معرفی برترین انیمه های سریالی ژاپنی

[ad id='39844']

با بهترین انیمه های سریالی ژاپن آشنا شوید

برترین ها – ترجمه از حسین علی پناهی: انیمه یک محمل غنی و خلاقانه است که همواره تجربیات جذاب و جدیدی را ممکن می سازد. این ژانر چنان جذاب و نامحدود است که همواره چیزهای جدیدی برای عرضه دارد به نحوی که گاهی از انتظارات تماشاگران و علاقمندان نیز پیشی می گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سریال های انیمه منتشر شده آشنا کنیم زیرا می دانیم که ژانر انیمه در ایران طرفداران بسیاری دارد که اخبار مربوط به این حوزه را با دقت و وسواس بسیاری دنبال می کنند.

۲۰- پایان دنیا

در انیمه «پایان دنیا» (WorldEnd)، بشریت به طور کامل توسط گروهی از هیولاهای غول پیکر نابود شده است و باقیمانده نژادهای شبه انسان بر روی جزایری معلق به زندگی خود ادامه می دهند و این نوع حیات تنها به کمک زنانی امکان پذیر است که قدرت مبارزه با سلاح های باستانی دنیا را دارند.

شخصیت اصلی داستان به نام ویلم، مسئولیت رهبری گروهی از این زنان را بر عهده می گیرد که در ادامه شما را وارد بهترین و جذاب ترین داستانی می کند که می توانید انتظار آن را داشته باشید. پیچیدگی های داستانی انیمه «پایان دنیا» بسیار تاثیر گذار بوده اما قدرت اصلی داستان در روابط بین شخصیت ها متمرکز است که بسیار سوال برانگیز می باشد.


۱۹- رستورانی برای دنیای دیگر

در انیمه «رستورانی برای دنیای دیگر» (Restaurant to Another World) یک رستوران غربی به نمایش در می آید که در طول روزهای هفته به طور طبیعی به کار خود ادامه می دهد اما در روزهای شنبه به روی مشتریان عادی بسته شده و شخصیت هایی از دنیای فانتزی موازی را دعوت می کند که باعث ورود نژادهای مختلفی به درون این رستوران می شود. در هر اپیزود شخصیت های جالبی از دنیاهای موازی حضور دارند و چندین غذای خوشمزه معرفی می شود که برای مشتریان دنیای دیگر جالب خواهند بود.

با پیشرفت داستان سریال، این شخصیت ها بیش از پیش با هم آشنا شده و کارکنان جدید بیشتری در این رستوران حضور خواهند یافت که داستان های جذابی را بوجود می آورند. روش های خلاقانه آشپزی در این سریال انیمه بسیار جذاب بوده و با ورود شخصیت های مختلف از دنیای موازی بین آن ها ارتباطات و روابطی برقرار می شود که رفته رفته به پیش رفته و در عین آرامش داستان، جذابیت خاصی خواهند داشت.


۱۸- اکادمی جادوگر کوچک

سریال «آکادمی جادوگر کوچک» (Little Witch Academia) ابتدا به صورت یک فیلم کوتاه و در غالب یک برنامه دولتی برای آموزش استعدادهای جدید آغاز شد اما به زودی به چنان شهرتی دست یافت که به یک سریال ادامه دار تبدیل شد. این سریال داستان دختری به نام آکو کاگاری را روایت می کند که به یک آکادمی جادوگری بسیار مشهور وارد می شود و در آن جا برای یادگیری فنون جادوگری داستان های جذابی برایش رخ می دهد. این انیمه که تماماً به صورت دستی طراحی شده است بدون شک یکی از بهترین انیمه هایی است که با داستان جادوگری ساخته می شود.


مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن

سریال انیمه «سرنوشت/ کتب کاذبه» (Fate/Apocrypha) که بر اساس یک سری کتاب کمیک با همین عنوان ساخته شده داستان گروهی از قهرمانان باستانی را روایت می کند که دور هم جمع شده و نبردی را آغاز می کنند که در صورت پیروزی یکی از آرزوهای آنان برآورده خواهد شد. در این سریال بیشتر نبرد ایدئولوژی ها در می گیرد تا نبرد شمشیرها اما داستانی سرراست و قابل درک را شاهد خواهید بود. به سرعت هرج و مرج رخ داده و اتحادها و پیمان ها رنگ می بازند. در این سریال انیمه بیشترین تمرکز بر روی صحنه های اکشن است.


۱۶- آلیس و زوروکو

در سریال انیمه «آلیس و زوروکو» (Alice & Zouroku)، آلیس یک دختر جوان با قدرت های ماوراء الطبیعه است که در یک مرکز تحقیقاتی گرفتار شده و از این قدرت فراانسانی خود برای به واقعیت تبدیل کردن تخیل خود استفاده می کند. وی بالاخره موفق به فرار شده و با یک گلفروش پیر بدخلق اما خوش قلب آشنا می شود. در ابتدا شاید تصور کنید که با داستانی اکشن مواجه شده اید اما رفته رفته با یک داستان شیرین خانوادگی آشنا می شوید.

آلیس قبل از پذیرفته شدن در خانواده این پیرمرد، کاملاً از زندگی اجتماعی بدور بوده است و ناگهان با پیرمردی آشنا می شود که به صورت واقعی به او عشق می ورزد. این سریال انیمه یکی از احساسی ترین انیمه هایی است که تاکنون ساخته شده و آشنایی یک کودک با اجتماعی و یادگیری مسایل را به شیوه ای قابل درک را به تصویر می کشد.


۱۵- گورو گورو حلقه جادویی

در انیمه «گورو گورو حلقه جادویی» (Magical Circle Guru Guru) داستان نیکی و یک جادوگر قدرتمند به نام کوکوری را روایت می کند که در یک بازسازی تازه از داستانی قدیمی به ایفای نقش می پردازند. هدف نیکی و کوکوری شکست دادن فرمانروای تاریکی است. او که به مدت ۳۰۰ سال در بند بوده بار دیگر بیدار شده و سربازان کوتوله اش را برای ایجاد هرج و مرج در دنیا می فرستد و در این میان قرعه به نام نیکی و کوکوری می افتد که با او مبارزه کنند. تاکنون این داستان بارها و بارها به شکل سریال بازسازی شده است که حس نوستالژی خاصی را برای کسانی که از دیرباز از علاقمندان انیمه هستند به وجود خواهد آورد.


۱۴- گیمرها!

سریال انیمه «گیمرها!» (Gamers!) مرزهای کمدی های رمانتیک و بویژه سوء تفاهمات را درنوردیده و شخصیت هایی را به تصویر می کشد که به صورت ناگهانی وارد یک موقعیت ناخواسته و نامطلوب می شوند که در آن شاهد سطحی از بی معنایی خواهید بود که تاکنون نبوده اید. شخصیت های اصلی این انیمه گروهی از افراد شکست خورده هستند که نمی توانند درک درستی از واقعیت داشته باشند. این افراد گروهی از گیمرهای عجیب و غریب هستند که بی عرضگی و نادانی آن ها موقعیت هایی را خلق می کند که شما را به شدت سرگرم خواهد کرد. هر یک از شخصیت های این انیمه درک متفاوت اما نادرستی از وقایعی دارند که در اطرافشان رخ می دهد که برای درک زیبایی های آن باید چند اپیزود ابتدایی را با صبر نگاه کنید.


۱۳- تسوکیگاکایری

انیمه « تسوکیگاکایری» (Tsukigakirei) یک داستان عاشقانه دوست داشتنی است که به زیبایی دست و پا چلفتی بودن یک نوجوان را در برقراری رابطه با جنس مخالف به تصویر می کشد. به جای تمرکز بر روی یک داستان عاشقانه بزرگ و پیشرفت آن، هسته اصلی این انیمه لحظات کوچکی هستند که روابط این شخصیت را تشکیل می دهند: سکوت های ناخوشایند اما دوست داشتنی، تعمق بیش از حد بر جواب دادن به یک پیام کوتاه و آدرنالینی که در رگ های بیننده به جریان می افتد. تلاش برای برقراری رابطه با دیگران در سنین نوجوانی بسیار کودکانه و بدون آینده نگری است اما در این انیمه چنین حالتی چنان به تصویر کشیده شده است که عمق آن را با تمام وجودتان حس خواهید کرد.


۱۲- شاهزاده مدیر

انیمه «شاهزاده مدیر» (Princess Principal) یک تریلر علمی تخیلی است که داستان آن در دوره ویکتوریا و در منطقه ای رخ می دهد که پس از یک انقلاب بزرگ به دو بخش تقسیم شده است. این انیمه یک داستان جاسوسی جذاب دارد که در آن گروهی از دختران غیرقابل اعتماد دست به یک سری عملیات سری می زنند و در میان آن ها نیز شاهزاده این قلمرو قرار دارد. با درگیر شدن هر چه بیشتر این دختران در بازی های سیاسی و دسیسه ها و خیانت ها، داستان پیچیده سریال شما را به خود جلب خواهد کرد. اما در این میان بیشتر به جنبه های عاطفی و احساسی داستان و روابط بین شخصیت ها اهمیت داده می شود. این سریال انیمه بدون شک با توجه به داستان پر فراز و فرود و ماجراجویانه خود به خوبی شما را سرگرم کرده و از تماشای آن خسته نخواهید شد.


۱۱- بچه های تسوریدور

سریال انیمه «بچه های تسوریدور» (Tsuredure Children) در یک مدرسه رخ داده و داستان های جالبی از عشق های در حال شکل گیری را به تصویر می کشد و به طور ویژه بر روی دو شخصیت دست و پا چلفتی متمرکز است که در پیدا کردن دوست مناسب مشکل دارند. اگر چه داستان کلی سریال بر روی داستان های متفاوت عاشقانه متمرکز است اما در تمامی این اپیزودها تنها زیبایی و جذابیت است که تکرار می شود. دیالوگ های دوست داشتنی و شخصیت های جذاب چیزی است که این انیمه را برای تماشا کردن مناسب می سازد.

[ad id='39844']

5 دیدگاه دربارهٔ «معرفی برترین انیمه های سریالی ژاپنی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *