همه چیز درباره E3 2018

[ad id='39844']

[quote]Payback،فاصله زیادی با انتظارات اولیه بازیکنان داشت و با وجود پتانسیل‌های خوب و ایده‌های نسبتا جالب، در اجرا عملکرد ضعیفی ارائه کرده بود. هنوز مشخص نیست که الکترونیک آرتز، چه برنامه‌ای برای آینده این سری دارد و تقریبا، تا به امروز هیچ صحبتی در این مورد ارائه نشده است.[/quote]

زومجی این روز‌ها نمایشگاه E3 2018 و کنفرانس شرکت‌ها در آن، سرتیتر اصلی اکثر اخبار بازی‌های ویدیویی است و گیمر‌ها بی‌صبرانه منتظر آغاز این نمایشگاه و تماشای جدید‌ترین نمایش‌ها از بازی‌های محبوب‌شان هستند. این وسط الکترونیک آرتز، چند سالی می‌شود که مسیر خودش را از E3 جدا کرده است و رویداد اختصاصی خودش را چند روز پیش از این نمایشگاه، با نام EA Play برگزار می‌کند. این شرکت امسال هم رویداد EA Play را در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شنبه ۱۹ خرداد به وقت ایران برگزار خواهد کرد و با اینکه به طور رسمی فقط نمایش دو بازی Anthem و Battlefield V را در این رویداد تایید کرده است، ولی کافی است کمی در IP‌های الکترونیک آرتز دقیق شویم تا بتوانیم یک سری نمایش‌های دیگر این شرکت را هم حدس بزنیم. 

 

Anthem

نمایش زنده از گیم پلی و ارائه جزییات بیش‌تر از داستان، حداقل اطلاعات ارائه‌شده از Anthem خواهند بود

بایوور با اینکه شاید در آخرین نسخه از سری مس افکت یعنی Andromeda نتوانسته باشد آن عملکرد فوق‌العاده همیشگی را تکرار کند، ولی در دنیای بازی‌های ویدیویی، یکی از استودیو‌هایی است که همیشه بازی‌های با‌کیفیتی روانه بازار کرده است؛ از سری بازی نقش آفرینی Dragon Age گرفته تا سه‌گانه اصلی همین Mass Effect که طرفداران سبک نقش آفرینی هرگز تجربه آن‌ها را فراموش نخواهند کرد. این وسط، بازی جدید بایوور، اثری به نام Anthem است که سال گذشته معرفی شد و ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار آن باشیم. با این حال چندی پیش مشخص شد که این بازی، تا سال ۲۰۱۹ تاخیر خورده است و اخیرا هم EA با انتشار یک تیزر کوتاه، وعده نمایشی مفصل از بازی در EA Play امسال را داد. 

بدون شک Anthem در رویداد امسال، حداقل یک تریلر طولانی خواهد داشت و قطعا، اعضای بایوور اطلاعات بیش‌تری در مورد ویژگی های این بازی به اشتراک خواهند گذاشت. چندی پیش مدیر بایوور اعلام کرده بود که هدف آن‌ها از توسعه بازی Anthem، روایت داستانی غنی در یک بازی آنلاین است که این داستان، روی بازیکن به عنوان قهرمان اصلی بازی تمرکز خواهد داشت. وی همچنین تایید کرد که اطلاعات بیش‌تر در این مورد و همچنین یک نمایش زنده از گیم‌پلی بازی، مواردی هستند که در EA Play امسال شاهد آن‌ها خواهیم بود. همچنین به عنوان یک طرفدار بایوور، امیدوارم که این شرکت تاریخ انتشار رسمی و دقیق بازی را هم اعلام کند تا مطمئن شویم که ساخته جدید آن‌ها، دیگر تاخیری نخواهد داشت.

 

Battlefield V

دیگر بازی الکترونیک آرتز که حضور آن رسما در مراسم امسال تایید شده است، Battlefield V است. ساخته استودیو دایس چندی پیش در قالب یک رویداد مجزا، به صورت کامل معرفی و حتی تاریخ انتشار آن هم اعلام شد. با این حال و با وجود انتشار اطلاعات نسبتا زیاد از بازی، دایس قطعا برای EA Play هم دست خالی نخواهد بود. به احتمال خیلی زیاد، شاهد یک نمایش زنده از گیم‌پلی بازی خواهیم بود تا بتوانیم برداشت بهتری از روند این بازی شوتر اول شخص که در جنگ جهانی دوم جریان دارد، داشته باشیم. 

از طرف دیگر، دایس با اینکه وجود بخش تک‌نفره داستانی را در بازی تایید کرده و حتی اشاره‌ای هم به برخی مکان‌هایی که داستان بازی ما را به آن‌ها خواهد برد داشته است، اما انتظار می‌رود در EA Play امسال، جزییات بیش‌تری از بخش داستانی ارائه شود و بیش‌تر با ساختار این بخش آشنا شویم. به‌علاوه اصلا بعید نیست که دایس، برای بخشیدن تنوع بیش‌تر به بازی شوتر جدیدش، از یک سری حالت‌های بازی چندنفره جدید در کنار‌های حالت‌های نام آشنایی مثل Conquest رونمایی کند. حتی اصلا بعید نیست که در بین این حالت، شاهد حالتی مثل بتل رویال هم باشیم که این روزها، به شکل عجیبی با بازی‌ها عجین شده است. به هر حال هرچه که باشد، Battlefield 5 در تریلر معرفی گرافیک بسیار زیبایی را به تصویر کشید و قطعا تماشای نمایش جدید این بازی در رویداد EA Play هم بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

فیفا ۱۹ و سایر بازی‌های ورزشی

الکترونیک آرتز در کنار تمام IP‌هایش، به یک چیز دیگر هم در صنعت بازی‌های ویدیویی مشهور است و آن ساخت بازی‌های ورزشی است. این شرکت هر ساله بازی‌هایی را با محوریت ورزش‌هایی چون فوتبال، فوتبال آمریکایی، بسکتبال و هاکی روی یخ روانه بازار می‌کند که اکثرا هم طرفداران زیادی دارند و بخش قابل توجهی از درآمد‌های الکترونیک آرتز را تامین می‌کنند. این وسط اتفاق عجیبی که امسال رخ داده، این است که EA تا الان از بازی فیفا ۱۹ رونمایی نکرده است! این اتفاق عجیبی است چرا که هر ساله، این شرکت پیش از EA Play جدید‌ترین نسخه بازی FIFA را معرفی و در این رویداد هم نمایشی کامل و اطلاعاتی تکمیلی از آن ارائه می‌کرد. با این حال امسال حداقل تا امروز، خبری از معرفی فیفا ۱۹ نبوده و این مساله، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اولا EA همین چند روز پیش آپدیت جام جهانی فیفا ۱۸ را منتشر کرد و از طرفی هم شاهد برگزاری رقابت‌های انتخابی مرحله نهایی قهرمانی جهان آلتیمیت تیم در شهر آمستردام بودیم و شاید به دلیل این موارد الکترونیک آرتز ترجیح داده تا هنوز نسخه جدید فیفا را معرفی نکند. 

اینکه فیفا ۱۹ تا به امروز معرفی نشده اتفاق عجیبی است و باید دید EA چه برنامه‌هایی برای این بازی دارد

اما یک دلیل دیگر که اگر نظر من را بخواهید احتمال آن بسیار ضعیف است، موردی است که الکترونیک آرتز تقریبا یک سال پیش به آن اشاره کرد و آن هم انتشار سری بازی‌های فیفا، در فرمتی جدید بود؛ به این صورت که به جای انتشار یک نسخه جدید از این مجموعه، EA سراغ سیستم انتشار بازی به عنوان یک سرویس برود و مثلا کاربران بتوانند با پرداخت مبلغی به عنوان اشتراک، نسخه جدید را تجربه کنند و به مرور هم آپدیت‌های جدیدی برای بازی منتشر شود. این مساله می‌تواند سورپرایز بسیار بزرگ EA برای نسخه جدید فیفا باشد ولی خب همان‌طور که اشاره کردیم، احتمال وقوع آن بسیار بعید است و به احتمال زیاد، اگر در این چند روز باقی مانده اتفاق خاصی رخ ندهد، در EA Play 2018 شاهد معرفی فیفا ۱۹ با نمایش یک تریلر خواهیم بود و احتمالا EA، اطلاعاتی از فصل جدید بخش داستانی بازی و همچنین یک سری موارد جدید دیگر بازی خواهد داشت. 

اما از فیفا که بگذریم، الکترونیک آرتز تعدادی بازی ورزشی دیگر هم دارد. این شرکت چندی پیش نسخه جدید سری Madden را رسما معرفی کرد و احتمالا شاهد نمایشی از آن در رویداد امسال خواهیم بود. همچنین در صورتی که EA امسال هم قصد ساخت نسخه جدید سری‌های NHL و NBA Live را داشته باشد، احتمالا نمایشی هم از آن‌ها ارائه خواهد کرد. 

 

بازی‌های مرتبط با Star Wars

آخرین اثری که الکترونیک آرتز با محوریت مجموعه استار وارز منتشر کرد، Star Wars Battlefront 2 بود که حاشیه‌های آن هنوز هم از ذهن طرفداران پاک نشده‌اند. با این حال این شرکت چند بازی دیگر هم با محوریت مجموعه جنگ ستارگان در دست ساخت دارد که شاید، در EA Play 2018 شاهد حضور آن‌ها باشیم. یکی از این بازی‌ها، Star Wars استودیو ویسرال گیمز بود که الکترونیک آرتز پس از تعطیل کردن این استودیو، ادامه توسعه آن را به استودیو ونکوور واگذار کرد و هنوز معلوم نیست که اصلا این بازی، چه سبک و سیاقی دارد و اصلا مراحل توسعه‌اش در چه شرایطی به سر می‌برد. با این حال شاید در EA Play امسال به بخشی از این سوال‌ها جواب داده شود. از طرف دیگر، استودیو ریسپاون هم در حال ساخت بازی دیگری با محوریت جنگ ستارگان است؛ بازی‌ای که با توجه به سابقه درخشان ریسپاون با مجموعه Titanfall، می‌تواند پتانسیل بالایی برای موفقیت داشته باشد ولی هنوز از آن هم هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است و شاید رویداد امسال، محلی برای رونمایی کامل آن باشد. 

به هر حال الکترونیک آرتز، با Star Wars Battlefront 2 موفق نشد تجربه‌ای مناسب با محوریت جنگ ستارگان ارائه کند و حاشیه‌های زیاد این بازی، باعث شد تا حتی شایعه‌هایی پیرامون احتمال قطع همکاری دیزنی با این کمپانی برای ساخت بازی‌های استار وارز به گوش برسد. با این حال شاید EA Play امسال، فرصتی برای الکترونیک آرتز باشد تا بتواند با معرفی یک نسخه هیجان‌انگیز با محوریت این مجموعه، دوباره دل طرفداران آن را به دست بیاورد. 

راستی حالا که به استار وارز اشاره می‌کنیم، با اینکه بعید است ولی شاید EA یک سری محتویات جدید برای نسخه Battlefront 2 معرفی کند که می‌توانند شامل نقشه‌های جدید یا حتی حالت‌های بازی جدید باشند. 

تا به اینجای مطلب، سراغ بازی‌های رفته‌ایم که احتمال حضورشان در رویداد EA Play امسال، نسبتا بالا است. با این حال بد نیست کمی هم به بازی‌های بپردازیم که به‌نوعی هنوز هیچ اشاره‌ای به آن‌ها نشده است ولی حضورشان در این کنفرانس، می‌تواند بسیار جذاب باشد. به هر حال الکترونیک آرتز به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه بازی‌ها، مالک تعداد زیادی بازی است که معرفی نسخه جدید هرکدام از آن‌ها می‌تواند هیجان خاصی به کنفرانس ببخشد. 

Need for Speed

الکترونیک آرتز آنقدر بازی بزرگ دارد که معرفی نسخه جدید تنها چند مورد از آن‌ها هم EA Play 2018 را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند

آخرین تصویری که از سری نید فور اسپید در ذهن طرفدارانش نقش بسته، مربوط به Payback است که راستش را بخواهید، خیلی هم تصویر جالبی نیست! به هر حال الکترونیک آرتز تصمیم گرفته بود تا مدتی را به این مجموعه استراحت بدهد و همه، انتظار یک بازی فوق‌العاده را از نسخه جدید NFS داشتیم ولی Payback، فاصله زیادی با انتظارات اولیه بازیکنان داشت و با وجود پتانسیل‌های خوب و ایده‌های نسبتا جالب، در اجرا عملکرد ضعیفی ارائه کرده بود. هنوز مشخص نیست که الکترونیک آرتز، چه برنامه‌ای برای آینده این سری دارد و تقریبا، تا به امروز هیچ صحبتی در این مورد ارائه نشده است. ولی تصور کنید که در رویداد امسال، تریلر هیجان‌انگیزی از نسخه بعدی بازی منتشر شود و در نهایت هم اعلام شود که به جای گوست گیمز، یک استودیو دیگر مثل کرایتریون در حال توسعه نسخه جدید بازی است. این طبیعتا خبر خوبی برای همه عاشقان سرعت و هیجان سری NFS خواهد بود. یک احتمال دیگر پیرامون این سری هم معرفی محتویات جدیدی برای نسخه Payback است که البته شاید بود و نبود‌شان خیلی فرقی هم نکند!

 

Burnout

خب حالا که مرور بازی‌های معروف الکترونیک آرتز را با یک بازی ریسینگ شروع کردیم، چرا با این سبک ادامه هم ندهیم؟ EA در کنار NFS، یک بازی ریسینگ متفاوت در قالب Burnout هم دارد که آخرین نسخه آن، تحت نام Paradise در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است. به هر حال این وقفه ۱۰ ساله، به نظر برای معرفی نسخه بعدی این مجموعه کافی می‌رسد. چندی پیش نسخه ریمستر Paradise منتشر شد و از قضا استقبال خوب طرفداران را هم در پی داشت و شاید، همین مزید بر علت باشد تا EA، به این نتیجه برسد که زمان رونمایی از نسخه جدید این مجموعه رسیده است؛ مجموعه‌ای که همه ما آن را با آشوب و هرج و مرج دیوانه‌وارش به یاد داریم و قطعا تجربه یک نسخه کاملا جدید از آن با گرافیک امروزی بازی‌های ویدیویی، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. پس معرفی نسخه بعدی Burnout حتی اگر در قالب یک تاییدیه ساده هم باشد، می‌تواند جذابیت خوبی به کنفرانس الکترونیک آرتز ببخشد. 

 

Dragon Age

ساخته شدن نسخه جدید Dragon Age بار‌ها به صورت ضمنی تایید شده است

بله، می‌دانم که بایوور این روز‌ها در حال کار روی بازی Anthem است اما این، بدین معنی نیست که در دست ساخت بودن نسخه بعدی Dragon Age غیرممکن باشد. به هر حال بارها پیش آمده که استودیو‌های بزرگ، در کنار توسعه بازی اصلی‌شان تیمی کوچک‌تر را هم مسئول توسعه بازی دیگری کرده باشند و شاید چنین اتفاقی این روز‌ها در بایوور هم در حال رخ دادن باشد و در مراسم امسال، شاهد رونمایی رسمی از نسخه بعدی Dragon Age باشیم. البته جدا از این مساله، پیش از این منابع مختلفی در دست ساخت بودن نسخه بعدی این مجموعه را تایید کرده‌اند و حتی نویسنده داستان آن هم رسما تایید کرده بود که نگارش داستان بازی را آغاز کرده است. پس شاید در ابتدا این امر کمی محال به نظر برسد، ولی اصلا بعید نیست که در مراسم امسال، شاهد معرفی یک Dragon Age جدید باشیم؛ موردی که قطعا افراد زیادی را خوشحال خواهد کرد. چرا که نسخه پیشین این مجموعه یعنی Inquistor، یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی چند سال اخیر بود و در کل، Dargon Age اسم بزرگی است و معرفی نسخه جدید آن اتفاقی بسیار هیجان‌انگیز است. 

 

Titanfall

یکی دیگر از بازی‌های بسیار محبوب الکترونیک آرتز، Titanfall است؛ مجموعه‌ای که ساخت آن برعهده استودیو ریسپاون است و آخرین نسخه آن یعنی Titanfall 2، همزمان با Battlefield 1 منتشر شده بود. خب پس وقتی که امسال شاهد نسخه جدید بتلفیلد هستیم، چرا ساخته شدن یک تایتا‌ن‌فال جدید محتمل نباشد؟ مخصوصا که نسخه قبلی این بازی، از نظر کیفی واقعا در سطح بالایی قرار داشت و تنها مشکل آن، زمان‌بندی بد انتشارش با فاصله کم از بازی‌های Battlefield 1 و Call of Duty بود که باعث شد بازی، آن فروشی را که انتظار می‌رفت نداشته باشد. به هر حال در سالی که بازی بتلفیلد ۵ قرار است ما را به جبهه‌های نبرد جنگ جهانی دوم ببرد و کال آف دیوتی جدید هم قرار است صرفا تجربه‌ای با محوریت بخش چندنفره باشد، یک نسخه جدید از Titanfall می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از نبرد با تایتان‌ها را در دو بخش چندنفره و تک‌نفره ارائه دهد. پس نمایش لوگوی این بازی در کنفرانس EA هم می‌تواند یکی دیگر از سورپرایز‌های الکترونیک آرتز باشد. 

 

The Sims

یکی دیگر از اسامی که چیزی نمانده بود فراموشش کنم، The Sims است! مجموعه‌ای که از انتشار آخرین نسخه آن هم تقریبا چهار سال می‌گذرد و با اینکه الکترونیک آرتز هنوز هم با انتشار بسته‌های الحاقی در حال پشتیبانی از این بازی است، اما شاید زمان معرفی The Sims 5 رسیده باشد. با اینکه شاید این مجموعه برای همه سلیقه‌ها جذاب نباشد، اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که یکی از بهترین بازی‌ها در سبک شبیه‌ساز به شمار می‌رود و به همین دلیل هم طرفداران این سبک بازی‌ها، عاشق مجموعه سیمز هستند و زمان خیلی زیادی را صرف زندگی کردن در دنیای مجازی آن می‌کنند. درست است که The Sims 4 هنوز هم به دلیل محتوای غنی که دارد جذاب و قابل تجربه است، اما جذابیت معرفی شدن یک نسخه کاملا جدید با گرافیک و محتویات بهتر، بدون شک بیش‌تر هم خواهد بود.

 

بازی (های) جدید EA Originals

الکترونیک آرتز پس از اینکه در سال‌های گذشته به پول‌پرستی متهم می‌شد، تصمیم گرفت تا با برخی رفتا‌رها، کمی وجهه خودش را در بین گیمر‌ها بهبود ببخشد و یکی از این کار‌ها، حمایت از بازی‌سازان مستقل است. این حمایت تا به حال در قالب‌های مختلفی صورت گرفته و به ساخته شدن بازی‌هایی چون Unravel، Fe و حتی اخیرا A Way Out منجر شده است. این شرکت قطعا امسال هم چنین پروژه‌هایی را در کنفرانس معرفی خواهد کرد و با اینکه احتمال معرفی شدن یک یا چند بازی کاملا جدید بالا است، اما هیچ بعید نیست که حداقل یکی از این بازی‌ها، Unravel 2 باشد. به هر حال زمزمه‌های ساخته‌شدن دنباله این بازی از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسد و شاید امسال، مثل زمان معرفی نسخه اول این مجموعه،‌ EA بخشی از مراسمش را در اختیار سازندگان این بازی قرار بدهد تا به طور کامل نسخه دوم آن را تایید و معرفی کنند. 

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *