معرفی کامل فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی(Aladdin2)

[ad id='39844']

فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی

این اواخر حتما اخبار اعتراض به حضور افراطی سفیدپوستان در آثاری که به آن‌ها مربوط نیست را شنیده‌اند. اعتراضاتی که با دو فیلم دیوار بزرگ (The Great Wall) و شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) به اوج خود رسید. شرکت دیزنی (Disney) قصد دارد فیلم علاءالدین (Aladdin) را بسازد و حال تهیه‌ کننده‌ آن در مورد تیم بازیگری فیلم صحبت کرده است. خوشبختانه جای نگرانی نیست، زیرا او اعلام کرده که بازیگران، متناسب با نقش‌ها انتخاب می‌شوند و از آن‌جایی که داستان فیلم در خاورمیانه جریان دارد، قرار نیست بازیگران سفیدپوست را در نقش‌های عجیب و غریب ببینیم.

تهیه کننده، جناب دن لین (Dan Lin) در مصاحبه با کلایدر وعده داده است که کارگردان فیلم، گای ریچی (Guy Ritchie) وقتی بحث انتخاب بازیگر می‌شود، با هیچ‌کس شوخی ندارد:

به من نگاه کنید. (می‌خندید) [لین تایوانی است.] منظورم این است من یک آدم معمولی نیستم. ببینید، من بسیار خوش شانس هستم که در هالیوود کار می‌کنم. من متفاوت هستم. بنابراین وقتی بحث ساخت فیلم می‌شود، من می‌خواهم یک نسخه متفاوت از فیلم را بسازم. خوشبختانه برای من، گای ریچی هم چنین رویکردی دارد و شرکت دیزنی هم چنین نوع نگاهی دارد، پس ما اینجا نیستیم تا شاهزاده ایران (Prince of Persia) را بسازیم. ما می‌خواهیم فیلمی بسازیم که در جهان‌اش، صحیح است و دارای اعتبار.

او همچنین گفت که او و ریچی در جستجوی بازیگران تازه‌کار برای فیلم علاءالدین بوده‌اند و بله! این فیلم موزیکال خواهد بود.

 

شرکت دیزنی مدتی است که به سراغ آثار کلاسیک‌اش رفته و تاکنون فیلم‌هایی همچون مالیفیسنت (Maleficent)، کتاب جنگل (The Jungle Book) و سیندرلا (Cinderella) را ساخته است که هر سه در گیشه موفق بودند. اثر بزرگ بعدی این شرکت، دیو و دلبر (Beauty and the Beast) خواهد بود که اما واتسون (Emma Watson) در آن نقش آفرینی می‌کند، این فیلم در ۱۷ مارچ روی پرده خواهد رفت. دیزنی همچنین مشغول کار بر روی نسخه لایو اکشن مولان (Mulan) برای سال ۲۰۱۸ است و جان فاوریو (Jon Favreau) استخدام شده تا فیلم شیرشاه (The Lion King) را بسازد و البته فیلم دامبو (Dumbo) هم قرار است توسط تیم برتون (Tim Burton) با حضور ویل اسمیت (Will Smith) ساخته شود. فیلم سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs) دیگر اثری است که دیزنی قصد ساخت آن را دارد و ارین ویلسون (Erin Cressida Wilson)، نویسنده فیلم‌نامه دختری در قطار (The Girl on the Train) استخدام شده تا مراحل نگارش آن را انجام دهد. ساخت نسخه جدیدی از پری دریایی کوچک (The Little Mermaid) و وینی پو (Winnie the Pooh) نیز در برنامه‌های دیزنی وجود دارد.

فیلم علاءالدین تاریخ اکران مشخصی ندارد اما پس از اکران فیلم دیو و دلبر، بدون شک اخبار جدید از این فیلم و دیگر آثار لایو اکشن دیزنی خواهیم شنید.

 

 

نقد انیمیشن علاالدین و چراغ جادو

این اولین باری نیست که شرکت فیلمسازی دیزنی به خاطر فیلم «علاءالدین» مورد انتقاد قرار گرفته است. موسیقی متن پرطرفدار این فیلم و ترانه «دنیایی کاملا نو» که هر دو جایزه اسکار را بردند در حقیقت نسخه ادیت شده ترانه‌ای است که همراه با فیلم در سینماها پخش می‌شد. در اولین مصرع نسخه اصلی ترانه «شب‌های عربی» عربستان جایی توصیف می‌شود  که اگراز چهره شما خوش شان نیاید گوش تان را می‌برند.
دکتر جک شاهین سال ۱۹۹۲ زمانی که پروفسور رشته ارتباطات در دانشگاه ایلینویز جنوبی بود نوشت:برخلاف آنچه که منتقدان می‌خواهند به ما بقبولانند علاءالدین یک فیلم سرگرم کننده در باره فانتزی شب‌های عربی نیست، بلکه برای سه میلیون آمریکایی عرب تبار و ۳۰۰ میلیون عرب و دیگران یادآور دردناکی است که نشان می‌دهد کلیشه سازی‌های انزجار آور در مورد اعراب به اندازه چراغ جادویی علاءالدین جاافتاده است.
فیلم «علاءالدین» به خاطر پردازش تصویرهای کلیشه‌ای و توهین آمیز از خاورمیانه و آسیا مورد انتقاد قرار گرفت. به نظر کمیته مبارزه با تبعیض اعراب آمریکایی از دو قهرمان اصلی فیلم یعنی علاءالدین و یاسمین چهره‌ای کمرنگ‌تر و اروپایی شده ارائه شده در حالی‌که در نقطه مقابل سایر شخصیت‌های داستان از جمله بازاریان لهجه‌ای عربی و چهره‌های بی‌تناسب و معیوبی داشتند.
دکتر شاهین هشدار داد این تصاویر کلیشه سازی‌های منفی را تقویت کرده و در عمل روی نسل‌های متمادی تاثیر منفی برجا خواهد گذاشت. او معتقد بود بین تصاویر گمراه کننده‌ای که به مردم القا می‌شود و دنیای واقعی یک ارتباط محکمی وجود دارد و در مورد دادن تصویر منفی از عقربه (اگرابه) شهر تخیلی که او آن‌را ایرابلند جعلی هالیوود می‌نامید هشدار می‌داد.
به نظر می‌رسد که این هشدار او بی‌پایه و اساس نبود. سال ۲۰۱۵ گزارش شد ۳۰ درصد از رای دهندگان به حزب جمهوری خواه آمریکا به حمایت از بمباران عقربه (اگرابه) رای خواهند داد.
پس از اعتراضات دکتر شاهین و کمیته مبارزه با تبعیض اعراب آمریکایی شرکت فیلمسازی دیزنی با تغییر اشعار ترانه « شب‌های عربی» برای نسخه ویدئویی فیلم که سال ۱۹۹۳ به بازار آمد موافقت کرد و درعین حال از محصول خود به عنوان فیلمی نادر که قهرمانان اصلی آن عرب تبار هستند دفاع کرد.
دانیل نیومن پروفسور مطالعات عرب در دانشگاه دورهام اذعان دارد تصویر رایج از اعراب در غرب به نسبت کلیشه‌های قدیمی که در آن اعراب به شدت بدوی توصیف می‌شدند فاصله گرفته است، اما می‌افزاید به جز چند استثنا معمولا جای هر کلیشه قدیمی را یک کلیشه جدید گرفته، به جای اعراب شمشیرکش اکنون اعراب بمب گذار و تروریست را نشانده‌ایم.
به گفته پروفسور نیومن با وجودی ‌که چند چهره ملایم و میانه رو عرب از جمله شخصیت داستان هملت افزوده شده، ولی هنوز هم احساس غالب نوعی هراس است که اگر نه کلا ولی اساسا به خاطر مذهب شکل گرفته است.
دکتر شاهین سال۱۹۹۲ در مورد علاءالدین گفت: از طرحان انیمیشن این فیلم می‌خواهم که دستفروشان و سربازان نیکوکاری را که دوستان علاء الدین بودند به این داستان بیفزایند. او کاملا آگاه بود که تصویری که این فیلم از مردمان خاورمیانه ارائه می‌دهد روی ذهن کودکان و نوجوانان تاثیر خواهد گذاشت. درعین حال او از تولید کنندگان فیلم خواست به اسلام احترام گذاشته و یک شخصیت انسانی یعنی مادرعلاءالدین را که حاضراست همه چیز را برای خوشبختی پسرش فدا کند به فیلم بیفزایند”
اینکه سازندگان نسخه جدید و اکشن «علاءالدین» به باورهای قدیم وفادار خواهند ماند و یا دست به نوآوری خواهند زد باید منتظر شد و دید. سال۱۹۹۲ دکتر شاهین متذکر شد شبکه‌های تلویزیونی کابلی و نوارهای ویدئویی پخش گسترده‌تر کلیشه پردازی را تسهیل خواهند کرد.”این موضوع در دوران گسترش محصولات رسانه‌ای به شکل آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنیفیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی فیلم جدید علاالدین ۲۰۱۹ والت دیزنی
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *