بررسی و نقد فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ

فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ

تیزر رسمی اقتباس کنت برانا از داستان مشهور «قتل در قطار سریع السیر شرق» اثر آگاتا کریستی که با حضور ستاره‌های مشهور سینما مقابل دوربین رفته است، از سوی استودیوی «فاکس قرن بیستم» رونمایی شد. بازیگر و فیلمساز بریتانیایی بازسازی فیلم کلاسیک سیدنی لومت را با حضور بازیگرانی مانند پنه‌لوپه کروز، جانی دپ، میشل فایفر، دیزی ریذلی، مایکل پنا و جودی دنچ کارگردانی کرده و خودش هم در نقش کارآگاه مشهور هرکول پوارو ظاهر شده است. «قتل در قطار سریع السیر شرق» قرار است از ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۹ آبان) اکران شود.

در این تیزر که اولین‌بار مارس گذشته در «سینماکان» رونمایی شد، صدایی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «من شر را در این قطار می‌بینم» و تماشاگران ستاره‌های مشهور را در قالب شخصیت‌های فیلم می‌بینند. آخرین نما هم از خود برانا در نقش هرکو پوارو است که موهای بلوند و سبیل خاکستری کلفتی دارد و گریمی کاملا متفاوت با ظاهر قدیمی کارآگاه معروف داستان آگاتا کریستی را به نمایش می‌گذارد.

سیدنی لومت فیلمساز فقید امریکایی در سال ۱۹۷۴ این داستان آگاتا کریستی را به فیلم تبدیل کرد که در آن نسخه هم ستاره‌های مشهوری بازی می‌کردند؛ از اینگرید برگمن و لورن باکال تا شون کانری و ژاکلین بیسه. تیزر رسمی نسخه جدید «قتل در قطار سریع السیر شرق» را می‌توانید با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

 
 در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید. 
تیزر «قتل در قطار سریع السیر شرق»
حاشیه های مراسم فرش قرمز فیلم

به گزارش سرویس سینمای جهان کافه سینما، جانی دپ دیشب در مراسم فرش قرمز فیلم Murder On The Orient Express در رویال آلبرت هال لندن، حالت عادی نداشت و تعجب همکاران و طرفدارانش را برانگیخت. گفته می شود دپ که به دلیل رفتار غیرعادی و خشنوت آمیز علیه همسر سابقش امبر هرد، جدایی پر سر و صدایی در هالیوود داشت، همچنان با مساله اعتیاد به الکل درگیر است.

به نظر می رسد جانی دپ در این مراسم، حال عادی نداشته و بوی الکل می داده است، به طوری که بادیگارد او در تمام مدت او را سرپا نگه داشته است. حاضران در این مراسم می گویند در همان مدت کوتاه، سه بار برای استعمال دخانیات در سالن سربسته، به این هنرپیشه سرشناس هشدار داده اند.

 

 

 

معرفی اقتباس های مختلف از داستان قتل در قطار سریع السیر شرق اثر آگاتا کریستی

 

قتل در قطار سریع السیر شرق” یکی از معروف ترین و بهترین داستانهای “آگاتا کریستی” با قهرمان بلژیکی او “هرکول پوآرو” است که چندین باردر قالب فیلم های سینمائی و یا فصلی از سریال هرکول پوآرو به تصویر کشیده شده است که معروف ترین آنها ساخته سیدنی لومت (۱۹۷۴)و کنت برانا(۲۰۱۷) است. از ویژگی هر دو این ساخته ها حضور تعداد زیادی از بهترین بازیگران هالیوود است که هر یک به تنهائی می توانند موفقیت فیلمی را تضمین کنند.

قتل در قطار سریع‌السیر شرق( Murder on the Orient Express)به کارگردانی سیدنی لومت محصول ۱۹۷۴که پل دن فیلمنامه نویس انگلیسی از روی رمان پلیسی – جنائی آگاتا کریستی نوشته است که آلبرت فینی در نقش هرکول پوآرو به همراه لورن باکال ، اینگرید برگمن ،ژاکلین بیسه ، مایکل یورک ، ژان-پیر کسل ، شان کانری ،جان گیلگد ، وندی هیلر ،ریچل رابرتس ، آنتونی پرکینز، ریچارد ویدمارک ، ونسا ردگریو، کالین بلکلی ، مارتین بالزام ، جرج کولوریس ،دنیس کیلی در آن حضور دارند.

داستان این فیلم قتل یک سرمایه دار معروف است که در قطاری سریع‌السیر اتفاق می افتد.او پیش از مرگ به پوآرو می گوید که جانش در خطر است و از او می خواهد در طول سفر از او مراقبت کند. قطار در بین راه در برف های صربستان محاصره می شود و تمام ماجرای کشف معما ی قتل درهمین زمان توقف قطار صورت می گیرد. قتلی که هرکول پوآرو متوجه می شود تمامی مسافران قطار هر کدام بنا به شواهدی می توانند قاتل باشند و به نوعی مقتول را می شناخته اند.

این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن (اینگرید برگمن) و کاندیدای ۵اسکار دیگر (کاندیدای اسکار بهترین موسیقی-کاندیدای اسکار بهترین طراحی لباس-کاندیدای اسکار بهترین فیلمبرداری-کاندیدای اسکار بهترین فیلمنامه-کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد آلبر فینی ) در سال ۱۹۷۵ شد.

و اینک کنت برانا، بازیگر و کارگردان انگلیسی اقتباس تازه ای از این فیلم ساخته که با دیدن انونس و تریلر فیلم می توان انتظار داشت که به زودی گیشه ها را به خود اختصاص خواهد داد. کنت برانا در این فیلم علاوه بر کارگردانی و تهیه کنندگی بازیگر نقش هرکول پوآرو نیز هست.
نسخه جدید «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» محصول کمپانی فاکس است و  کنت برانا، ریدلی اسکات، سایمن کینبرگ و مارک گوردون آن را تهیه می‌کنند.

در این فیلم ستارگانی چون کنت برانا ،جانی دپ ،دیسی ریدلی ، میشل فایفر، جودی دنچ ، مایکل پنیا ،میراندا ریسون و پنه لوپه کروز حضور دارند.

گفتنی است که معروف ترین بازیگر نقش هرکول پوآرو دیوید ساشه (دیوید ساچت) است

فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ   فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ    فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ     فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ     فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ     فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ   فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ    فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ    فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ    فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ    فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق ۲۰۱۷ جانی دپ 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا