همه چیز درباره عمل جراحی پروتز سینه

[ad id='39844']

[stextbox id=’warning’]در صورت انتخاب ناحیه زیر بغل برای این کار، احتمالا پزشک برای اینکه بداند پروتز را در کجا قرار می‌دهد، از وسیله‌ای به اسم اِندوسکوپ استفاده خواهد کرد. در این نوع از جراحی پروتز سینه، شما زخمی در زیر سینه نخواهید داشت، اما نباید شکاف احتمالی در زیربغل را نادیده گرفت[/stextbox].  

 

عمل جراحی پروتز سینه

این جراحی، یکی از مواردی است که می‌تواند در بیمارستان، مراکــز جراحی و یا حتی مطب یک پزشک انجام شود. همچنین این عمل می‌تواند به اصطلاح به شکل سرپایی انجام شده یا نیاز باشد بیمار شب را در مراکز درمانی بماند. در مورد بیهوشی نیز بنا به تشخیص پزشک، جراحی می‌تواند با هوشیاری بیمار در حین جراحی یا بیهوشیِ وی انجام شود که البته در اکثر موارد، جراحی پروتز سینه باید تحت بیهوشی عمومی انجام گیرد. زمان انجام جراحی نیز می‌تواند از یک ساعت شروع شده و تا چندین ساعت ادامه پیدا کند.

 

نکات مربوط به حین جراحی 

در صورت استفاده از بیهوشی، هنگام اثرگذاری این ماده، پزشک یکی از نواحی زیر را خواهد برید:
  • قسمت زیرین سینه
  • نواحی زیربغل
  • اطراف نوک سینه
  • ناحیه‌ای که قبلا جراحی شده (برای جراحی مجدد)
طبق الزامات سازمان غذا و دارو، انتخاب ناحیه ناف و اطراف آن برای این جراحی منع شده است.
میزان مشهود بودن زخم‌ها و مشکلات احتمالی پس از جراحی، به انتخاب ناحیه موردنظر توسط پزشک ارتباط دارد.
قسمت زیرین سینه مرسوم‌ترین ناحیه برای این کار است؛ چراکه زخم‌های پوست در این ناحیه راحت‌تر بهبود پیدا می‌کند. با این حال انتخاب این ناحیه باعث می‌شود زخم ناشی از جراحی مشهود‌تر باشد؛ بویژه اگـر بیمار، جوان یا لاغر بوده و یا تاکنون بچه‌ای به دنیا نیاورده باشد.  

در صورت انتخاب ناحیه زیر بغل برای این کار، احتمالا پزشک برای اینکه بداند پروتز را در کجا قرار می‌دهد، از وسیله‌ای به اسم اِندوسکوپ استفاده خواهد کرد. در این نوع از جراحی پروتز سینه، شما زخمی در زیر سینه نخواهید داشت، اما نباید شکاف احتمالی در زیربغل را نادیده گرفت.  

عوارض این عمل

کاشت سینه در واقع ریسک ابتلا به نوعی از سرطان مربوط به سینه را پذیرفته‌اید (که نام مخفف آن BIA-ALCL است). البته به شکلی دقیق‌تر می‌توان گفت BIA-ALCL سرطان سینه‌ای درمان‌ناپذیر نیست و برای زنانی که به این بیماری دچـار هستند احتمالا با یکی از راه‌های جراحی، شیمی درمـانی و یا پرتونگاری درمان خواهند شد.
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *