بررسی و نقد فیلم جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد

[ad id='39844']

جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد

نظر دیوید هیمن در مورد فیلم جدید

دیوید هیمن، تولیدکننده‌ی مجموعه‌های سینمایی هری پاتر و جانوران شگفت‌انگیز از تفاوت‌های عمده و تغییر سبک قسمت جدید این فیلم با جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها صحبت کرد.

هیمن با اشاره به اینکه علاوه بر تغییر محل جغرافیایی داستان فیلم و اضافه شدن شخصیت‌های جدید، جنایت‌های گریندل‌والد قرار است بخش‌های اکشن نسبت به قسمت قبل بسیار بیشتر باشد، اضافه کرد که بصورت عمیق‌تری به روابط عاطفی شخصیت‌ها قرار است پرداخته شود و حتی تا قسمتی هم سیاسی می‌شود.

دیوید هیمن: قراره به عمق دنیای جادویی جو بریم. این بار در قسمت جدید در پاریس خواهیم بود و به لندن و نیویورک هم سر خواهیم زد. دنیای فیلم در حال بزرگتر شدنه. همون‌طور که از تصویر پخش شده از فیلم متوجه شدید، چند شخصیت جدید هم اضافه شده. فیلم جدید نسبت به قسمت قبل فضای کاملا متفاوتی داره. قراره بیشتر هیجان‌انگیز بشه. علاوه بر این قصه‌ی عشق و شور در انواع مختلف اون، از عشق پدر و مادر گرفته تا روابط رمانتیک و سیاسی رو شامل میشه. یه ماجراجویی بسیار جالب و هیجان انگیزه. همه چیزهایی که از قسمت اول یاد گرفتیم رو به کار بستیم و بزرگتر، بهتر و عمیق‌ترش کردیم و علاوه بر اینها، بیشتر هیجان‌انگیزش کردیم که واقعا خوشحالم بخشی از این فیلم هستم.

از نظر سینمایی هم بسیار پویاتر شده. دوربین بیشتر از قبل زنده هست و حرکات عمیق‌تری داره. در کل رویکرد سینمایی امروزی‌تری داره.

 

حاشیه های فیلم

اعتراض طرفداران به حضور جانی دپ در پروژه

 

وارنربراز که دیروز تصویر جدیدی از جانی دپ در فیلم سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» منتشر کرد، تصور نمی‌کرد که تا این حد مورد اعتراض طرفدارها قرار بگیرد. با این وجود، طرفدارهای هری پاتر بصورتی گسترده خواستار حذف این ستاره از فیلم جدید دنیای جادویی شده‌اند.

حضور دپ در نقش گلرت گریندل والد از ابتدا با مناقشه همراه شد و علت آن هم خبرهای سال گذشته در ارتباط با برخورد نامناسبش با همسرش امبر هرد است. هرد، جانی دپ را به ضرب و جرح متهم کرد. به گفته او دپ در جریان یک مشاجره، گوشی تلفن همراهش را به سوی او پرت کرده بود. پس از آن خانم هرد تقاضای طلاق کرد.

وکیل دپ ادعا کرده بود که این اتهامات تنها برای گرفتن پول بیشتر از موکلش مطرح شده است. امبر هرد در سال ۲۰۱۵ با جانی دپ ازدواج کرد. این دو بعد از ۱۵ ماه زندگی مشترک از هم جدا شدند.

این زوج بعد از طلاق بیانیه‌ای مشترکی منتشر کردند و اذعان داشتند رابطه آنها به شدت پرشور بوده و در مواقعی با خشونت همراه میشده. ولی هرگز قصد آزار روحی و فیزیکی هم را نداشتند.

اما با این وجود، طرفدارهای هری پاتر در توییتر از این موضوع نگذشته‌اند و حضور او در این پروژه را محکوم کرده‌اند.

عده‌ای هم در حال جمع آوری امضا برای جلب توجه جی.کی.رولینگ در جهت اجرای خواسته‌ی خود هستند.

بعد از موج جدید افشای آزار جنسی و با توجه به اتفاقاتی که برای کوین اسپیسی و به خصوص حذف کامل او از فیلم جدید ریدلی اسکات رخ داد، طرفدارهای هری پاتر خواستار اجرای برنامه‌ای مشابه برای جانی دپ و جایگزینی او با شخص دیگری شده‌اند.

 

 

همه چیز درباره گریندل‌والد

 

۱. کودکی گریندل‌والد

گریندل والد حول و حوش سال ۱۸۸۳ میلادی (۱۲۶۲ شمسی) به دنیا آمد ولی محل تولد او همچنان ناشناخته است. او به عنوان جادوگری جوان به مدرسه‌ی دورمشترانگ رفت. این مدرسه‌ی جادوگری اروپایی شهرتی ویژه‌ای در حوزه جادوی سیاه دارد.

زمانی که ۱۶ ساله بود، به دلیل آزمایش‌هایی غیرمعمول و حمله‌هایی تقریبا مرگبار به دانش‌آموزان همراه خود، از مدرسه اخراج شد.

۲. یادگاران مرگ

حتی زمانی که دانش‌آموز بود، علاقه خاصی به قدرت داشت، مخصوصا به یادگاران مرگ (سه شی بسیار قدرتمند در دنیای جادویی). نماد یادگاران، مثلثی است که ابرچوبدستی، سنگ رستاخیر و شنل نامرئی را نشان می‌دهد. آخرین مورد، جزو دارایی‌های هری پاتر بود.

گفته شده هر کسی که تمام این اشیا را در اختیار داشته باشد، ارباب مرگ خواهد شد. گریندل‌والد تصویر این نماد را روی دیواری در مدرسه دورمشترانگ حکاکی کرد و آن را تبدیل به امضای حضور خود کرد.

۳. دره‌ی گودریک

گریندل‌والد جوان مایوس از انفجاری که در دورمشترانگ ایجاد کرد، به دره‌ی گودریک در انگلستان بازگشت و به خانه‌ی عمه‌ی بزرگ خود، باتیلدا بگشات، نویسنده‌ی کتاب تاریخ جادو بازگشت. این دهکده زمانی محل زندگی ایگناتوس پرول، یکی از سه برادری بود که جزو اولین صاحبان یادگاران مرگ بودند. علاوه بر این، خانواده‌ی دامبلدور هم آنجا زندگی می‌کردند.

آلبوس دامبلدور که آن تابستان از هاگوراتز فارغ التحصیل شده بود، سرشار از انگیزه بود ولی بخاطر بسیاری از مشکلات خانوادگی، به مشکل خورده بود. مرگ مادرش، آلبوس را به سرپرست خانواده تبدیل کرد، اما احساس می‌کرد که گیر افتاده است.

۴. دامبلدور و گریندل‌والد

دامبلدور گریندل‌والد را به مانند خود دید و آن دو تبدیل به دو دوست جدا نشدنی و هر دو به شدت علاقمند به یادگاران مرگ شدند. زمانی که گریندل‌والد برنامه‌ی خود برای تسلط جادوگران بر ماگل‌ها که به آن نام «برای مصلحت بزرگتر» داده بود مطرح کرد، آلبوس کمی به شیوه‌ی اندیشیدن گریندل‌والد علاقمند شد.

این دوستی به سرعت باعث ایجاد تنش در خانواده‌ی آلبوس شد. وقتی هر دوی والدین از بین رفته بودند، آلبوس مسئول سرپرستی خواهر بیمار خود آریانا و برادر دیگرش آبرفورث شد. دوستی عمیق آلبوس با گریندل‌والد و مجذوب شدن آنها به یادگاران مرگ، آبرفورث را به عکس‌العمل وا داشت.

یک دوئل سه گانه بین آبرفورث، گریندل‌والد و آلبوس در نهایت با تراژدی مرگ آریانا در این نبرد ختم شد. دوستی آلبوس و گریندل‌والد به هم خورد. گریندل‌والد فرار کرد و آبرفورث بینی آلبوس را در کنار قبر خواهرشان شکست.

۵. ابرچوبدستی

گریندل‌والد طی سفرهای خود به اروپا، طرفدارانی برای خود جذب کرد و رد ابرچوبدستی را می‌گرفت. گریندل‌والد این چوبدستی را از گره‌گویچ چوبدستی‌ساز دزدید و رویای خود برای رسیدن به قدرت «برای مصلحت بزرگتر» را دنبال کرد. نکته جالب اینجاست که در این راه از بریتانیا دوری می‌کرد که احتمالا به دلیل ترس از دامبلدور بود.

۶. گریندل‌والد و کریدنس

سال‌ها بعد، گریندل‌والد هویت یکی از کارآگاه‌های ماکوزا، پرسیوال گریوز را دزدید. تحت این پوشش، با مرد جوان تاثیرپذیر دیگری ملاقات کرد: کریدنس باربون. به محض کشف این نکته که کریدنس یک نهانه (جادوگری با قدرت انرژی‌ نهانی که بسیار خطرناک وغیر قابل کنترل است) است، گریندل‌والد سعی کرد از او برای فاش کردن جامعه‌ی جادویی امریکای شمالی استفاده کند و از او سلاحی علیه دامبلدور بسازد.

با کمک نیوت اسکمندر جانورشناس، گریندل‌والد توسط ماکوزا دستگیر شد. گریندل‌والد که همچنان قصد لغو قانون رازداری را دارد، قانونی که جادوگران را تشویق به مخفی کردن خود در برابر جامعه‌ی غیر جادویی می‌کند، اجازه نداد که دستگیری‌اش مانعی در برابر نقشه‌های شومش شود.

 

جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد  جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد   جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد   جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد   جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد   جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد   جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد  جانوران شگفت‌انگیز ۲ : جنایات گریندل‌والد  

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *