معرفی کامل شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)از دنیای دی سی کمیکس

[ad id='39844']

شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)

جوانی عیاش و دخترباز که بعد از مرگ والدینش میلیون‌ها دلار را به ارث برد. اولیور کویین توجه زیادی به جامعه نداشت و طوری زندگی می‌کرد که دلش می‌خواست؛ و صد البته برای خودش دشمنان ریز و درشتی تراشید. بعد از اینکه یکی از کارمندانش او را از روی قایق به داخل آب پرت کرد، برای مدت‌ها تصور می‌شد که او مرده است و جنازه‌اش هم در دریا سرگردان است ولی او نجات پیدا کرد و از جزیره‌ای دور افتاده و متروک سر در آورد. اولیور استعداد تیر اندازی با کمان را داشت، بنابراین از تکه‌های یک ژنراتور به طور مبتکرانه‌ای یک کمان ساخت و با آن به شکار حیوانات پرداخت تا زنده بماند. بعد از هفته‌ها سردرگمی در جزیره، اولیور شروع به جستجو در جزیره کرد تا اینکه تعدادی خانه‌های کوچک را پیدا کرد که کسی در آنها زندگی نمی‌کرد. سپس او شروع کرد به بیرون آوردن آب از چاه که مشخص شد مردم آن قبیله کشته شده‌اند و باقی مانده‌هایشان در آن چاه انداخته شده است. اولیور از این کار قساوت آمیز شوکه شد و این را می‌دانست که باید در حق مسئولین این کار عدالت اجرا شود. بعدها یک هواپیما به سمت جزیره آمد و اولیور هم شروع کرد به علامت دادن به آن. ولی هواپیما به او شلیک کرد. اولیور هم با کمانش کنترل هواپیما را به دست آورد و آن را زمین زد. اولیور بالاخره توانست از جزیره فرار کند: روزی یک کشتی به جزیره نزدیک شد. یک سری قاچاقچی مواد مخدر به آن حمله کردند و محموله کشتی را غارت کردند. اولیور یک لباس ساخته شده از برگ را پوشید و چشمانش را با گریس که از روی زنجیرهای لنگر برداشته بود پوشاند. او موفق شد قاچاقچیان را دستگیر کند و خدمه کشتی را نجات دهد و فقط قصدش این بود که از شر آن جزیره راحت شود. اما مشخص شد که همان قاچاقچیان بودند که مردم آن جزیره را به قتل رسانده بودند؛ بنابراین اولیور کمانش را برداشت، مبارزه کرد و آن‌ها را تار و مار کرد. اولین تجربه مبارزه با جنایت را زمانی تجربه کرد که آن قاچاقچیان را تحویل پلیس داد و به دنیا نشان داد که تصمیم دارد به فردی بهتر تبدیل شود.

او از ثروت عظیمش برای ساخت تعداد زیادی تیر مخصوص۱استفاده کرد. تیرهایی شامل: تیرهای طناب دار (برای بالا رفتن از جایی)، تیرهای برقی (شوکر)، تیرهای انفجاری و…

کار ساخت و ساز اولی به این‌جا ختم نشد. بعدها او حتی «ماشین ارو Arrowcar»، «هواپیما ارو Arrow Plane» و با الهام از ایده سیگنال بتمن یک سیگنال ارو هم برای خود ساخت. بعدها با همتایش، «روی اسپیدی هارپر Roy “Speedy” Harper» یک تیم قدرتمند را تشکیل دادند و برای مدت‌ها با یکدیگر به مبارزه با جنایت می‌پرداختند. روی هارپر هم همانند اولیور یک تیر انداز قهار بود. بعد از اینکه اولیور ثروتش را از دست داد، گرین ارو به شخصیت تاریک‌تری تبدیل شد که باعث شد یک ریش بلند هم روی صورتش بگذارد. در همین دوران بود که اولیور به طور مشخصی چپ گرا شد.

۱- Trick Arrows: (در داستان‌های تخیلی) تیرهایی که شکلی همانند تیرهای دیگر دارند ولی پس از پرتاب شدن به شکلی دیگر در می‌ایند و کار دیگری انجام میدهند.

سری جدید ۵۲

در این سری خاستگاه اولیور دچار تغییراتی شد.

اولیور یک مهمانی بر روی یک سکوی نفتی برگزار کرده بود که ناگهان دزدان دریایی به آن حمله کردند. با وجود اینکه دوستش «تامی مرلین Tommy Merlyn» به او التماس کرد که کاری نکند و فقط فرار کند اولیور شروع کرد با کمانش تیرانداختن به دزدان دریایی. بعد از خطا رفتن یکی از تیرها و انفجار سکوی نفتی، دریا اولیور را همراه کمانش به ساحل یک جزیره سوق داد. تامی هم به نظر مرده بود. بعد از مدتی جستجو در جزیره و رساندن مهارت‌های تیر اندازی‌اش به بالاترین حد، روزی در توری به دام افتاد. در آنجا بود که اولیور متوجه شد که تنها نیست. افرادی او را از تور بیرون آوردند و به اتاقی بردند تا شکنجه‌اش کنند. او با انواع و اقسام روش‌ها شکنجه شد. روش‌هایی مانند: غرق مصنوعی و بریدن و زخمی کردن. از او سوال شد که نامش چیست و چرا به این جزیره آمده. با وجود اینکه او نامش را گفت و گفت که در دریا گم شده بود، آن‌ها حرفش را باور نمی‌کردند و باز هم از او سوال می‌کردند. رهبرشان مردی با ماسک اژدها گفت که دست از شکنجه دادنش بر نمی‌دارد ولی زنده‌اش می‌گذارد. هنگامی‌که میخواستند دندانش را دربیاورند اولیور برای زنده ماندن با آن‌ها جنگید و حتی برخی از آنان را کشت. بعد از اینکه از اتاق فرار کرد، رهبر آنها شخصا او را تعقیب کرد و مبارزه‌ای تن به تن را با اولیور شروع کرد. در آخر اولیور با پرت کردن دشمنش به پایین صخره او را کشت.

بعدها مشخص شد که تمام این ماجرا زیر سر پدر اولیور، «رابرت کویین Robert Queen» بوده است؛ حمله به سکوی نفتی، سرگردانی در جزیره و حتی آن مردی که ماسک اژدها داشت. رابرت به یک جامعه مخفی باستانی به نام «بیگانگان The Outsiders» اعتقاد داشت و به دنبال توتمی به نام «توتم پیکان totem arrow» بود که قدرت آینده بینی را به صاحبش می‌داد. چند سال پیش، رابرت توتم را پیدا کرد و آینده نه چندان جالب اولیور را مشاهده کرد. رابرت این قضایا را پیش آورد تا که اولیور رهبری «قبیله ارو Arrow Clan» را به عهده بگیرد. در نهایت رابرت رو به موت، توتم را به اولیور داد و زمانیکه اولیور آینده و نتیجه تصمیمش برای رهبری قبیله را در آن مشاهده کرد و حتی به او پیشنهاد شد که بیگانگان را رهبری کند به جای پذیرفتن آینده و آن پیشنهاد توتم را خرد کرد تا به همه نشان دهد که هیچ کس نباید به وسیله آن توتم محدود شود. آن‌ها باید بتوانند خودشان آینده خودشان را انتخاب کنند.

آفرینش

مورت وایزینگر

گرین ارو توسط مورت وایزینگر و جورج پپ خلق شد و اولین حضورش در سال ۱۹۴۱ و شماره ۷۳ سری کمیک‌های «کمیک‌های جالب‌تر More Fun Comics» بوده است. گفته شده که مورت وایزینگر از سری فیلم‌های «کماندار سبز The Green Archer» که از سری کتاب‌هایی به قلم «ادگار والس Edgar Wallace» اقتباس شده، الهام گرفته بود. مورت از ایده‌های داستان‌های بتمن آن دوران استفاده کرد و یک قهرمان جدید خلق کرد. شباهت گرین ارو و بتمن آن دوران، بسیار مشخص بود: هر دو از یک جور وسیله نقلیه استفاده می‌کردند (ارو کار و بت موبیل)، هر دو همتاهای جوانی داشتند (رابین و اسپیدی) و هر دو عیاش و میلیونر بودند. در سال‌های بعد، گرین ارو به شخصیتی عاقل و بالغ تر در دنیای دی سی تبدیل شد  و با مشکلات اجتماعی نظیر استعمال مواد مخدر و تجاوز، دست و پنجه نرم کرد. شماره پنج سری کمیک‌های «گرین لنترن/گرین ارو Green Lantern/Green Arrow» توسط «جان لینسی John Lindsay»، شهردار شهر نیویورک، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.

[scrolling_box title=”سیمرغ تی وی ۲۲۲” display=”category” category=”9″ count=”5″ excerpt_length=”9″ items=”4″ header_background=”#eeee22″ header_text_color=”#000000″ hide_dots=”yes”]

 

[feature_slider display=”category” category=”9″ nav=”bullets” animation=”scroll” easing=”easeInOutCubic” arrows=”on”]

 

[scrolling_box format=”” header_background=”#eded00″ header_text_color=”#000000″ hide_dots=”yes”]

شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)  شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)  شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)   شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)   شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)   شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)   شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)   شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز) شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز) شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)  

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کامل شخصیت کمیک بوکی گرین آروو (پیکان سبز)از دنیای دی سی کمیکس»

  1. دست گلتون درد نکنه شما بهترین سایت کمیک بوک فارسی هستید ولی لطفا کمیک های جدید دوبله شده برا دانلود بزارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *