تاریخچه حلقه قدرت گرین لنترن ها (Green-Lantern) کمیک بوک های دی سی

[ad id='39844']

تاریچه دنیای دی سی کمیک

سایت اسپایدی -امروز میخواهم برایتان تاریخچه ی وسیله ای را شرح دهم که نه تنها در یونیورس کمیک های دیسی بلکه در کل دنیای کمیک هم یکی از قدرتمند ترین وسایلی است که مورد استفاده قرار میگیرد! پس با من، امیرعلی آصفی همراه باشید…

اولین حضور حلقه ی قدرت گرین لنترن توی شماره ی ۱۶ کمیک های All American Comics توی سال ۱۹۴۰ بود. شاید اسم این شماره براتون آشنا بنظر بیاد، خب طبیعیه چون این اولین شماره ای بود که ما توش اولین گرین لنترن زمین یعنی آلن اسکات رو دیدیم و با اون طی فراز و فرود داستان هاش همراه شدیم، حلقه ی گرین لنترن ها که در دنیای کمیک های دیسی به نام حلقه ی قدرت شناخته میشه، حلقه ای هست که بر میزان قدرت اراده ی کسی که اون رو بدست میکنه اشکال مجازی و نیرومندی که از جنس قدرت ماورایی اراده هست درست میکنه، در ابتدا این حلقه به شکل امروزی خودش وجود نداشت و همانطور که توی مقاله ی “معرفی گرین لنترن های زمینی” هم گفتم آلن اسکات خودش حلقه ی قدرت مخصوص به خودش رو میسازه!

حلقه ی قدرت آلن اسکات ساخته شده توسط خود آلن اسکات بود، بعد از اینکه جرمی آسمانی و سبز رنگ به زمین سقوط کرد که آن جسم در حقیقت یک فانوس قدرت گرین لنترن بود، آلن اسکات از جنس آلیاژ فلز آن فانوس حلقه ای برای خود ساخت و برای شارژ کردن آن هم از خود فانوس قدرت استفاده کرد. اما نحوه ی شارژ کردن این فانوس از ابتدا مانند گرین لنترن های امروزه نبود و عبارتی که آلن اسکات هنگام شارژ کردن فانوس میگفت با عبارت حال حاضر کمیک های گرین لنترن تفاوت داشت:

بعد ار اینکه آلن اسکات به حلقه ی قدرت دست یافت از حلقه برای برقراری صلح و عدالت در سیاره ی زمین استفاده کرد و درست مانند بقیه ی گرین لنترن ها از هیچ تلاشی برای جلوگیری از ظلم و تاریکی فرو گذاری نکرد! حلقه ی قدرت آلن اسکات با حلقه هایی که در حال حاظر در کمیک های دیسی گرین لنترن ها از اونها استفاده میکنند تفاوت هایی دارد، این حلقه با پرتوی ماورایی خودش قابلیت جابجایی اجسام، ذوب کردن فلزات، تغییر اندازه اجسام و… دارد ولی جالب است که بدانید حلقه ی قدرت آلن اسکات هیچ تاثیری بر بافت چوب نداشت و اگر بخواهم به زبان عامیانه بیان کنم یک درخت حریف قدرت مندی برای آلن اسکات به حساب میامد! البته دقت داشته باشید که بحث ما مربوط به دهه ۴۰ میلادی میشود و در آن زمان چیز های به مراتب عجیب تری در دنیا مطرح میشد!

محافطان سیاره ی oa بعد از آلن اسکات حلقه های جدیدی ساختند و آنها را بین ۳۶۰۰۰ گرین لنترن انتخابی خودشان از نقاط مختلف کهکشان پخش کردند و به هر کدام از آنها ناحیه ای دادند تا از آن محافظت کنند و صلح و ارامش را در آن ناحیه برقرار کنند، حلقه های جدید گرین لنترن ها با حلقه ی آلن اسکات تفاوت داشت و قادر به هر کاری بود و هر ۲۴ ساعت هم باید به مدت ۱۰ ثانیه فانوس مرکزی سیاره ی oa را لمس میکرد تا شارژ شود! اگر یادتان باشد چند خط بالا تر در قسمت آلن اسکات گفتم که نحوه ی شارژ کردن حلقه و جملاتی که در حین انجام این کار گفته میشد با گرین لنترن های امروزی تفاوت داشت و برای اولین بار هال جوردن جملات امروزی ای که گرین لنترن ها برای شارژ کردن حلقه هایشان به کار میبرند را به کار برد:

گرین لنترن ها میتوانند وارثان بعدی حلقه ی خود را انتخاب کنند (مثل اتفاقی که برای ابین ثور و هال جوردن افتاد.) حلقه های قدرت تنها محدود به قدرت اراده ی اشخاصی هستند که آنها را به دست میکنند و همانطور که قبل از این هم گفتم قادر به انجام هر کاری هستند و البته این را از یاد نبرید که حلقه های قدرت روی قدرت ترس که مربوط به sinestro corp هست هیچ تاثیری ندارند و میتوان گفت که هر چیزی که از جنس ترس و به رنگ زرد باشد نقطه ضعف حلقه های قدرت به حساب میاید.

در دنیای گرین لنترن ها حلقه های دیگری به نام Oan Power Ring هم وجود دارند! این حلقه توسط یکی از محافظان معروف دنیای گرین لنترن ها یعنی میتلاگ بطور محدود برای محافظان سیاره ی oa ساخته شد و بدین ترتیب محافطان سیاره ی گرین لنترن ها هم صاحب حلقه هایی بی نظیر پر قدرت شدند! حلقه های oan نیازی به شارژ کردن دوباره ندارند و آنها از قدرت اراده ی بی نظیر خود محافظان سوخت خود را تامین میکنند، این حلقه ها رو قدرت ترس هم تاثیر دارند بوسیله ی انها سینسترو کورپ هیچ تهدیدی برای گرین لنترن به حساب نمی آید!

در آخر این مقاله طبق سنت این نوع مقالات باید به برخی توانایی های برجسته ی حلقه ی قدرت گرین لنترن ها هم اشاره کنم تا بتوانم مقاله را از هر نظر جامع به اتمام برسانم، خب بدیهی است که حلقه های قدرت از نظر قدرت بی همتا هستند و به همین خاطر هم در دنیای کمیک های دیسی کامیکس از آنها به عنوان قدرتمند ترین سلاح کهکشان یاد میشود، ولی اگر بخواهم به توانایی های جالب و برجسته آنها اشاره کنم میتوانم به: قدرت بی اندازه ی اراده، تولید سیاه چاله، حرکت و نابود کردن اشیاء، هوش مصنوعی فوق پیشرفته، مترجم زبان کهکشانی (جالب است که بدانید در یکی از کمیک های گرین لنترن که از این قسمت در مجموعه کارتونی گرین لنترن که از شبکه cartoom network پخش میشد هم استفاده شد، شارژ حلقه ی هال جوردن و کیلوواگ در سیاره ای بیگانه تمام میشود و به سبب همین مترجم زبان کهکشانی حلقه هایشان هم از کار می افتد و هال جوردن و کیلوواگ مجبور میشوند تا با پانتومیم منظور هایشان را به یکدیگر برسانند! (میبینید؟ داستان های گرین لنترن ها حتی از عناصر کوچکی مثل این هم برای روایت یک داستان جذاب استفاده میکنند!!!))

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *