معرفی گروه تایتان های نوجوان | ابرقهرمان های دی سی کمیک

[ad id='39844']

ابرقهرمان های دی سی : تایتان های نوجوان

سایت اسپایدی – خب،اجازه دهید با مشخصات اولیه شروع کنم! تایتان های نوجوان در اصل در سال ۱۹۶۴ توسط (مارو ولفمن) و(جرج پرز) خلق شدند و به عنوان یک لیگ عدالت کوچک متشکل از یاران قهرمانانی مانند بتمن،فلش و اکوامن بودند معرفی شدند

.

ان ها دربین سال ها تیمی از نوجوانان بودند که قدرت های فرابشری داشتند که اشکارا از قدرت خود استفاده می کردند و به کمک مردم می پرداختند و تا سال ۱۹۸۰ اعضای این گروه ثابت بودند اما بعد از آن شخصیت های جدیدی به این گروه اضافه شدند.البته جوان بودن این گروه است که باعث شده این گروه انقدر بین طرفداران کامیک محبوب شود

چون بیشتر خواننده های کمیک متشکل از افراد نوجوان و جوان است و به همین خاطر است که این افراد با قهرمانان داستان احساس همذات پنداری می کنند و همین امر است که باعث جذابیت این گروه شده است.

نایت وینگ که رهبر این گروه است انتخابی عاقلانه برای این عنوان است. به ویژه که قبل از آن شاگرد بتمن بوده است و در نبرد های مختلف تجربیات زیادی بدست آورده و بهترین انتخاب برای سرگروه بودن جوانانی بی تجربه است چون با تجربیاتی که دارد می تواند هم تیم را سازماندهی کند و با دستوراتی که می دهد به روند پیشرفت این گروه کمک کند در کل این گروه ارزش های فراوانی دارد دوازده عدد شخصیت اصلی این گروه را تشکیل می دهند:رابین- نایت وینگ- سایبورگ- سوسک آبی- پسر وحشی- کلاغ سیاه- استارفایر- والی وست یا کید فلش- سوپربوی- آکوالد- واندرگرل-رد ارو.

این گروه،گروهی است که با خواندن داستان هایش شگفت زده می شوید. 

۷- نایت وینگ در اصل اولین رابین است

هنگامی که نایت وینگ یا دیک گریسون یک پسر جوانی بود ، در حالی که با پدر و مادر خود در یک سیرک، نمایش آکروباتیک، بازی می کرد در حین نمایش پدر و مادر او به طرز مشکوکی به قتل رسیدند.

بروس وین یا بتمن که در بین حضار بود او را زیر بال خود گرفت و با تمرین دادن به او، او را به یک ابرقهرمان جوان که همه ی ما او را به عنوان رابین می شناسیم تبدیل کرد.

بتمن و رابین تبدیل به دو همکار جدایی ناپذیر شدند اما دیک با بزرگ تر شدن و یاد گرفتن چیز های جدید تصمیم گرفت که مسولیت تایتان های نوجوان را به عهده بگیرد و در اصل یکی از قدیمی ترین عضو های این گروه شد او تصمیم گرفت که هویت رابین را کنار گذاشته و به نایت وینگ تبدیل شود و راه خود را ادامه دهد.

نایت وینگ راه اصلی خود را با تایتان های نوجوان شروع کرد و این انتخاب به او کمک کرد که به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند و به محبوبیتی که الان در کتاب های کامیک دارد برسد.

۶- انتظار برای دیدن برخی از قهرمانان آشنا

در اصل باید توجه داشته باشید که اعضای تایتان های نوجوان، بچه های اعضای لیگ عدالت هستند.(یعنی نسخه کوچک آنها!)

در حالی که سوپربوی،کید فلش،آکوالد و دختر شگفت انگیز قطعا بسیار شبیه به همتایان قدیمی خود هستند اما به مراتب شخصیت های این افراد نسبت به نسخه های قبلی متفاوت تر است اما با اینکه این افراد در شماره های اصلی فلش ، آکوامن، سوپرمن معرفی شدند اما بازهم شخصیتی متمایزتر نسبت به این افراد یعنی قهرمانانی اصلی دارند.

در حالی که دیدن آنها در حال تلاش کردن برای بیرون آمدن از زیر سایه ابرقهرمانان اصلی می تواند جالب و جذاب باشد ولی باید این مورد را در نظر داشته باشیم که بعد از اتفاق افتادن بعضی از حوادث برای این افراد به این معناست که آنها این فرصت را به بچه های خود دادند که به چیزی به مراتب بهتر از خود تبدیل شوند و خود را به ابرقهرمانانی بزرگ تبدیل کنند

یکی از چیزهایی که این جوانان از بزرگتر های خود یاد گرفتند این است که سعی می کنند هرکاری را گروهی و با تکیه نکردن به مهارت های فردی انجام بدهند چون هر فرد برای فرد دیگر ارزشمند است و برایش مهم است،درست است که همیشه اینطور نبوده است و در اوایل، تشکیل گروه به مشکل برمی خوردند اما با گذشت زمان و یاد گفتن چیزهای جدید به گروه بهتری تبدیل شدند.

۵- تایتان های نوجوان گروهی برای همه سنین

با اینکه بیشتر کامیک های دی سی و فیلم هایی که وارنر ساخته است ، دارک است اما شاید تایتان های نوجوان محدود کامیک هایی باشه که برای همه سنین مناسب است و شما می توانید یک شور و هیجان خاصی در این کامیک ها ببینید.

شاید ماهانه فروش این کامیک ها زیاد نباشد اما کلی اسباب بازی و کالا از این شخصیت ها ساخته می شود.اما آیا چنین چیزی به این معناست که فقط برای کودکان مناسب است؟

لزوما خیر، کامیک های تایتان های نوجوان در کل دارای لحن و سبک خاصی می باشند که همین سبب شده است که هر فرد از خواندن این کامیک ها لذت ببرد و به آن علاقه مند شود زیرا که این گروه مثل گروه مردان ایکس گروه خاص و جذابی است.

۴- رابطه بتمن با این گروه

من در مورد رابطه نایت وینگ با بتمن به عنوان رابین سابق صحبت کردم ،اما چگونه تاثیر زیادی بر این گروه داشته است؟

بیایید فرض کنیم که شما یک تایتان هستید رابطه ای با ابرقهرمانانی چون: بتمن و سوپرمن دارید آیا تصمیم می گیرید که راه خودتون را برید و برای خود تصمیم بگیرید؟ یا با آنها همکاری کنید؟

شاید دلیل عمده این تصمیم نایت وینگ ،برای انجام چنین کاری این بوده که خود را به بتمن و هم به اطرافیانش ثابت کنه و بگه: من دیگه اون پسر بدبخت سیرک نیستم و می توانم روی پای خودم بایستم. اما بعضی اوقات شده که غرور و تکبر آن باعث عواقب بدی شده اما در کل می توان نایت وینگ را یک رهبر خوب و برجسته برای این گروه دانست.

البته این موضوع را ذکر کنم که بتمن از دور این گروه را زیر نظر دارد و در مواقع اظطراری به کمک این گروه می آید و به آنها کمک می رساند و موفقیت نایت وینگ به عنوان یک سرگروه را باید این دانست که شاگرد و دست پرورده بتمن بوده است و بتمن در شرایط سخت و چالش برانگیز به نایت وینگ کمک کرده و با نصیحت ها و گوشزد های خود نایت وینگ را به سمت پیشرفت تعالی هدایت کرده است و همین باعث شده نایت وینگ آدم کامل تر و سرگروه بهتری شود و بتواند تاثیرات خوبی بر این بگذارد

۳- کلاغ سیاه و ستاره آتش (استار فایر)

همانطور که می دانید عمده شخصیت های این گروه را پسران تشکیل می دهند. اما در این میان، این گروه نیز دارای  سه عضودخترهست که به دو تا از این ها می پردازیم.

جادوگری نیمه انسان – نیمه شیطان به نام کلاغ سیاه.

کلاغ سیاه یکی از ثابت ترین و قدیمی ترین عضو های این گروه است و تعجبی ندارد که این شخصیت را همیشه در گروه ببینید.

همانطور که گفتم در اصل ترکیبی از نیمه انسان – نیمه شیطان است ، مادر انسان او که زنی زیبا ، سرکش اما احساساتی بود در یک مراسم شیطانی کلک خورد و با شیطان ازدواج کرد و نتیجه این رابطه فرزندی به نام ( راون) شد.

هر چند که پدر او یک شیطان است اما همیشه سعی کرده به سمت نیرو های شر و تاریک نرود و همیشه به سمت روشنایی حرکت کند واز غریزه های شیطانی که از پدرش ( تریجون) به ارث برده دور به ماند و همیشه کارت های درست را انجام دهد.

(تریجون در اصل یعنی مثلث سه گوش پس تا آخرش را حدس بزنید)

البته ما در خیلی از کامیک ها شاهد رابطه رمانتیک وعاشقانه ای بین او و بست بوی هستیم که در سطح خودش خیلی باحال و شگفت انگیز است.

قدرت هایش : پرواز- تلپورت کردن خود و دیگران-  شفا بخشی – احضار موجودات عرفانی – ایجاد حفاظ در خود و دیگران – از دستانش نیرو ساطع می شود- سحروجادو- کنترل اجسام – در بعضی از کامیک ها دیده شده که به کلاغ تبدیل شده است.

استار فایر شاهزاده خانم زیبایی که به عنوان یک جنگجو شناخته می شد در سیاره ( تاماران) زندگی می کرد اما این سیاره نیز شبیه کریپتون در حال نابود شدن بود و استار فایر تصمیم گرفت برای پیداکردن یک خانه جدید به سیاره زمین بیاید و یک خوانواده جدید به نام تایتان های جوان پیدا کرد و عضو این گروه شد و تصمیم گرفت که با نیرو های شر مبارزه کند.

او رابطه عاشقانه ای با نایت وینگ شروع کرد طوری که رابطه به شدت شگفت انگیز و جذاب در آمد و در مواقعی که نایت وینگ در گروه نیست استار فایر رهبری این گروه را به عهده دارد و دستورات لازمه را به این گروه می دهد.

قدرت هایش : قدرت و بنیه بالا- پرواز- سرعتی بالا- چابکی- از دستانش نیرو های به شدت قوی سبز رنگ ساطع می شود – عمری طولانی و دانشی بالا دارد

۲- دشمن اصلی این گروه

بالاخره هر گروهی و هرقهرمانی دشمنی برای خودش دارد . در طول تاریخ شرورهای زیادی با این گروه به مشکل برخوردند اما هیچکدام آنها مشکل ساز تر و چالش برانگیز تر از اسلید ویلسون یا دد استروک یا به فارسیش ضربه مرگ آسا نبوده است.

اسلید ولسون که یک ابر سرباز است دارای هرگونه اسلح از سرد تا گرم است. او در طول زندگی که انجام داده خود را مشغول تمرین های سخت فیزیکی و بدنی کرده  و به بیشتر فنون رزمی مسلطه و به خوبی تمام می تواند از اسلحه هایش استفاده کند. البته هیچکدام از مهارت هایی که دارد اندازه تسلطش بر شمشیر شگفت انگیز نیست روی هم رفته همه این ها از ویلسون یک آدم کامل یا بهتره بگم یک سرباز کامل میسازه او در طول این مدت با ابرقهرمانانی چون: بتمن، گرین ارو و خیلی های دیگه سرشاخ شده است.

اسلید در سنین نوجوانی تسمیم گرفت که به ارتش ایالات متحده بپیوندد و در ارتش ثبت نام شد البته این موضوع را ذکر کنم که در مورد سنش دروغ گفت و خالی بست.طولی نکشید که با اتکا به مهارت های فردی و استعداد های درونی در ارتش کلی ترفیع گرفت و به مقام سرهنگی دست یافت. البته همانطور که گفتم اسلید ویلسون یک ابرسرباز است و بر روی آن آزمایش هایی انجام شده است،نتیجه این آزمایشات باعث شد که سریعتر،چابک تر، قوی تر از یک انسان معمولی شود اما همین ازمایشات نیز باعث شد که به پرخاشگری و جنون بالایی دست پیدا کند و کارهای غیرعادی انجام دهد.

او به دلایل مختلفی از ارتش اخراج شد و به مزدوری روی آورد از اون به عنوان بزرگ ترین مزدوری که دنیا دیده است، یاد می شود.

اسلید ویلسون هم مانند تایتان های نوجوان توسط مارو ولفمن و جرج پرز خلق شد و اولین حضورش در شماره دوم کامیک تایتان های نوجوان بوده است.

۱- مهم ترین کامیک

با وجود اینکه این همه سال داستان های زیادی از این گروه چاپ شده ، چرا ما تصمیم گرفتیم تا روی یک قصه کلاسیک به نام the judas contract تمرکز کنیم؟

داستانی که می تواند برای یک فیلم سینمایی عالی باشد. این داستان بیشتر روی بخش های دینی و مذهبی افراد گروه تاکید دارد که هرچه کمتر بگویم بهتر است. داستان از این قرار است که دد استروک ( بله، بازهم دد استروک!) دوست دختر نوجوان خود را به نام( ترا) به طور جالبی وارد این گروه می کند تا گروه تایتان های نوجوان از درون متلاشی شود. تایتان های نوجوان که در آخرای قسمت اول می فهمند که ترا آن قهرمانی نیست که ادعا کرده است و داستان جذاب تر می شود وخواننده ها برای داستان های بعدی مشتاق می شوند .

اما در آخر داستان، کل گروه با هم برعلیه دث استروک بسیج شده و موفق می شوند که آن را شکست دهند.

این داستان پر از چالش و لحظات ماندگار است و کلی در آن صحنه های عاطفی دیده می شود که می تواند کلی برای خواننده جذاب باشد و در کل این داستان هشت قسمت است.

این داستان می تواند منبع خوبی برای یک کارتون کوتاه  یا یک فیلم سینمایی باشد و برای ادامه داستان های دیگر از این گروه، الهام بخش و تاثیر گذار باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *