حمله طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن طرفداران فرقه شیرازی

[ad id='39844']

حمله به سفارت ایران در لندن توسط طرفداران فرقه شیرازی

بعیدی نژاد در پیامی در شبکه اجتماعی توئتیر نوشت: دقایقی پیش اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم در حال شعار علیه مقامات کشور، لعن عایشه، ابوبکر عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه دیده شدند.

منابع خبری نیز اعلام کردند که عده ای با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی امروز در لندن متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش آوردند.

این افراد که تصاویر سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

شبکه ماهواره ای فدک که گفته می شود وابسته به یاسر حبیب (کویتی الاصل) است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد پوشش پر رنگی به این ماجرا داده است.

شبکه ماهواره ای فدک دیدگاه های تندی راجع به ایران و بر دیدگاه های اختلافی بین تشیع و اهل سنت تاکید و اصرار می ورزند.

بر اساس اعلام شبکه بی بی سی، پلیس لندن می‌گوید ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی به آنها گزارش شده است که افرادی وارد سفارت ایران شده‌اند. به گفته پلیس این اشخاص چهار نفر هستند و ماموران در حال رسیدگی به وضعیت هستند. هنوز کسی بازداشت نشده است.

فرقه شیرازی که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام سید صادق شیرازی است. طرفداران وی از جمله «یاسر حبیب»، صاحب شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه‌برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند. شبکه تحت مدیریت یاسر حبیب، اقدام به پخش زنده تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریور سال ۱۳۹۵ در خصوص این فرقه و فعالیت‌های آن فرموده بودند: «اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آذرماه همان سال نیز فرمودند: «امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمانها [کشته می‌شوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته می‌شوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته می‌شوند. یک عدّه‌ای هم در این آتشها می‌دمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند.»

انتظار می‌رود با احضار سفیر انگلستان به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض تهران به بی‌تدبیری لندن در دفاع از اماکن دیپلماتیک ایران به طرف انگلیسی ابلاغ گردد.

اعتراض شدید ایران به دولت انگلیس

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه از اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن خبر داد.

در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

متعرضان به سفارت ایران در لندن دستگیر شدند

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اعلام کرد که متعرضان به سفارت ایران در لندن دقایقی پیش توسط پلیس انگلستان دستگیر و با دخالت پلیس مسئله تمام شد.

قاسمی همچنین در اظهارنظری با اعلام ختم این غائله نمایشی خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

به گزارش فارس، چهار هوادار یک فرقه تندروی مقیم انگلستان ساعاتی قبل به سفارت ایران در لندن تعرض کرده و با ورود به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران اهانت کردند.

بلافاصله پس از وصول این خبر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به نیکلاس هاپتون سفیر انگلستان در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

بهرام قاسمی در این باره گفت که سفیر انگلستان در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلستان گفت: پلیس ضدشورش انگلستان در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

*وظیفه دولت انگلستان در حفاظت و حراست از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ضمن تایید خبر تعرض تعدادی عناصر تفرقه افکن و منحرف به سفارت ایران در لندن بیان کرد: در حال بررسی موضوع از طریق سفارت ایران در لندن و سفارت انگلستان در تهران هستیم.

وی با بیان اینکه با لندن در تماس هستیم، تصریح کرد: دولت انگلستان موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد.

قاسمی تأکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌ و پرچم ایران را پایین کشیده و پرچم خود را برافراشته‌اند.

*بعیدی‌نژاد: همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند

به گزارش فارس، «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس نیز با تأیید تعرض عده‌ای به سفارت ایران در لندن در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کرده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

وی در توئیتی دیگر با انتشار تصویری نوشت: معترضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *