معرفی بهترین سریالهای شبکه نتفلیکس (NETFLIX)

[ad id='39844']

با سریالهای شبکه NETFLIX آشنا شوید

۰-گریس و فرانکی

مدت انتشار: ۲۰۱۵ تاکنون (۴ فصل)

سریال کمدی «گریس و فرانکی» (Grace and Frankie) با بازی جین فاندا، لیلی تاملین، سم واترستون و مارتین شین داستان زندگی دو دوست قدیمی را روایت می کند که بعد از این که توسط شوهرانشان تنها گذاشته می شوند به یکدیگر می پیوندند. می توان این سریال را دوست داشتنی و بامزه دانست که گاه هوشمندانه و جذاب پیش می رود. با توجه به بازیگران سرشناسی که در این سریال حضور دارند تماشای «گریس و فرانکی» برای کسانی که دستکم یک فصل از «گریس و فرانکی» را دیده باشند به یک عادت تبدیل شده و رفته رفته از طرفداران پروپاقرص آن خواهید شد. شخصیت های زن داستان که در سنین میانسالی خود را تنها و رها شده می بینند تلاش دارند بار دیگر زندگی را شناخته و مسیر خود را در زندگی پیدا کنند.

شاید «گریس و فرانکی» برای افراد بالغ و میانسال مناسب باشد و پیام عمیقی که داستان دارد برای این رده سنی بسیار به روشنی قابل درک خواهد بود. این سریال همواره بین کمدی و درام در حال تغییر موقعیت است و رفته رفته داستان به سمت ترسناکی پیش می رود و شخصیت های داستان باید در همین لحظات ترسناک شادی و خوشحالی را پیدا کنند. باید بدانید که مارتا کافمن که مجموعه تلویزیونی «دوستان» (Friends) را در کارنامه دارد از سازندگان این سریال است. به طور کلی «گریس و فرانکی» به مباحثی همچون تنهایی, عشق و دوستی در میان اقشار سالمند جامعه می پردازد که در دیگر مجموعه های تلویزیونی به ندرت به آن ها پرداخته شده است.


۱۹- بی باک

مدت انتشار: ۲۰۱۵ تاکنون (۲ فصل)

سریال «بی باک» (Daredevil) یکی دیگر از سیرال های ابرقهرمانی مارول سرویس نتفلیکس است که دقیقاً همان چیزی که تماشاگران از یک سریال ابرقهرمانی می خواهند را در اختیار آن ها قرار می دهد: خشونت و بی باکی. در این سریال چارلی کاکس نقش یک حقوقدان کور را بازی می کند که با تغییر چهره مبارزه با خرابکاران و قانون شکنان را در دست می گیرد. در این سریال شخصیت های ابرقهرمان دیگری نیز حضور دارند و بازی روزاریو داوسون در نقش کلر تمپل نیز بر بار عاطفی و عاشقانه سریال افزوده است. این سریال دارای تعدادی صحنه مبارزه و زد و خورد است که می توان آن ها را زیباترین صحنه های درگیری فیزیکی در تمام سریال های تلویزیونی دانست.

جان برنثال در نقش فرانک کسل و وینسنت دی آنفوریو در نقش ویلسون فیسک نیز در این سریال حضور دارند که بر جذابیت آن می افزایند. «بی باک» در واقع اولین سریال ابرقهرمانی دنیای مارول نتفلیکس بود که راه را برای ساخت سریال های ابرقهرمانی مارول دیگر این سرویس باز کرد. این سریال نیز با توجه به این همه بازیگر معروف و بااستعداد و شخصیت های متفاوت می تواند انتخاب خوبی برای تماشا در ایلام تعطیلات نوروز باشد.


۱۸- لوک کیج

مدت انتشار: ۲۰۱۶ تاکنون (۱ فصل)

سومین سریال از سری سریال های مارول در سرویس نتفلیکس با عنوان «لوک کیج» (Luke Cage) داستان یکی از شخصیت های ابرقهرمانی را روایت می کند که برای اولین بار در سریال «جسیکا جونز» به تماشاگران معرفی شد. شخصیت کیج نقش یک نظافتچی در آرایشگاه و ظرفشور در یک رستوران را ایفا می کند که قدرت فراانسانی و پوستی غیرقابل نفوذ دارد. وی رفته رفته برای پاک کردن منطقه هارلم از فساد و جنایت با خلافکاران و جانیان وارد نبرد می شود. وی همزمان شخصیت مهربانی دارد و مایک کولتر به خوبی توانسته تفاوت بین شخصیت ابرقهرمانی و شخصیت خانوادگی لوک کیج را به تصویر بکشد.

اگر چه «لوک کیج» همان پیچیدگی های خاص «جسیکا جونز» را در خود دارد اما در سرعت روایی داستان و شیوه داستان گویی به پای سریال مذکور نمی رسد. این سریال داستانی شجاعانه دارد اما شیوه روایی آن بسیار محتاطانه و قابل پیش بینی است و شاید بتوان آن را بدون کوچک ترین آسیب رسیدن به داستان در قالب ۸ اپیزود (و نه ۱۳ اپیزود) نیز به تصویر کشید. بدین ترتیب باید انتظار داشت که در فصل دوم تغییراتی از این حیث در این سریال داده شود. اما این نقص ها نیز باعث نشده که مجموعه تلویزیونی «لوک کیج» در این فهرست قرار نگیرد زیرا هنوز زیبایی های خاص خود را دارد و برای کسانی که به دنیای مارول و داستان های ابرقهرمانی علاقه دارند انتخاب مناسبی خواهد بود.


۱۷-خرابکار آمریکایی

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

سریال «خرابکار آمریکایی» (American Vandal) از آن دسته سریال هایی است که با تماشای تریلر یا دقایق اول اپیزود اول آن فکر می کنید با یک داستان جنایی مواجه شده اید اما جنایت های شخصیت اصلی این سریال با نام دیلان مکسول با قانون شکنی های هیچ کس دیگری در دنیای تلویزیون شباهت ندارد. مکسول نوجوانی است که به دلیل خط انداختن روی خودروهای معلمان خود و سپس نقاشی کردن طرح های زشت روی آن ها از مدرسه اخراج می شود. در واقع سریال داستان همکلاسی او را روایت می کند که تحقیقاتی را برای مشخص کردن واقعیت ماجرا و تبرئه کردن همکلاسی و دوست خود به راه می اندازد.

«خرابکار آمریکایی» با هجو نیشدار و تند و البته استادانه خود شما را با خود همراه خواهد ساخت که ملغمه ای از دنیای امروزی دبیرستان های آمریکایی و تحقیقات پلیسی در مورد خرابکاری و قانون شکنی خواهد بود و رفته رفته شما را در متن یک داستان رازآلود معمایی گرفتار خواهد کرد. اگر چه در ابتدا مکسول به خرابکاری ها متهم می شود اما بعد از چند اپیزود خیلی زود وارد داستان شده و شما نیز ناخودآگاه به دنبال مجرم واقعی خواهید گشت. داستان «خرابکار آمریکایی» بسیار هوشمندانه و بی نقص نوشته شده است و تمامی مولفه های تحقیقاتی در مورد یک پرونده جنایی را در داستانی نوجوانانه و سرگرم کننده جای داده است.


۱۶-مجموعه ماجراهای ناگوار

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

سریال «مجموعه ماجراهای ناگوار» (A Series of Unfortunate Events) اقتباسی بسیار جذاب، تاثیرگذار و دوست داشتنی از رمان های مشهور لمونی اسنیکت است. این سریال کمدی تاریک داستان سه کودک به نام های ویولت، کلاوس و سانی بودلر را روایت می کند که بعد از مرگ والدینشان در یک حادثه آتش سوزی به طور مرتب به سرپرستانی سپرده می شوند که حوادث تلخی را برای این سه رقم می زنند و در این میان کنت اولاف اولین شخصی است که با هدف بالا کشیدن ثروت خانوادگی این سه کودک قیومیت آن ها را بر عهده می گیرد. اقتباسی که برای به تصویر کشیدن این سریال از رمان لمونی اسنیکت صورت گرفته را باید بی نظیر و بی نقص نامید.

«مجموعه ماجراهای ناگوار» با چنان صداقت و احترامی با بینندگان نوجوان خود روبرو می شود که در کمتر سریال نوجوان محور دیگری دیده می شود. داستان سریال به هیچ عنوان باعث نمی شود فکر کنید کودکان به سرپرست نیاز دارند بلکه کودکان داستان تنها با کنجکاوی و تلاش برای یادگیری از خطرات و مشکلات رهایی پیدا می کنند. همچنین سریال مذکور بزرگسالانی که خود را دانا و بالغ می دانند به تمسخر می گیرد و خیلی زود مشخص می شود که در مقایسه با شخصیت های کودک سریال کودنی بیش نیستند و خیلی زود توسط کنت اولاف فریب داده می شوند.

بازی نیل پاتریک هریس در نقش کنت اولاف فراتر از خیره کننده است و خیلی زود شما را شیفته خود می کند هرچند جنبه های کمدی کمتری نسبت به بازی جیم کری در فیلمی با همین نام در سال ۲۰۰۴ در نقش کنت اولاف دارد. هریس شخصیت کنت اولاف را یک شخصیت شرور واقعی و بیرحم به نمایش می گذارد که جنبه های کمدی کمتری دارد. کسانی که به رمان علاقه دارند بدون شک از تماشای «مجموعه ماجراهای ناگوار» لذت خواهند برد.


۱۵-آینه تاریک

مدت انتشار: ۲۰۱۱ تاکنون (۴ فصل)

وقتی که در استفاده از تکنولوژی زیاده روی می کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟! این سوال نمی تواند سوالی غیرمنطقی باشد؛ دستکم در قرن بیست و یکم و در دورانی که تکنولوژی کوچکترین جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. سریال «آینه تاریک» (Black Mirror) سریالی تاریک ساخته یک نابغه بریتانیایی به نام چارلی بروکر است که در هر اپیزود خود به مشکلاتی که دنیای تکنولوژی برای انسان ها پدید آورده می پردازد. این سریال به خوبی مورد توجه قرار گرفته و مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است. از زمانی که سرویس نتفلیکس ساخت و پخش «آینه تاریک» را در دست گرفت خیل زیادی از بینندگان به تماشای این سریال که داستان های جالب و باورنکردنی و گاه غم انگیز را روایت می کند نشستند.

دنیای خوفناک و ناخوشایند چارلی بروکر از فرهنگ زندگی در دنیای کنونی و مسایلی مانند سیاست، تکنولوژی، شهرت و غم یکی از سریال هایی است که باید شما را به تماشای آن ترغیب کنیم. «آینه تاریک» داستانی خوفناک، در عین حال جذاب، آزار دهنده و منقلب کننده را روایت می کند. تماشای این سریال در عین جذابیت و اینکه شما را به شدت در فکر فرو می برد می تواند باعث افسردگی نیز بشود زیرا جواب تلخی به سوالی که در ابتدای این بخش مطرح شد خواهد داد.


۱۴-سفید پوستان عزیز

مدت انتشار:۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

سریال «سفید پوستان عزیز» (Dear White People) یک سریال نسبتاً کمدی است که بر اساس فیلمی با همین نام ساخته می شود. این سریال داستان گروهی از دانشجویان رنگین پوست در دانشگاهی با دانشجویان عمدتاً سفید پوست را روایت می کند که با مشکلاتی مانند نژادپرستی و تبعیض مواجه هستند. در هر اپیزود بر روی داستان یکی از این شخصیت ها تمرکز شده و زندگی آن ها به طور عمیق مورد بررسی قرار می گیرد که همزمان داستان هایی کمدی را در خود دارد. این سریال علیرغم زیبایی های غیرقابل انکاری که دارد به شکلی غیرمنصفانه مورد بی مهری واقع شده است. سریال «سفید پوستان عزیز» تنها بحث های تبعیض نژادی و نژادپرستی را دنبال نمی کند بلکه به مواردی مانند تبعیض در محل کار و دیگر تبعیض ها در جامعه می پردازد که بسیاری با آن ها مواجه می شوند.

جالب این که درجه رنگین بودن پوست نیز در این میزان تبعیض دخالت دارد. «سفید پوستان عزیز» با بهره بردن از بازیگرانی بااستعداد و بازی هایی بی نقص توانسته به زیبایی به این مسایل پرداخته و همزمان که معضلات تلخ اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد گاه گاه لبخندی نیز بر لب تماشاگر می آورد. هر یک از شخصیت های رنگین پوست سریال به شیوه خود به این تبعیض ها واکنش می دهد که این موضوع بر جذابیت داستان می افزاید. «سفید پوستان عزیز» را باید یکی از اجتماعی ترین و انسانی ترین سریال های معاصر تلویزیون دانست.


۱۳- جسیکا جونز

مدت انتشار: ۲۰۱۵ تاکنون (۱ فصل)

سریال «جسیکا جونز» (Jessica Jones) یکی از سریال های دنیای مارول سرویس نتفلیکس است که در میان ۶ سریال مارول این سرویس یکی از بهترین ها به شمار می آید. این سریال داستان یک کارآگاه خصوصی را روایت می کند که برای پی بردن به واقعیت رازی که در زندگی خود دارد تلاش می کند. جسیکا جونز از قدرت فراانسانی برخوردار است و البته از اختلال استرس پس از وقوع حادثه نیز رنج می برد. در این میان شخصیتی منفی و شرور که قدرت کنترل ذهن افراد را دارد جسیکا جونز را به انجام اعمالی شنیع و شرورانه برخلاف میلش وادار می کند. در طی داستان به گذشته جسیکا جونز و اتفاقاتی که برای وی رخ داده نیز پرداخته می شود.

در فصل اول «جسیکا جونز» تمرکز اصلی روی اعمال شخصیت بد داستان قرار دارد و یکی از دلایل اصلی جذابیت داستان می باشد به طوری که در صحنه هایی که خبری از او نیست شاهد افتی فاحش در جذابیت داستان هستیم. با این وجود خیره سری های جسیکا جونز باعث شده که این سریال داستانی غنی و درگیر کننده داشته باشد و به مباحثی می پردازد که شاید در هیچ مجموعه تلویزیونی یا فیلم ابرقهرمانی دیگری به آن پرداخته نشده است و «جسیکا جونز» را به شجاعانه ترین و اصیل ترین سریال ابرقهرمانی تبدیل می کند. «جسیکا جونز» به طور انبوهی از شخصیت های زن استفاده می کند که در دنیای مجموعه های تلویزیونی مارول و ابرقهرمانی بی سابقه است.

«جسیکا جونز» در مورد تلاش بی وقفه برای زنده ماندن است. در آخر داستان متوجه می شوید که شخصیت منفی داستان نیز گذشته دردناکی داشته که باعث می شود تا حدودی با دیدی مهربانانه تر به او نگاه کرده و با او همزادپنداری کنید. اگر به دنیای مجموعه های تلویزیونی ابرقهرمانانه علاقه دارید «جسیکا جونز» را در اولویت خود قرار دهید.


۱۲-مجازاتگر

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

ششمین سری از فیلم های مارول نتفلیکس به همان بلایی مبتلاست که سریال های قبلی این مجموعه با آن روبرو شده بودند؛ شخصیت قوی و بازی خیره کننده اما داستانی که بسیار کم عمق و سطحی به آن پرداخته می شود. سریال «مجازاتگر» (The Punisher) با بازی جان برنثال را باید بهترین سریال دنیای مارول سرویس نتفلیس دانست که برنئال در آن نقش یک ضد قهرمان خشن و انتقام جو را بازی می کند و هیچ اهمیتی برای زندگی شخصیت های منفی داستان قایل نیست. به همین دلیل هیچ ابایی از شکنجه کردن آن ها تا دم مرگ ندارد. او با هدف انتقام مرگ همسر و فرزندانش از توانایی های فیزیکی خود برای کشتن شخصیت های فاسد نظامی استفاده می کند که برای او دسیسه چینی می کنند. اما هدف او از بین بردن سیستم و یا اشخاص فاسد موجود در سیستم و یا حتی از بین بردن فساد نیست، بلکه او از همین فساد برای پیشبرد نبرد یک تنه خود علیه کسانی که او از آن ها کینه به دل دارد استفاده می کند.

«مجازاتگر» به بررسی روح آسیب دیده و چالش های شخصی شخصیت های خود می پردازد و همزمان به بررسی دقیق برخی از معضلات اجتماعی اهتمام می ورزد. اگر چه داستان فیلم بسیار تلخ و تاریک است اما در مواردی نیز به لطف بازیگران نقش مکمل جنبه ای کمیک پیدا می کند. شاید مهم ترین انتقادی که به این سریال وارد شده این است که یک داستان ۶ اپیزوده را در ۱۳ اپیزود روایت می کند و همین کندی و کش داری داستان ممکن است حوصله بیننده را سر ببرد. اما هنگام تماشای «مجازاتگر» باید بدانید که در حال تماشای یکی از بهترین سریال های دنیای مارول تمام تاریخ تلویزیون هستید پس صبر و حوصله را از یاد نبرید.


۱۱- بی خدا

مدت انتشار: ۲۰۱۷ (۱ فصل)

مینی سریال وسترن و درام «بی خدا» (Godless) از اسکات فرانک، نویسنده سناریو فیلم «لوگان» و با تهیه کنندگی اجرایی استیون سودربرگ به صبر تماشاگر نیاز دارد. تماشای این مینی سریال ۷ قسمتی برای شما جذاب خواهد بود زیرا این سریال را باید از دیگر سریال های وسترن مجزا دانست. برخلاف دیگر سریال ها و فیلم های وسترن، شخصیت های اصلی «بی خدا» را زنان تشکیل می دهند و داستان آن در شهری رخ می دهد که بیشتر مردان آن پس از حادثه ای در معدن اطراف شهر از بین رفته اند. این سریال داستانی ترسناک و خشن، هیجان انگیز و بسیار گیرا دارد.

وسترن «بی خدا» ابتدا قرار بود به صورت یک فیلم ساخته شود اما سودربرگ توانست فرانک را راضی کند که این داستان فمینیستی را به یک مینی سریال تبدیل نماید. شخصیت های این مجموعه تلویزیونی بسیار زیبا طراحی شده و رفته رفته به بیننده شناسانده می شوند. بازی ها نیز کاملاً بی نقص انجام گرفته و این موضوع را باید نقطه قوت اصلی سریال «بی خدا» دانست. داستان سریال کمی کند پیش می رود اما برای کسانی که کمی صبر داشته باشند تجربه زیبایی از تماشای یک وسترن خوش ساخت خواهد بود.

در وسترن «بی خدا» همچنین ارجاعات زیادی از لحاظ تصویری و داستانی به فیلم های معروف این ژانر داده می شود. در واقع «بی خدا» نمای دقیقی از اتفاقاتی که در غرب وحشی برای بسیاری از شهرها و تمدن های آمریکایی رخ داده را به تصویر می کشد؛ از بیماری های مرگبار گرفته تا کشتارهای وحشیانه که هر کدام گاه شهری را به طور کلی نابود کرده اند.

 


-کیمی اشمیت شکست ناپذیر

مدت انتشار: ۲۰۱۵ تاکنون (۳ فصل)

سریال «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» (Unbreakable Kimmy Schmidt) از زمان انتشار اولین فصل خود در سال ۲۰۱۵ همواره یکی از بهترین، پرتماشاگرترین و تحسین شده ترین سریال های اورجینال نتفلیکس بوده است. این سریال داستان دختری به نام کیمی اشمیت را روایت می کند که در سنین کودکی توسط یک کشیش ربوده شده و ۱۵ سال همراه به سه زن دیگر در یک زیرزمین حبس می شود. وی به آن ها می گوید که آخرالزمان فرا رسیده و آن ها تنها بازماندگان نسل بشر هستند. بعد از مدتی آن ها نجات پیدا می کنند اما کیمی با زندگی در دنیای کنونی مدرن ناآشنا بوده و بدین ترتیب اتفاقاتی برای وی رخ می دهد.

وی می خواهد زندگی اش را با دیدگاه خود و بر اساس استانداردهایی که قبول دارد پیش ببرد زیرا اگر چه ۳۰ سال سن دارد اما هنوز مانند یک کودک فکر می کند. «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» را می توان سریالی بسیار مثبت، پرمعنا و بسیار دوست داشتنی توصیف کرد که قدرت مثبت اندیشی و لذت بردن از زندگی را نشان می دهد. چیز زیادی در مورد این سریال نمی توان گفت جز این که یکی از سریال هایی است که باید حتما تماشا کنید. جالب اینکه بسیار سخت است بتوانید تماشای یک فصل را به صورت منقطع انجام دهید و بدون شک تماشای یک فصل را به صورت متوالی ادامه خواهید داد که این خود نشان از جذابیت داستان «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» دارد.


۹- تاج

مدت انتشار:۲۰۱۶ تاکنون (۲ فصل)

سریال تاریخی «تاج» (The Crown) سریالی خوش ساخت است که از بازیگرانی بااستعداد مانند کلر فوی و مت اسمیت سود برده و جان لیثگو نیز برای بازی در نقش وینستون چرچیل در آن برنده جایزه امی شد. این سریال نگاهی دقیق و خصوصی به چگونگی رسیدن ملکه الیزابت دوم به این مقام و سال های اول حضور او در این منصب دارد. حمایت ها و مشاوره های چرچیل علیرغم محدودیت هایی که دارد نقش مهمی در مرکزیت عاطفی داستان دارد که حول محور آن تحولات و اتفاقات تاریخی بسیاری در جریان است. رابطه ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ نیز به خوبی مورد بررسی قرار می گیرد. طراحی لباس و صحنه کاملاً دقیق و با توجه به جزییات صورت گرفته و این کار با هوشمندی تمام انجام شده است.

سرویس نتفلیکس برای به تصویر کشیدن فضای فیزیکی محل زندگی ملکه الیزابت از هیچ هزینه ای فروگذار نکرده است. علاوه بر این که این سریال به خوبی زندگی ملکه الیزابت دوم را تشریح می کند منبع خوبی برای بررسی اتفاقات پس از جنگ جهانی دوم است. گفته می شود سازنده سریال، پیشنهاد کمک خانواده سلطنتی بریتانیا برای کمک به تولید مجموعه تلویزیونی «تاج» را رد کرده و ساخت سریال بدون مشاوره و دخالت این خانواده انجام گرفته است. بدین ترتیب در به تصویر کشیدن اختلافات و درگیری های بین خانواده سلطنتی در سال های اول حکومت ملکه الیزابت هیچگونه اغماضی صورت نگرفته است. در نهایت می توان گفت که قمار تاریخی جاه طلبانه نتفلیکس جواب داده و نظر تماشاگران و منتقدین را به خوبی جلب کرده است.


۸- استاد هیچ

مدت انتشار: ۲۰۱۵ تاکنون (۲ فصل)

سریال کمدی درام «استاد هیچ» (Master of None) سریالی ساخته سرویس نتفلیکس به کارگردانی و بازی عزیز انصاری است که یکی از بی نقص ترین سریال های این سرویس در سال های اخیر شناخته شده و به شدت مورد تمجید منتقدان نیز قرار گرفته است. این سریال داستان زندگی شخصی و حرفه ای دِو شاه، یک بازیگر ۳۰ ساله در شهر نیویورک را روایت می کند که رویاهایی در سر دارد. این سریال تماماً در مورد نگرانی و استرس ناشی از تصمیمات برای زندگی است که هر بار با کنار گذاشتن گجت های دنیای مدرن حس کرده و شما با را پوچی این زندگی مدرن مواجه می سازد. اما همزمان عزیز انصاری موفق می شود با داستان هایی محسوس و ساده شما را بخنداند و این کار را به زیبایی هر چه تمام تر از طریق نشان دادن دشواری های قرار گذاشتن از طریق اینترنت و تلاش برای بدست آوردن بهترین پاستا انجام می دهد.

انصاری برای ساخت «استاد هیچ» از سریال کمدی موفق «لویی» (Louie) ساخته لوییس سی کی در شبکه FX الهام گرفته است و با خلاقیت خاص خود با ظاهری کمدی موضوعاتی جدی را به سبکی نیشدار مورد بررسی قرار می دهد. اگر چه سریال های متعددی در سرویس نتفلیکس وجود دارند که به بررسی زندگی جوانان امروزی می پردازند اما هیچ یک از آن ها نتوانسته اند به اندازه «استاد هیچ» موفق باشند. به همین دلیل «استاد هیچ» در دو سال متوالی جایزه امی بهترین نویسندگی سریال های کمدی را بدست آورد که دلیل خوب و کافی برای تماشای این سریال به نظر می رسد.


۷-خانه پوشالی

مدت انتشار:۲۰۱۳ تاکنون (۵ فصل)

سریال سیاسی دوست داشتنی و جذاب «خانه پوشالی» (House of Cards) را باید یکی از شاهکارهای اورجینال نتفلیکس دانست که فراز و فرودهای زندگی در کاخ سفید را به شیوه ای تاثیرگذار به تصویر می کشد. فصل اول سریال بی نقص بوده و با ترفیع فرانک آندروود از سخنگوی کاخ سفید آغاز شده و در نهایت با رسیدن او به مقام ریاست جمهوری به پایان می رسد. البته این سریال در نقاط خاصی نیز دچار افت می شود برای مثال در فصل سوم و زمانی که آندروود و همسرش کلر روبروی یکدیگر قرار گرفته و برای یکدیگر دسیسه چینی می کنند. این دو وقتی با هم هستند عملکرد بسیار بهتری داشته و داستان این سریال جذاب تر می شود. در کل این سریال تلاش ها و مانورهای بیشرمانه و غیراخلاقی سیاستمداران برای رسیدن به قدرت به هر وسیله و با هر بهایی را به تصویر می کشد.

«خانه پوشالی» دارای تغییرات ناگهانی، اتفاقات حیرت آور و پیچیدگی های داستانی است که شما را بیش از پیش به این سریال معتاد خواهد کرد. کوین اسپیسی بازی بی نقصی را در این سریال به نمایش گذاشته و به همین دلیل سه بار نامزد دریافت جایزه امی برای این نقش خود شده است. بازی او در این نقش طوری است که همزمان از او متنفر بوده و خوشتان خواهد آمد. بازیگران دیگر «خانه پوشالی» نیز همه بازی های بی نقصی ارایه داده اند و داستان جذاب و بی اشتباه سریال با سیر روایی منظم آن باعث شده که «خانه پوشالی» یکی از پرطرفدارترین سریال های تلویزیونی چند سال اخیر در سراسر جهان باشد.


۶-نارکوز

مدت انتشار: ۲۰۱۵ تاکنون (۳ فصل)

سریال «نارکوز» (Narcos) از ابتدا تا آخر فصل ۳ بی محابا تکان دهنده و جذاب است. بعد از این که دو فصل اول بر روی زندگی و مرگ پابلو اسکوبار، سلطان مواد مخدر کلمبیا متمرکز بود، در فصل سوم و در تغییر جهتی جالب و دوست داشتنی داستان کارتل کالی را در این سریال دیدیم. این کارتل مواد مخدر در اواخر دهه ۱۸۷۰ توسط برادران رودریگز اورخولا رهبری شده که بیش از ۵۰۰ شرکت را در تملک خود داشتند. این سریال جذاب و ماجراجویانه که بر اساس واقعیات تاریخی ساخته شده تلاش های ماموران ویژه آمریکایی و کلمبیایی برای دستگیری مخوف ترین رهبران کارتل های مواد مخدر را به تصویر کشیده و همزمان زندگی و فعالیت های این رهبران نیز مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

جالب این که بدانید اغلب دیالوگ های «نارکوز» به زبان اسپانیولی است و این موضوع شاید در نگاه اول شما را آزار دهد اما بدون شک یکی از جذابیت های سریال به شمار می رود. بازی واگنر مورا در نقش پابلو اسکوبار بسیار دیدنی بوده و بیننده را همزمان تحت تاثیر قرار داده و می ترساند. وی در به تصویر کشیدن شخصیت بیرحم و منفور اسکوبار بی نقص کار می کند. در صحنه هایی از این سریال تصاویر و ویدیوهایی مستند از واقعیت داستان پابلو اسکوبار و جنایات او نیز نشان داده می شود که صحت داستان «نارکوز» را نشان می دهد. با تماشای این سریال به گستردگی قاچاق مواد مخدر در آمریکای جنوبی و تاثیر غیرقابل انکاری که این موضوع بر روی زندگی منطقه دارد آشنا خواهید شد. تماشای «نارکوز» شما را حیرت زده خواهد کرد، شک نکنید!


۵-چیزهای عجیب تر

مدت انتشار: ۲۰۱۶ تاکنون (۲ فصل)

بدون شک شما نیز اسم سریال پرهیجان این روزها یعنی «چیزهای عجیب تر» (Stranger Things) را شنیده اید. این سریال به عنوان یک سریال معمولی، خیلی بی سرو صدا وارد سرویس نتفلیکس شد اما این سریال تریلر رازآلود علمی تخیلی که داستان آن در دهه ۸۰ رخ می دهد را باید در سطح داستان های استفن کینگ دانست. داستان این سریال در شهری تخیلی به نام هاوکینز در ایندیانا رخ می دهد که بر روی داستان گم شدن یک پسربچه و اتفاقات غیرطبیعی که در اطراف شهر رخ می دهد متمرکز است. همزمان دختری وارد شهر می شود که توانایی های فراانسانی دارد و به دوستان پسربچه گم شده کمک می کند که به جستجوی او بپردازند.

فصل دوم نیز داستان سال ها بعد را روایت می کند که به تلاش های شخصیت های فصل اول برای بازگشت به زندگی طبیعی خود است که در نتیجه اتفاقات فصل اول دچار دگرگونی شده است. ا«چیزهای عجیب تر» با داستان ترسناک و غیرطبیعی خود، بازی خیره کننده بازیگران و داستان پردازی بی نظیرش بیننده را به دنبال خود خواهد کشاند. بیننده براحتی می تواند تمامی ۸ اپیزود فصل اول را به دنبال هم و در یک روز تماشا کند بدون این که متوجه گذر زمان شده و احساس خستگی و کلافگی نماید و البته داستان بی توقف «چیزهای عجیب تر» نیز سهم زیادی در این گرایش دارد.


۴-نارنجی همان سیاه جدید است

مدت انتشار: ۲۰۱۳ تاکنون (۵ فصل)

شاید این سریال یکی از بهترین سریال های سرویس نت فلیکس باشد که کاملاً دنیایی زنانه داشه و شخصیت های اصلی آن را زنان تشکیل می دهند. سریال «نارنجی همان سیاه جدید است» (Orange is the New Black) از بازیگرانی شناخته شده سود می برد که هر یک شخصیت متفاوت و متمایزی دارند. این سریال داستان زنی را روایت می کند که به جرم حمل یک کیف پر از پول حاصل از فروش مواد مخدر متعلق به دوستش به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. محکومیت ناگهانی او به شدت روابط او با نامزد، دوستان و خانواده اش تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر چه داستان ابتدا بر روی شخصیت پایپر تمرکز دارد اما رفته رفته داستان گذشته تمامی شخصیت های زن داستان را به تصویر می کشد که هر کدام با انگیزه ای منطقی و در شرایطی دشوار مجبور به انجام کاری شده اند که برایشان دردسرساز شده است. بازی های شخصیت های «نارنجی همان سیاه جدید است» بی نظیر بوده و در ترکیب با سناریویی بی نقص و سیر داستانی جذاب بیننده را درگیر خود خواهد کرد. در واقع این سریال بر روی ریشه های تصمیم گیری های اشتباه افراد متمرکز است و در نهایت ما را به این نتیجه می رساند که تصمیمات اشتباه جزیی جداناپذیر از ذات انسانی ماست. «نارنجی همان سیاه جدید است» بیننده را همزمان به خنده و تفکر وامی دارد و هرازگاهی نیز قلب تماشاگران را خواهد شکست اما تماشای آن بسیار مفرح خواهد بود.


۳-بوجک هورسمن

مدت انتشار: ۲۰۱۴ تاکنون (۴ فصل)

شاید بعد از انیمیشن «پارک جنوبی» (South Park) هیچ سریال انیمیشنی نتوانسته مانند «بوجک هورسمن» (BoJack Horseman) به کنایه و تمسخر روابط و زندگی بزرگسالان امروزی را به زیبایی به تصویر بکشد. این سریال داستان یک شخصیت با سر اسب و بدن انسان را روایت می کند که در گذشته یک سوپراستار دنیای تلویزیون بوده و با وجود این که دیگر اعتبار و شهرت سابق را ندارد اما نمی خواهد این موضوع را باور کند. تمرکز دو فصل اول بر روی تلاش های شخصیت بوجک هورسمن برای بازگشت به شهرت به هر وسیله ای است که به اعتیاد افراد به شهرت، تلاش برای دیده شدن و خود-درگیری در دیدگاه شخصیت اصلی نسبت به زندگی پوچ خود می پردازد که اشاره ای ظریف و ملموس به دنیای هالیوود دارد.

از نگاه کنایه دارش به افسردگی و اعتیاد تا دنیایی بسیار باهوش از حیوانات سخنگو تا لیست خیره کننده صداپیشه هایی که در این سریال نقش دارند، «بوجک هورسمن» یکی از سریال های تلویزیونی بود که کسی باور نمی کرد پس از فصل اول بتواند در دنیای تلویزیون دوام بیاورد. اما به عنوان یک سریال با داستانی تراژیک اپیزود به اپیزود بهتر شده و تاثیر خود را از آن زمان بر تماشاگران به رخ کشیده است. «بوجک هورسمن» را باید عمیق ترین و هوشمندانه ترین سریال نتفلیکس در این زمینه دانست که لیاقت قرار گرفتن در رتبه های بالای این فهرست را دارد.


۲- سیزده دلیل برای اینکه

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

سریال جنجالی «۱۳ دلیل برای اینکه» (۱۳ Reasons Why) به عنوان یکی از پربحث ترین سریال های سال ۲۰۱۷ داستان یک دختر نوجوان به نام هانا را روایت می کند که بعد از خودکشی یک یادداشت و ۱۳ نوار صوتی از خود به جای می گذارد که هر کدام از آن ها به بررسی نقش هر یک از اطرافیانش در مرگ وی اشاره داد. این سریال به دلیل موضوع جنجالی و بحث برانگیز و البته خوفناک و سنگین خود مورد انتقاد قرار گرفت اما باید آن را یک داستان مستند، دقیق و صادقانه در مورد علل خودکشی نوجوانان دانست. این سریال به دلیل موضوع خود و استفاده از نوجوانان در نقش های اصلی داستانی بسیار عاطفی، بسیار تاثیرگذار، اندوه آور و قابل تحسین دارد.

«۱۳ دلیل برای اینکه» تماشاگر را دچار وحشت کرده و همزمان درس هایی به او می آموزد که هیچگاه فراموششان نکرده و بر نوع رفتار او با دوستانش به شدت تاثیرگذار خواهد بود. تاثیر این سریال می تواند کاملاً متفاوت باشد که کاملاً به بیننده سریال بستگی خواهد داشت. سناریو سریال «۱۳ دلیل برای اینکه» کاملاً بی نقص نوشته شده و بازی خیره کننده بازیگران نوجوان آن که بزودی از ستارگان هالیوود خواهند شد نیز نقش مهمی در تاثیرگذاری داستان آن دارد.

سیر روایی داستان طوری است که شما را در هر اپیزود به دنبال خود خواهد کشاند تا علت خودکشی شخصیت هانا را درک کنید. این سریال اگر چه در مورد نوجوانان است و بسیاری از تماشاگران آن را نوجوانان تشکیل می دهند اما سوالاتی مهم در مورد روابط اجتماعی از بیننده خواهد پرسید. دیدن «۱۳ دلیل برای اینکه» را به کسانی که این مطلب را می خوانند به شدت توصیه می کنیم.


۱-شکارچی ذهن

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

سرویس اینترنتی نتفلیکس از آن دسته رسانه های تصویری است که انقلابی در صنعت سینما و تلویزیون به وجود آورده و رفته رفته تلویزیون را قبضه کرده است. در سال های اخیر این سرویس تلویزیونی مجموعه های جذاب بسیاری ساخته که انتخاب ۱۰ مورد از آن ها برای نویسنده این مطلب بسیار سخت و چالش برانگیز بود اما بدون شک قرار دادن سریال «شکارچی ذهن» (Mindhunter) در صدر این فهرست یکی از تصمیماتی بود که در رده بندی نهایی نیازی به فکر کردن نداشت. همه می دانیم که دیوید فینچر به قاتلین سریالی و داستان های مربوط به آن ها علاقه دارد و این موضوع را با ساخت فیلم های «هفت» (Seven)، «زودیاک» (Zodiac) و «دختری با خالکوبی اژدها» (The Girl With the Dragon Tattoo) نشان داده است.

وی با سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) مشترکان سرویس نتفلیکس را با نوع جدیدی از افکار تاریک ضد اجتماعی آشنا ساخت. اما در حالی که این سریال مانند بچه ای که برای مورد توجه قرار گرفتن جیغ و داد می کرد نوبت به «شکارچی ذهن» رسید که سریالی بسیار کامل در مورد بررسی عمیق یک مورد خاص در گذشته بود. «شکارچی ذهن» داستان یک مامور اف بی آی مصمم و جوان به نام هولدن فورد را روایت می کند که همراه با همکار پلیس و یک روانشناس مشاور کمیته جدیدی را تشکیل می دهند که مسئولیت بررسی پرونده های جدیدی از جنایت را بر عهده می گیرند که قاتلین در آن ها دارای انگیزه های منطقی و قابل درک برای دیگر کارآگاهان نیستند.

به عبارت دیگر آن ها واحدی را در اف بی آی تشکیل می دهند که مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاتل های سریالی که به دلایل روانی دست به قتل می زنند را بر عهده دارد. در «شکارچی ذهن» نه تنها به شخصیت های اصلی و داستان های عاشقانه آن ها پرداخته می شود بلکه قاتلان سریالی نیز خود ستاره های سریال هستند که اکثراً انسان هایی باهوش و تاثیرگذار هستند. «شکارچی ذهن» از داستان ها و قاتلین سریالی واقعی الهام گرفته شده و بهترین در ژانر جنایی در بین تمامی سریال های معاصر به شمار می آید پس باز هم به شما توصیه می کنیم که تماشای آن را از دست ندهید.

شاید بتوان با قاطعیت گفت که سرویس نتفلیکس دنیای تلویزیون را در قبضه داشته و بهترین عملکرد را در زمینه ساخت سریال های جذاب داشته است به همین دلیل انتخاب ۲۰ عنوان سریال نیز از میان خیل سریال های تولیدی این سرویس کار بسیار سختی بود. از این رو باید انتظار داشت که بسیاری از سریال های این شبکه به دلایلی در این فهرست جای نگرفته باشند هر چند هر یک شرایط قرار گرفتن در این فهرست را داشتند.

از جمله این مجموعه های تلویزیونی می توان به مجموعه های «Wormwood»، «G.L.O.W.»، «Peaky Blinders»، «Bloodline »، «Sense8 »، «Lady Dynamite»، «One Day at a Time»، «The Ranch»، «The OA»، «Ozark »، «Big Mouth»، «Love»، و «The Get Down» اشاره کرد. اخیراً نیز مجموعه تلویزیونی «کربن تغییر یافته» (Altered Carbon) از این سرویس منتشر شده که نشان داده می توان به یکی از سریال های پرطرفدار و قوی نتفلیکس تبدیل شود.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *