میزان فروش فیلم ۸ یار اوشن در جهان

[ad id='39844']

[quote] «۸ یار اوشن» در تغییر جنسیت دادن به یک چندگانه موفق عمل کرد، اگرچه افتتاحیه این فیلم کمتر از ریبوت «شکارچیان روح» (۴۶ میلیون دلار) استودیوی سونی بود، فیلمی که تغییراتی مشابه را در فیلم به وجود آورد.[/quote]

فیلم «۸ یار اوشن» (Ocean’s 8) استودیوی برادران وارنر این هفته با فروش افتتاحیه ۴۱.۵ میلیون دلاری خود، پرفروش‌ترین هفته اول را در میان تمامی عناوین این چندگانه به ثبت رساند و در بازار شلوغ این روزهای سینماهای آمریکا شروع قدرتمندانه‌ای داشت. رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه این چندگانه پیش از این در اختیار «دوازده یار اوشن» بود.

 «۸ یار اوشن» در تغییر جنسیت دادن به یک چندگانه موفق عمل کرد، اگرچه افتتاحیه این فیلم کمتر از ریبوت «شکارچیان روح» (۴۶ میلیون دلار) استودیوی سونی بود، فیلمی که تغییراتی مشابه را در فیلم به وجود آورد. علت این اختلاف اولاً آن است که «۸ یار اوشن» چندگانه‌ای نیست که یادآور دهه طلایی ۱۹۸۰ میلادی باشد. این برند برخلاف «شکارچیان روح» از این خصوصیت جذاب برخوردار نبود. علاوه بر این، چندگانه «اوشن» حتی در زمانی که «جورج کلونی»، «برد پیت» و یا «مت دیمون» را در خود داشت، مورد توجه مخاطبین زن قرار می‌گرفت. بنابراین روی آوردن این فیلم به «سندرا بولاک»، «کیت بلانشت»، «ان هاتاوی» و دیگران نه تنها اقدامی هوشمندانه در جهت حفظ مخاطبین فعلی بود، بلکه ریسک کمتری هم در بر داشت. «۸ یار اوشن» برای مخاطبین زنی که از این چندگانه لذت می‌بردند و طرفدار توانمندسازی زنان در اجتماع بودند، یک فیلم ایده‌آل است.

فیلم «شکارچیان روح» در سال ۲۰۱۶ با بودجه‌ای نزدیک به دو برابر (۷۰ میلیون دلار) «۸ یار اوشن» ساخته شد و روی بازارهای خارجی به دلیل ماهیتش حسابی باز نکرده بود، بنابراین از نظر اقتصادی، تازه‌ترین قسمت از فیلم‌های «اوشن» به کارگردانی «گری راس» وضعیتی به مراتب مساعدتر از «شکارچیان روح» دارد. از آنجایی که فیلم‌های قبلی «اوشن» در هزاره حاضر اکران شده‌اند و مخاطبین خارجی هم با بولاک آشنایی طولانی‌تری دارند، فیلم «۸ یار اوشن» باید از فروش خارجی هم درآمد خوبی به دست آورد.

«۸ یار اوشن» در روز شنبه ۱۵ میلیون دلار فروخت و نسبت به فروش ۱۵.۷ میلیون دلاری خود در روز جمعه تنها ۴ درصد افت را تجربه کرد. فیلم‌های زن محور عموماً افت زیادی در روزهای آخر هفته دارند، اما این مسئله در مورد این فیلم اتفاق نیفتاد. زنان که ۶۹ درصد مخاطبین این فیلم را تشکیل می‌دهند به فیلم امتیاز B+ داده‌اند، درحالی که مخاطبین زیر ۲۵ سال با ۳۱ درصد به فیلم امتیاز A- داده‌اند.

ایده تغییر جنسیت این چندگانه را برای اولین بار کارگردان فیلم «گری راس» با «استیون سودربرگ» مطرح می‌کند. این دو در پروژه‌های متعددی در طول سالیان با هم همکاری کرده‌اند. راس حتی پیشنهاد می‌کند که بولاک نقش اصلی را برعهده بگیرد و این ایده در نهایت با «جری واینتراب» تهیه کننده‌ای که سابقه همکاری در قسمت‌های قبلی «اوشن» را داشت در میان گذاشته می‌شود و اوست که با بولاک برنده اسکار تماس می‌گیرد. راس که از فیم اول خود به این سو در هیچ پروژه‌ای با نویسنده‌ای همکاری نکرده، برای نگارش فیلمنامه «۸ یار اوشن» به سراغ «اولیویا میلچ» فرزند «دیوید میلچ» رفته تا این فیلم به کلی با دیگر قسمت‌های «اوشن» متفاوت باشد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *