معرف کامل شرکت بازیسازی گلیم گیمز

[ad id='39844']

[quote]گلیم در فارسی که معنای گلیم رو میدهدو در انگلیسی هم به معنی نور کم و یا شعله شمع هم معنی میده[/quote]

شرکت گلیم گیمز  (Glim Games)

شرکت گلیم گیمز  یکی از شرکت های موفق و معتبر در صنعت تولید بازی‌های مخصوص گوشی‌های تلفن همراه بوده که از شروع فعالیت خود با ارائه عناوینی مانند هی تاکسی و موتوری با ایحاد تیپ و ساخت محیط های مربوط به دهه ۶۰ توانست خود را به یکی از سازندگان و طراحان مطرح بازی‌های موبایلی مطرح کند و پس از آن بسیاری شرکت‌ها دست به تولید محصولاتی با این شکل و شمایل زدند که طبیعتا با توجه به کپی برداری محض غالبا به نمونه‌هایی شکست خورده تبدیل شدند.

طراحان موفق بازی های ایرانی علاوه بر توجه به کیفیت بازی و روند داستانی آن سعی بر آن دارند که از عناصر داستانی و بصری که مختص ایران است استفاده کنند تا بازی آن ها در عین جذابیت با بازی های خارجی تفاوت هایی داشته باشند.
گروه گلیم‌ گیمز به سرپرستی ابراهیم مسجدیان سبکی ایرانی و خاطره انگیز را در طراحی بازی هایش به کار گرفته است. بازی هایی مانند هی تاکسی، موتوری و بقالی توسط این گروه ساخته شده است. در بازی موتوری و هی تاکسی از عناصر بصری خاطره انگیز مانند اتومبیل پیکان، موتورگازی، مدل لباس و موهای خاص استفاده شده است. در بازی بقالی که جدید ترین بازی گروه گلیم‌گیمز است از محصولات آشنا و خاطره انگیزی مانند پفک نمکی، خودکار بیک، شیر های پاستوریزه قدیمی، چیپس های خانگی و… استفاده شده است. روند بازی بعد از مدتی تکراری می شود اما ویژگی خاطره ساز بودن، این بازی ها را بسیا پرطرفدار کرده است.

مصاحبه مدیر عامل شرکت

خودتون رو برای ما و خوانندگانمون معرفی کنید.

بنده ابراهیم مسجدیان هستم، بازی ساز.

آقای مسجدیان چند وقت هست که گروه بازی سازی گلیم گیمز رو تاسیس کردید؟

واقعیتش تیم گلیم گیمز دو ساله جمع شده اما قبل از اون شرکت پتا گیمز رو داشتیم که در سال ۹۰ تاسیس شد و دو سال پیش بنا به دلایلی منحل شد و بنده بعد از اون گلیم گیمز و تاسیس کردم.

گلیم گیمز به چه معناست؟

گلیم در فارسی که معنای گلیم رو میدهدو در انگلیسی هم به معنی نور کم و یا شعله شمع هم معنی میده.

الان چند نفر در گلیم گیمز مشغول به کار هستن؟

پنج نفر داخل شرکت و سه نفر هم در خارج از شرکت و بصورت پروژه ای با ما همکاری میکنند. البته این تعداد هم گاهی کمی کمتر و یا بیشتر میشوند.

منبع اصلی درآمد شما و همکارانتون فقط از راه بازی سازی هست یا نه؟

بله، شخصا از سال ۸۹ تنها منبع درآمدم از بازیسازی بوده.

راضی هستید از این درآمد؟

خدا رو شکر، البته سالهای اول خیلی سختی داشتیم. خیلی خرج کردیم و پول نگرفتیم. اما الان اوضاعمون بهتره، اگه عاشق این کار نبودم صد بار تا حالا ازش خارج شده بودم.

بازی سازی رو به صورت آکادمیک یاد گرفتید یا تجربی؟

کاملا تجربی. خیلی قبل تر از تاسیس بنیاد و انستیتو بود. از اونجایی که بسیار به بازیسازی علاقه داشتم و هیچ رشته مرتبطی هم بهش در دانشگاه های ما وجود نداشت ترجیح دادم که بصورت کاملا تجربی دنبالش کنم.

در دانشگاه چه رشته ایی تحصیل کردید یا می کنید؟

بنده متاسفانه و یا خوشبختانه دانشگاه نرفتم. و رشته تحصیلیم هم انسانی بوده.

در حال حاضر گلیم گیمز فقط بازی موتوری رو روانه کافه بازار و استور کرده یا برنامه دیگری هم هست؟

قبل از گلیم گیمز با شرکت پتا گیمز بازی شبان رو داشتیم. که در خارج از کشور و بعد از اون در داخل منتشر شد. با گلیم گیمز هم بازی پرندگان ماهیگیر رو روی موبایل در سال گذشته منتشر کردیم. و بازی “ما قهرمان نیستیم” هم هست که نزدیک به دو ساله در حال ساختش هستیم و برای اونم در مراحل پایانی ثبت قرارداد با ناشر خارجی هستیم. و موتوری که به تازگی منتشر شده.

بازی پرندگان ماهی گیر چرا به نام گلیم گیمز در استور ثبت نشده؟

در واقع در بازی اسم گلیم.گیمز هم هست. اما از اونجایی که درگیر پروژه دیگری بودیم. یکی از دوستان پیشنهاد داد که کارهای نشر و قراردادن بازی روی استورهای خارجی رو اونها انجام بدن و ما قبول کردیم. برای همین اسم اونام در بازی خورده و در کافه بازار روی پیج اونا قرار گرفته. البته بزودی بازی پرندگان ماهیگیر ۲ هم منتشر میشه که دیگه کاملا تپسط خودمون منتشر میشه.

در مورد حال و هوای بازی ما قهرمان نیستیم هم توضیح میدید؟

بازی تلفیقی از رانر و هیرو دیفنس هستش که بصورت رایگان در خارج از کشور منتشر خواهد شد.

پس برای عرضه در ایران برنامه ایی ندارید؟

و از اونجایی که بازی هنوز منتشر نشده و ناشر داره ترجیح میدیم اطلاعات بیشتری از بازی منتشر نشه. دوست داریم بازی رو در ایران هم عرضه کنیم، اما باز برمیگرده به نوع قرارداد و نوع انحصاری که قراره به ناشر خارجی بدیم بازی رو.

بریم به سراغ بازی موتوری.

آقای مسجدیان مدت زیادی نیست که از انتشار این بازی میگذره، درسته؟

بله. حدود دو هفته .

خیلی خوب سر و صدا کرده، به نظر شما عامل موفقیتش چیه؟

واقعیتش میدونستیم که بازی بدی نمیشه. اما خب انتظار این حد استقبال رو نداشتیم.

از آمارهاش بهمون میگید؟

فکر میکنم تا آخره این هفته به آمار دانلود فعال ۵۰۰ هزار نسخه برسه بازی.

ایدش از کجا اومد؟

واقعیتش پارسال تصمیم به ساخت یه بازی کاملا ایرانی گرفتیم. منظور از ایرانی ایندنبود که بیایم در تصویر پس زمینه برج میلاد رو بذاریم و بگیم بازی ایرانی ساختیم. میخواستیم خیلی حس وطنی و آشنا داشته باشه. میخواستیم طنز داشته باشه و البته یه مقدار هم حس فیلم فارسی بده به بازیکن.کلی ایده دادیم و نظر دادیم. اضافه کردیم ، حذف کردیم و در نهایت به ایده موتوری رسیدیم. 

کلا ایده بازی هایی که میسازید از کجا میاد؟

واقعیتش ایده خودش نمیاد. من وقتی تصمیم به خلق یه ایده میکنم معمولا یکی دو هفته کلا میرم تو فکر. ایده های مختلف رو تو سرم میارم و بازی میکنم. خوباشو مینویسم و در نهایت چند تا از ایده های بهتر رو با بچه های تیم در میون میذارم و با کمک اونا ایده رو کامل میکنیم.

تا به حال خسته شدید از انجام کارها و فعالیت هاتون؟

بله بسیار زیاد. معمولا اینجور وقتا یه چن روزی به خودمون استراحت میدیم. اما در مجموع هیچوقت از این شغل خسته نمیشیم.

تا به حال در بازی سازی مقام و رتبه ایی هم کسب کردید؟

بله، در سال ۹۰ برای خارج از سرزمین بهترین بازی مستقل شدیم. در سال ۹۱ برای خارج از سرزمین ۲ بهترین بازی مستقل شدیم. برای شبان بهترین بازی سال شدیم برای بازی انقراض هم بهترین بازی ادونچر سال شدیم. و همه اینا در جشنواره های بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در سالهای مختلف بود. ضمن اینکه بازی شبان در جشنواره علم تا عمل جز بهترین طرحهای کشوری هم شد.

برای آینده چه برنامه ایی دارید؟

فکر میکنم تا سال دیگه درگیر ساخت “ما قهرمان نیستیم” باشیم. یکی دو تا پروژه کوچیکم داریم مثله پرندگان ماهیگیر و یکی دو تا پروژه دیگه.

 از خدمات و بستری که کافه بازار به وجود آورده راضی هستید؟

بله. بسیار زیاد. البته همیشه جا برای بهتر شدن هم هست و قطعا اونام هر سال بهتر از سال پیش خواهند بود

برگرفته شده از interview.blog.ir

[ad id='39844']

12 دیدگاه دربارهٔ «معرف کامل شرکت بازیسازی گلیم گیمز»

  1. امیر حسین عبدی

    سلام
    ما جمعی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستیم و قصد داریم دوره ی بازی سازی برای توانمند سازی معلمان و دانشجو معلمان سراسر کشور برگزار کنیم .
    لذا مایل هستیم در این زمینه با شما همکاری کنیم.
    اگر مایل هستید هر چه سریع تر جلسه ای با شما داشته باشیم تا از راهنمایی ها و کمک شما بهره مند شویم.
    باتشکر
    عبدی ۰۹۱۰۹۶۷۶۴۹۱

  2. سلام
    ما جمعی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستیم و قصد داریم دوره ی بازی سازی برای توانمند سازی معلمان و دانشجو معلمان سراسر کشور برگزار کنیم .
    لذا مایل هستیم در این زمینه با شما همکاری کنیم.
    اگر مایل هستید هر چه سریع تر جلسه ای با شما داشته باشیم تا از راهنمایی ها و کمک شما بهره مند شویم.
    باتشکر
    عبدی ۰۹۱۰۹۶۷۶۴۹۱

  3. باسلام لطفاشماره تماس آقای مسجدیان راجهت مشاوره ودرصورت توافق سفارش یک بازی رادارم لطفابرایم شماره ایشان راارسال فرماییدابراهیمی هستم۰۹۳۶۹۷۴۷۷۱۸

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قصد سفارش ساخت بازی دارید تیم ما در خدمت شما هست و می تواند کار تولید و بازیابی کار را قیمت بسیار مناسب به عهده بگیرید
      اگر مایل به همکاری با ما هستید لطفا جزئیات پروژه را برای ما شرح دهید
      با احترام استودیو سیمرغ شهر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *