کمان هم هستیم که این موضوع می‌تواند به مخفی کاری هم در بازی کمک کند. چرا که اگر خوب به تریلر نگاه کنید، بخشی را خواهید دید که سه شخص به طور مخفیانه سعی دارند از طریق برکه‌ای وارد محل سکونت شخصی شوند پس بنابراین بعید نیست که گوشه‌ای از بازی هم شاهد بخش مخفی‌کاری باشیم. اما خب این یک بازی وسترن است و ما عاشق شلوغ‌بازی‌ها با اسلحه‌های مختلف هستیم. یکی از نکات جالبی که شاید آن را متوجه نشدید، این است که در بخشی از تریلر آرتور دو اسلحه‌ را به همراه دارد و به طور هم‌زمان از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید جان مارستون در نسخه گذشته قادر نبود هم‌زمان این کار را انجام دهد و فقط با یک اسلحه کار خود را می‌کرد. اما در این قسمت به نظر می‌رسد می‌توانیم دو اسلحه را به دست بگیریم و هم‌زمان هر بلایی خواستیم سر هر کسی بیاوریم.

 همچنین در گوشه‌ای از تریلر دیدیم که آرتور با استفاده از یک کمند سعی دارد یک اسب را رام کند که خب بعید است این طناب فقط برای رام کردن اسب‌ها استفاده شود! یادتان می‌آید مارستون آدم‌ها را با طناب می‌بست و با اسب به اینور و آن‌ور می‌کشاند؟ خب ما اینجا آرتور را داریم که چند برابر جان مارستون بی‌رحم‌تر است پس اصلا نمی‌توان به این موضوع شک داشت که او با این کمند و طناب بلاهای مختلفی سر آدم‌ها خواهد آورد.

 

از دیگر نکات بازی می‌توان به لوگوی بازی اشاره کرد که تغییری کوچک داشته است. آن‌ها عدد ۲ را از لوگو گرفتند و به جای آن عدد لاتین آن را قرار دادند. اما نمی‌دانم چرا باید برای یک بازی وسترن چنین کاری انجام دهند. نظر شما در مورد لوگوی جدید چیست؟

در آخر باید اشاره کنم که تریلر بازی از روی نسخه کنسول پلی استیشن ۴ معمولی ضبط شده بود. این بازی صد در صد نمایش بهتری روی پلی استیشن ۴ پرو و صد البته کنسول ایکس‌باکس وان ایکس خواهد داشت. از نظر من که تجربه این بازی روی کنسول‌های میان رده می‌تواند جذاب‌تر باشد. اما نظر شما در مورد گرافیک بازی چیست؟ از گرافیک بصری بازی روی کنسول پلی‌استیشن ۴ راضی هستید؟

 

معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2 معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2معرفی کامل بازی Red Dead Redemption 2

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *