نقد بررسی فیلم کمدی پارادایس با کارگردانی علی عطشانی (ایرانی)

[ad id='39844']

نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی

سیمرغ پلاس : پارادایس فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی و نویسندگی مهدی‌علی میرزایی است که در سال ۹۴ ساخته شد. از جمله بازیگران فیلم پارادایس می توان به مهران رجبی و جواد عزتی و … اشاره کرد. مجله سیمرغ پلاس در این مقاله مطالبی در مورد فیلم پارادایس را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

خلاصه داستان:

دو طلبه جوان می‌خواهند برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان بروند. رئیس حوزه علمیه آنها که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را برآن‌ها می‌بندد. طلبه‌های جوان با اغفال حاج آقا فراستی، ویزایی هم برای او می‌گیرند و او را با خود به آلمان می‌برند.

علی عطشانی در خصوص جدید ترین اثر خود گفت: “پارادایس”در واقع روایت زندگی دو طلبه ای است که یکی از آن ها از طریق فیسبوک با دختری آشنا می شود و با دعوت او به کنفرانسی در اروپا می رود.این کارگردان ادامه داد:  این فیلم در نقد مذهب های دروغین همچون داعش و وهابیت است که به اسلام ناب محمدی ضربه می زنند. به دلیل حساسیت موضوع “پارادایس” ، افرادی که در راس امور سیاسی و فرهنگی هستند به تماشای فیلم نشستند و نظرات مثبت و موافقی نسبت به آن داشتند زیرا این فیلم هم سو با سیاست های نظام و در تبلیغ تشیع است.

وی  تصریح  کرد: ۷۰ در صد از این فیلم در آلمان و اسپانیا فیلم برداری شده و جالب است که بگویم در یکی از سکانس ها حدود ۷۰ نفر از هنروران خارجی حضور داشتند و هنگام بیان دیالوگ های مذهبی بازیگران، حتی آن ها نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و در فکر فرو رفتند.

عطشانی خاطر نشان کرد: تدابیری برای اکران “پارادایس” در اروپا اندیشیده شده؛ زیرا به طور کلی این فیلم برای آشنایی بیشتر دنیا با اسلام ناب محمدی و تشیع ساخته شده است.

علی عطشانی کارگردان و تهیه‌کننده سینما با اشاره به فیلم سینمایی «پارادایس» گفت: نسخه نهایی فیلم سینمایی «پارادایس» که سال گذشته در آلمان، اسپانیا و ایران فیلمبرداری شد برای دریافت پروانه نمایش به وزارت ارشاد تحویل داده شد تا در نوبت اکران عید فطر قرار گیرد.

کارگردان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» ادامه داد: اواسط سال گذشته نسخه اولیه «پارادایس» آماده شد که با پیشنهاد مسئولان سازمان سینمایی تصمیم گرفتیم فیلم را برای اکران پس از نوروز ٩۵ آماده کنیم. من هم به دلیل اعتمادی که به دوستان داشتم علیرغم درخواست پخش‌کننده آلمانی برای اکران فیلم در آلمان، اکران سراسری فیلم را به نوبت اکران بعد از نوروز موکول کردم. در حال حاضر نسخه فیلم در اختیار شورای پروانه نمایش قرار گرفت و قرار است این هفته فیلم بازبینی شود .

وی با اشاره به موضوع این فیلم توضیح داد: به اعتقاد من «پارادایس» یک فیلم دینی است و با نگاهی طنازانه به برتری مسلمان ها در اروپا اشاره می‌کند. این فیلم نگاهی کاملا مثبت به تشیع و اسلام و استقبال جوانان اروپا از اسلام دارد و همچنین در نقد و رد مذاهب جعلی مانند وهابیت و داعش است.

کارگردان فیلم «نقش نگار» گفت: تاکنون برخی از مسئولان سازمان سینمایی و برخی از روحانیون صاحب نظر فیلم را دیده و همگی از فیلم راضی بوده اند و پیام فیلم را پیامی کاملا اسلامی انقلابی می دانند. ما یک فیلم ساخته ایم با زبان طنز و در آن روحانی که شخصیت اصلی فیلم است هم دوست داشتنی هم زیرک است و هم به‌روز می شود و در انتها هم به رسالتش عمل می کند.

عطشانی در پایان درباره پیش‌بینی از استقبال مخاطبان گفت: خوشبختانه سینمای ایران این روزها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و فیلم‌های روز با فروش بسیار خوبی همراه است. فکر می کنم با توجه به داستان، نوع روایت و نگاه نویی که در فیلم به روحانیت و ارتباطش با دنیای غرب وجود دارد، این فیلم جزو پرفروش ترین ها می شود. امیدوارم در روزهای آینده پروانه نمایش فیلم صادر می شود و فیلم همزمان در ایران و اروپا اکران می شود

نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی  نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی   نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی   نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی   نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی   نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی   نقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانینقد فیلم ایرانی پارادایس علی عطشانی

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *