معرفی دشمن های اصلی ددپول (Deadpool)

[ad id='39844']

«مدکپ»

یک ابرخبیث دیوانه است که زخم هایش به طور خودکار خوب میشوند و از این نظر به ددپول شباهت دارد. نام اصلی اش ناشناخته است. فقط میدانیم که آدم مذهبی بوده که اتوبوس او به تانکری که داشت ماده شیمیایی ناشناخته ای را حمل میکرد برخورد میکنه و باعث میشه مجنون بشه و به نیروهای فوق بشری دست پیدا کنه (گفته میشه تمام سرنشینان اتوبوس در این حادثه مردند به جز او). بعد از این حادثه او ایمانش رو از دست داد و کلا دیگر اعتقادش به اینکه نظم یا منطقی در دنیا وجود دارد از دست داد و شروع کرد به ایجاد هرج و مرج (میتوان او را نسخه مارولی از «جوکر» دانست!). در دورانی ددپول دچار جنون شد و صداهای مختلفی در سرش میشنید. در این دوران اتفاقاتی افتاد که باعث شد او و مدکپ با هم ترکیب شوند و مدکپ به یکی از اون صداها تبدیل شد. ولی در نهایت ددپول تونست از شر مدکپ خلاص بشه. برای مدتی هم مدکپ خودش رو جای ددپول زد تا دردسر ایجاد کنه. 


 

۹- اید، قمر خودخواه (Id, The Selfish Moon)

آره، یه قمر واقعی! او شباهت هایی به شخصیت «ایگو، سیاره زنده» (Ego, The Living Planet) دارد (همان خبیث اصلی فیلم “نگهبانان کهکشان ۲”). در کهکشان سیاه زندگی میکرد که حوصله اش سر رفت و دچار جنون شد و تصمیم گرفت سیارات و جوامع دیگر را نابود کند! مثلا سیاره Kegger 24-7 را با امواج لرزشی خودش نابود کرد و بعدش رفت سراغ سیاره Ongulia. اما بازماندگان این سیاره اومدند سراغ ددپول تا استخدامش کنند تا باهاش بجنگه. ددپول هم در نهایت موفق شد شکستش بده. قدرت او در اینه که میتونه امواجی تولید کنه که باعث بروز زمین لرزه های شدید بشه تا سیاره های دیگر رو نابود کنه. البته برای این کار باید خیلی تمرکز کنه. همین تمرکز به نقطه ضعف او تبدیل شده چون برای لحظاتی به بقیه اجازه میده بهش حمله کنند.


 

۸- میمون قاتل (Hit-Monkey)

همانطور که از اسمش میشه حدس زد او یک میمون است که قاتل است! گفته میشه اهل ژاپنه. یعنی قبیله او در کشور ژاپن زندگی میکرده ولی همگی قتل عام شدند ولی فقط او زنده ماند. او که توسط یک قاتل حرفه ای آموزش دیده است به راه افتاد تا قاتل قاتلین باشه! به همین دلیل سعی کرده ددپول را هم بکشه. او هوشی برابر با انسان های عادی داره و البته خیلی هم سریعه و در استفاده از اسلحه استاده. دیده شده که هنرهای رزمی گوناگونی هم بلده!


۷- اسلی بک (Slayback)

نام اصلیش هست «گرگوری ترایرتون» است که در برنامه “سلاح ایکس” (Weapon X) شرکت کرد و آینده درخشانی هم برایش متصور بودند (سلاح ایکس پروژه ای بود که دولت در آن به طور مخفیانه روی جهش یافته ها آزمایش میکرد تا تبدیلشون کنه به سلاح های مرگبار و قاتلین حرفه ای).  تا اینکه اجزای مکانیکی به بدنش وصل شد و نامش را گذاشتند «اسلی بک» . در برنامه سلاح ایکس برای مدتی با ددپول همکار بود ولی در نهایت به قاتلی بیرحم تبدیل شد که فقط از دیدن رنج و عذاب دیگران لذت میبرد (این در حالیه که در خانواده ای خوب و پولدار بزرگ شده بود) بنابراین ددپول باهاش جنگید و منفجرش کرد. ولی بارها زنده شده و با ددپول دشمنی کرده. اسلی بک یک سایبورگ به شمار میاد و البته زخم هایش هم سریع خوب میشوند.


 

۶- دکتر بانگ (Doctor Bong)

«دکتر بانگ» در واقع دشمن اصلی شخصیت «هاوارد اردکه» هستش  اما در سالهای اخیر به دشمن ددپول تبدیل شده. میگن اسم واقعی اش هست «لستر ورده» و بچه که بوده شدیدا بهش زور میگفتن. بعدش میره و روزنامه نگار میشه و استعداد عجیبی هم در لجن پراکنی و تخریب شخصیت دیگران با نوشتن مقالاتش داشت. سپس سعی کرد که دل دختری را به دست بیاره و به نمایش و تئاتر روی آورد که منجر شد به اینکه دستش قطع بشه. ولی بعدا معلوم نشد که چطور شد که هویت دکتر بانگ را برای خودش انتخاب کرد یا اینکه چطور یک نابغه مهندسی شد و تونست حیوانات را به شکل نیمه انسان دربیاره! اخیرا معلوم شد که روانپزشک قدیمی ددپول بوده (!) سپس از برخی قهرمانان مارول کلون ساخت و با ددپول درگیر شد. ددپول هم دوباره دستش را قطع کرد!


 

۵- قوی سیاه (Black Swan)

«قوی سیاه» یک جهش یافته آلمانی است که در سیرک بزرگ شد و بسیار هم در مبارزه تن به تن ، تیراندازی و شلیک گلوله ماهر است. قدرت های تله پاتیک هم داره و میتونه ویروس به ذهن دیگران بیندازه تا به قاتلین حرفه ای تبدیل بشوند! سپس خانواده های قدرتمند جنایتکاری آسیایی را نابود کرد ولی ددپول را مسئول این کار دانستند. بنابراین بسیار بهش برخورد و دشمن ددپول شد! سپس ذهن ددپول رو ویروسی کرد تا زخم هایش مثل گذشته نتوانند خوب شوند. اما ددپول تونست ازش انتقام بگیره. یک بار هم با ددپول همکاری کرد ولی وسط راه بهش خیانت کرد. ددپول هم او را کشت ولی دوباره برگشته. همانطور که گفته شد میتونه ویروسی را وارد ذهن دیگران کنه که قدرت حرکت و دیگر توانایی های افراد را مختل کنه. همچنین میتونه قدرت و توانایی دیگران را جذب خودش بکنه.


۴- آژاکس (Ajax)

«فرانسیس فنی» (Francis Fanny) در آزمایشگاه دکتر «کیل برو» کار میکرد .در این آزمایشگاه روی کسانی که از پروژه سلاح ایکس (Weapon X) طرد شده بودند، آزمایش انجام میشد. یکی از آنها وید ویلسون بود که در نهایت بر علیه فرانسیس ایستاد. بنابراین فرانسیس شروع کرد به اذیت ویلسون و همچنین شکنجه دوستان او. تا اینکه فرانسیس مجوز کشتن ویلسون را پیدا کرد و این کار را هم کرد ولی ویلسون به خاطر قدرت های خود شفا دهی (healing factor) خودش دوباره زنده شد. سپس سعی کرد دوباره ویلسون رو بکشه ولی موفق نشد و خودش کشته شد. در نهایت معلوم شد که زنده اش کرده اند و چیزهایی را بهش وصل کرده اند تا ارتقا یابد. یعنی سرعت و قدرت زیادی کسب کرده بود و نسبت به درد مقاوم شده بود. اسمش را هم گذاشتند «آژاکس». لازم به ذکره که این شخصیت در واقع خبیث اصلی قسمت اول فیلم ددپول بود که نقشش را «اد اسکرین» بازی میکرد:


 

۳- ددپول پلید (The Evil Deadpool)

یکی از دشمنان ددپول، دکتر «ویتبی» (Dr. Whitby) نام داره. یک بار او دزدکی میاد داخل آپارتمان ددپول و در آنجا یخچالی را پیدا میکنه که در آن پر بود از خون و اعضای قطع شده ددپول! اولش حالش بهم میخوره از اینکه ددپول همچین چیزایی در یخچال خودش نگه میداره و میندازتشون دور. اما این اعضا با هم ترکیب میشوند و «ددپول خبیث» شکل میگیره! اولین کارش هم اینه که اون مامورین شهرداری که میخواستند سطل زبانه را خالی کنند، میکشه! بعدشم دست میزنه به انواع و اقسام جرم و قتل و جنایت (مثلا یک هواپیما رو میدزده و تمام مسافرین و خدمه رو میکشه و …). در نهایت ددپول میتونه نسخه خبیث خودش رو شکست بده (با مداخله «کاپیتان آمریکا»). او بارها مرده ولی دوباره برگشته.


 

۲- بلک تام کسدی (Black Tom Cassidy)

«بلک تام کسدی» معمولا به عنوان یکی از دشمنان مردان ایکس به تصویر کشیده شده است. او پسر عموی یکی از اعضای قدیمی گروه مردان ایکس به نام «بنشی» (Banshee) میباشد. ضمن اینکه معمولا با دیگر دشمن معروف مردان ایکس یعنی «جاگرنات» تیم تشکیل میدهد و همکاری دارد. اما در سالهای اخیر دشمن ددپول محسوب شده و بارها باهاش جنگیده. بلک تام کسدی یک جهش یافته نیرومند است که میتونه از طریق گیاهان، انرژی از خودش ساطع کنه. چوبی هم معمولا در دست داره که باهاش اشعه های انرژی شلیک میکنه. او عضو خانواده ای قدیمی و سرشناس ایرلندی است که البته به خاطر اعمال مجرمانه اش از خانواده طرد شده. او یک بار کاملا به حالت گیاهی درآمد و سعی کرد با استفاده از خون ددپول خودش رو مداوا کنه. لازم به ذکره که در فیلم “ددپول ۲” هم حضور داره و بازیگری به نام «جک کسی» (Jack Kesy) نقشش را بازی کرد

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *