معرفی و نقد فیلم آلیتا فرشته جنگ (Alita: Battle Angel) جیمز کامرون

[ad id='39844']

ژانر : اکشن | ماجراجویی | عاشقانه

کارگردان : Robert Rodriguez

نویسندگان : James Cameron, Laeta Kalogridis

بازیگران : Eiza González, Jennifer Connelly, Michelle Rodriguez

خلاصه داستان :

فیلم آلیتا: فرشته جنگ Alita: Battle Angel 2018 به کارگردانی رابرت رودریگز محصول مشترک آمریکا، کانادا و آرژانتین در سال ۲۰۱۸ می‌باشد که داستان آن از یک مانگای ژاپنی ۹ جلدی به همین نام اثر یوکیتو کیشیرو برگرفته شده است. داستان فیلم در قرن بیست و ششم روایت می‌شود. قرنی که در آن انسان‌ها به درجات بسیار بالایی از مهارت در زمینه علوم رباتیک دست یافته‌اند و تولیدات انواع ربات‌ها نیز جهانی را رقم زده که در آن هر دو گونه انسان و ربات به زندگی در کنار هم می‌پردازند.

در این میان، پروفسوری به نام ایدو یک ربات معیوب را پیدا کرده و در شرایطی که هیج امیدی به بازسازی دوباره آن نبود، اقدام به تعمیرش کرده و از آن یک ربات سایبورگ زن به نام آلیتا می‌سازد. این ربات که تلفیقی از انسان و اجزای مکانیکی است، رفته رفته خطرناک شده و به یک ربات مرگبار تبدیل می‌شود. او به یاد ندارد که چه کسی است و حتی از کجا آمده است و این تنها دکتر ایدو است که حقیقت زندگی او را می‌داند. آلیتا تنها کسی است که قادر است چرخه مرگ و نابودی را از زمین برچیند اما برای محقق شدن این هدف، او باید بجنگد و تا سر حد مرگ مبارزه کند؛ چراکه “آلیتا” فرشته‌ای از آسمان است، یک فرشته مرگ…

اطلاعات فیلم

رابرت رودرینگز سازنده «از گرگ و میش تا سحر» و سیاره وحشت، بعد از «شهر گناه: بانویی که برای او باید کشت» فیلمی با اقتباس از مجموعه داستان مصور پرفروش اثر یوکیتو کیشیرو ساخته که پایان تیر اکران می شود. رودریگز این بار به جای کوئنتین تارانتینو از همکاری جیمز کمرون سازنده «تایتانیک» در نگارش فیلمنامه و تهیه فیلم بهره برده است. در این فیلم رزا سالازا نقش «آلیتا» زن رباتیک را دارد و کریستف والتز ماهارشالا علی، جنیفر کانلی جکی ارل هالی نیز بازی کرده اند.

 

[news_box style=”1″ display=”tag” title=”اخبار هالیوود” link_target=”_blank” tag=”1417″ count=”20″ show_more=”on”]

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *