نقد بررسی کامل فیلم آینه بغل محمد رضا گلزار و منوچهر هادی

[ad id='39844']

نقد فیلم آینه بغل محمد رضا گلزار و منوچهر هادی

فیلم آینه بغل به کارگردانی منوچهر هادی اواخر خرداد ماه ۹۶ فیلمبرداری اش را لواسان که لوکیشن اصلی فیلم است  آغاز نمود .

زمان اکران دقیق این فیلم مشخص نیست ولی احتمالا اولین نمایش آن در جشنواره فجر امسال اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه به معرفی بازیگران و خلاصه داستان فیلم می پردازیم.

 

بازیگران فیلم آینه بغل

محمدرضا گلزار / جواد عزتی / یکتا ناصر / نازنینی بیاتی / سیامک صفری / مه لقا باقری / رسول نجفیان و رایان شایگان

 

موضوع داستان فیلم آینه بغل

درخلاصه داستان “آینه بغل” آمده است که قیمت اینه بغل ماشین بعضى ها برابر تمام زندگى خیلى هاست.

عوامل فیلم

کارگردان:منوچهر هادی، دستیار اول برنامه زیر: نغمه نظری، دستیار کارگردان: مجتبی طاهرخانی، حمید باب الوائجی، منشی صحنه: رضا بقایی، عکاس:معین باقری، فیلمبردار پشت صحنه:مهدی کریمی، مدیرفیلمبرداری:روزبه رایگا، دستیار اول فیلمبردار: رضا نوروزی، نورپرداز:سید کشی پور،

دستیاران فیلمبردار:مسعود عباسی، محمد نصیری،حسین قشقایی، فرهاد نصرالهی، حامد خراسانی، مسئول دوربین:حسام سلیمی، صدابردار:جواد مقدس، دستیارصدا:میلاد ملکی، مجید صداقتی، طراح گریم: آرزوحلاجی، دستیاران گریم: وحید شیرزاد، مینا اصلانی، طراح صحنه ولباس:محسن غلامی، دستیارصحنه:فرهاد نصرتی، محسن جوادشکریان، دستیار لباس:آرتا ماهان، قدسیه خاک، مسئول حیوانات: امیر رهبری،

جلوه های ویژه تصویری:فرید فصیحی، هلی شات:شهروزکیایی، مدیرتولید: شهاب علی بخشی، جانشین تولید: عباس نصرالله، مدیر تدارکات:محمدرضاعبدالهی، دستیار اول تداراکات: محسن ظفری، گروه تدارکات:سجادامانی، افشین حیدری، مهدی حیدری،داودقانع،الماسی، ایوبی، جوادمیرزایی

 

اخبار فیلم آینه بغل

 مراسم رونمایی از بزرگترین پوستر سینمای ایران روز گذشته ۲۶ تیرماه با حضور عوامل فیلم «آینه بغل» در جزیره کیش برگزار شد. اجرای این مراسم را محمد سلیمی مجری تلویزیون بر عهده داشت و در مراسم از عوامل فیلم به طور جداگانه دعوت کرد تا روی سن بیایند و درباره تجربه ساخت «آینه بغل» سخن بگویند.

در ابتدا از امیر پروین حسینی و منصور سهراب پور دو تهیه کننده این فیلم سینمایی دعوت شد تا از این فیلم سخن بگویند که این دو از عوامل فیلم خود تشکر کردند و از این همکاری به عنوان یک تجربه خوب یاد کردند.

سهراب پور با اشاره به پایان فیلمبرداری «آینه بغل» در جزیره کیش اظهار کرد: ما ۴۰ روز در کنار این عوامل این فیلم بودیم و تجربه بسیار خوبی بود. «آینه بغل» به نظر من یک پدیده در سینمای ایران است.

وی از معین باقری عکاس فیلم «آینه بغل» نیز عذرخواهی کرد که اسمش در پوستر فیلم نیست و بعد با اشاره به حاشیه های یک اتفاق گفت: طی دو ماه گذشته تلاش کردم نکته ای را بیان کنم. اتفاقی اخیرا رخ داد که من شرمسار شدم و اهالی رسانه با گذشت خود از کنار آن عبور کردند.

سهراب پور با اشاره به سالن و شرایط برگزاری مراسم رونمایی عنوان کرد که در حوزه تبلیغات محدود شده اند که تبلیغ نکنند.

منوچهر هادی کارگردان «آینه بغل» نیز در این مراسم عنوان کرد: وقتی کارگردانی می خواهد فیلمی بسازد غیر از عوامل و تهیه کننده فیلمبردار اثر نیز اهمیت بسیاری دارد. در این فیلم هم نقطه برجسته کار، فیلمبرداری روزبه رایکا است.

این کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به بازیگران این اثر سینمایی یادآور شد: من همکاری خوبی با گلزار در سریال «عاشقانه» و همچنین در این فیلم داشتم.

هادی با اشاره به تجربه قبلی خود در همکاری با تهیه کننده های فیلمش اظهار کرد: ما تجربه خیلی خوبی با تهیه کنندگان این فیلم در « من سالوادور نیستم» داشتیم و امیدوارم این موفقیت دوباره تکرار شود.

امیرعباس گلاب خواننده در این مراسم یک قطعه موسیقایی اجرا و بیان کرد: ببخشید اگر صدا مشکل داشت خیلی خوشحالم که اولین اجرای رسمی خود را برای این فیلم در اینجا انجام برگزار کردم.

سپس بابک کایدان نویسنده فیلمنامه این اثر سینمایی اظهار کرد: طرح این کار حدود چند سال پیش به ذهن من رسید و در فیلمنامه از فاصله طبقاتی حرف زده می شود.

وی عنوان کرد: در حوزه سینمای صنعتی می توان گفت «آینه بغل» اولین اثری است که با این ابعاد و فضا ساخته می شود. معمولا ما نویسنده ها می نویسیم و تهیه کننده ها خط می زنند ولی در این کار برعکس بود و تهیه کننده ها در کنار ما ایستادند. این کار همچنین با حمایت منوچهر هادی نوشته شد و بازیگران نیز به ما اعتماد کردند.

یکتا ناصر بازیگر «آینه بغل» بعد از این سخنان اظهار کرد: این کار یکی از لذتبخش ترین تجربیات من بود.

مهلقا باقری دیگر بازیگر این پروژه در جمله کوتاهی گفت: این پروژه خیلی جذاب بود چون کارهای هیجان انگیزی در آن انجام شد و امیدوارم برای شما هم جذاب باشد.

نازنین بیاتی بازیگر این فیلم نیز درباره حضورش در این اثر گفت و بیان کرد: فکر می کنم اولین بار است که در این ژانر کار می کنم و ممنونم که به من اعتماد شد.

جواد عزتی نیز درباره همکاری خود با عوامل این فیلم سینمایی عنوان کرد: این فیلم برای من مثل خواب بود. من در شرایط خیلی سختی در این فیلم کار کردم اما انرژی مثبت بسیاری به من داده شد و امیدوارم شما از نتیجه این فیلم خوشتان بیاید.

آخرین بازیگری که صحبت کرد محمدرضا گلزار بود که درباره حضورش در این اثر سینمایی بیان کرد: این دومین همکاری من با منوچهر هادی بعد از سریال «عاشقانه» است و دومین همکاری با سهراب پور و پروین حسینی بعد از سریال «ساخت ایران» و اکنون می خواهم درباره «آینه بغل» بگویم که منتظر فیلمی باشید که دوباره صف بستن را در سینما شاهد باشید.

سهراب پور در این مراسم اعلام کرد که تیتراژ این فیلم توسط امیرعباس گلاب خوانده خواهد شد و درباره هزینه های تولید «آینه بغل» عنوان کرد: نمی توانم رقم را اعلام کنم اما هزینه سنگینی بابت تولید صرف شد و سه ماه پست پروداکشن این فیلم طول می کشد.

این مراسم با رونمایی از پوستر فیلم «آینه بغل» همراه بود که عوامل فیلم آن را با ۱۵۰ متر مربع بزرگترین پوستر تاریخ سینمای ایران دانستند.

در پایان این مراسم نیز محمدرضا گلزار چند قطعه برای جمعیت حاضر در مرکز همایش های جزیره کیش اجرا کرد.

 

در حاشیه این مراسم نیز سهراب پور درباره شخصی بودن هزینه های این فیلم یادآور شد: ما از فارابی و یا نهادهای دولتی وام نگرفتیم و ساخت این فیلم به صورت یک حرکت خود جوش انجام شد. ما در ساخت «آینه بغل» دنبال یک قدم رو به جلو بودیم و ریسک کردیم.

وی با اشاره به فیلم «من سالوادور نیستم» که تهیه کنندگی اش را بر عهده داشت، گفت: وقتی می دیدیم سالن ها در آن فیلم پر است فکر کردیم در این پروژه  هم از کار استقبال می شود. این یک اثر کمدی اجتماعی است و حال مردم را خوب می کند و امیدوارم در اکران هم همینطور باشد.

هادی ساعی و امیررضا دلاوری از جمله مهمانانی بودند که در این مراسم حضور داشتند که با همراهی محمدرضا گلزار، جواد عزتی، منوچهر هادی، منصور سهراب پور، امیر پروین حسینی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی، مهلقا باقری،  روزبه معینی مدیر تبلیغات و رسانه فیلم برگزار شد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *