گزارش ضعیف عادل فردوسی پور در جام جهانی روسیه

[ad id='39844']

[quote]بازی که تمام شد داشتم فکر می‌کردم چه خوب که فردوسی‌پور و فردوسی‌پورها، سرمربی تیم ملی ایران نیستند.[/quote]

 

مصطفا رضایی: چهار سال پیش مثل همین روزها تیم ملی ایران در جام جهانی رودر روی آرژانتین قرار گرفت و در حالی‌که پابه‌پای این تیم پرآوازه بازی می‌کرد و حتی چند موقعیت گلزنی داشت، عادل فردوسی‌‌پور گزارشگر بازی در کامنتی قابل تامل گفت که کاش هر چه زودتر بازی تمام شود!!
گمان می‌کردیم فردوسی‌پور در طی این چهار سال تفکرش تغییر کرده باشد اما گویا نه تنها محافظه‌کارتر، که خودباخته‌تر هم شده است.
در بازی امشب تیم ملی در برابر مراکش وقتی‌ در دقایق ابتدایی بازی، تیم ایران تحت فشار زیاد مراکشی‌ها قرار گرفته بود- که با توجه به عدم بازی‌های تدارکاتی کافی و دوری از جو ورزشگاه، قابل پیش‌بینی بود- فردوسی‌پور گزارش‌گر صدا و سیما، در همان دقیقه دهم آرزو کرد که ای کاش همین حالا داور سوت پایان را بزند تا به زعم خودش، ایران نبازد‌!
فردوسی‌پور بارها نشان داده که از آن دست آدم‌هایی است که از ترس باختن هیچ بازی‌ای را شروع نمی‌کنند و بدتر از آن، در لحظات سخت، دیگران را هم به جای آنکه ترغیب به تلاش و جنگندگی بیشتر کنند، ته دل‌شان را خالی می‌کنند و باورِ بردن را در آن‌ها می‌کشند. این شاید حاصل سال‌ها نفس کشیدن در فضای انحصاری و خارج از رقابت باشد.
روز گذشته کریس رونالدو و قبل از نخستین بازی تیم ملی پرتغال در جام جهانی، کلیپی را در اینستاگرام‌اش منتشر کرد درباره بهترین گلی که تابه‌حال زده، کریس می‌گوید: «ارتفاع توپ خیلی زیاد بود، با خودم گفتم شاید نتونم توپ رو بزنم، اما با خودم گفتم که تلاش‌ام رو می‌کنم، همیشه ذهنیت مثبتی دارم.»
لحظه‌ای بعد دیالوگی خیالی مابین رونالدو و رونالدونت (ور منفی رونالدو) را در لحظه همان گل می‌بینیم، جایی که رونالدو به توپ بالای سرش نگاه می‌کند و می‌گوید:
«همونی که می‌خواستیم، این لحظه‌ی ماست.»
و رونالدونت می‌گوید: «مطمئنی الان وقتشه؟ ما تا حالا این کار رو نکردیم، کلی آدم داره تماشامون می‌کنه. می‌تونی یه ضربه معمولی بزنی خیلی بد نمی‌شه، اصن آخرین بار کی تونستیم همچین توپی رو گل کنیم؟
و رونالدو با چهره‌ای مصمم می‌گه: «همین الان»!
و بلند می‌شود و آن برگردان شاهکار و تماشایی را می‌زند. و انتهای کلیپ جمله همیشگی رونالدوست:
believe, just do it.

بازی که تمام شد داشتم فکر می‌کردم چه خوب که فردوسی‌پور و فردوسی‌پورها، سرمربی تیم ملی ایران نیستند.

پی‌نوشت: رونالدو امشب در مقابل اسپانیا هت‌تریک کرد و در دقایق آخر تیم‌اش را از باختن نجات داد. فردوسی‌پور هم خوشحال بود که در صداوسیمای انحصاری و بی‌رقیب با بودجه‌ای نامحدود و غیر شفاف و از جیب بیت‌المال، توانسته اتوئو را به برنامه‌اش بیاورد. کاری که چند روز قبل، در موقعیتی از پیش‌باخته و رقت‌انگیز، در حضور مهمان‌اش علی پروین انجام داده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *