بیوگرافی و تصاویر جرد لتو : جوکر جدید هالیوود

[quote]لتو بعدها در چند فیلم سینمایی از جمله « باشگاه مشت زنی » و « خط باریک قرمز » در نقشهای مکمل حضور پیدا کرد[/quote]

جرد لتو با نام کامل در ۲۶ دسامبر سال ۱۹۷۱ در شهر باسیرسیتی واقع در لوئیزیانای آمریکا دیده بر جهان گشود. پدر و مادرِ جرد در دوران کودکی اش از یکدیگر جدا شدند و او به همراه مادر و مادربزرگش برای ادامه زندگی به ایالت های محتلفی از جمله کلورادو و ویرجینیا نقل مکان کردند. لتو در دوران مدرسه به هنر نقاشی علاقه مند شد و بعدها نیز به دلیل علاقه شدیدش به این رشته، وارد دانشگاه هنر فیلادلفیا شد. اما علاقه لتو به نقاشی در دوران دانشگاه به هنر بازیگری تغییر مسیر داد و او به دنیای بازیگری علاقه مند شد و متعاقباً و تحصیلات مرتبط را در این رشته پیش گرفت.

لتو بعدها در چند فیلم سینمایی از جمله « باشگاه مشت زنی » و « خط باریک قرمز » در نقشهای مکمل حضور پیدا کرد اما با بازی در نقش یک جوان معتاد در فیلم « مرثیه ای برای یک رویا » خوش درخشید و بازی خوب وی بارها مورد تقدیر قرار گرفت. در سالهای بعد جرد لتو در آثار مهمی نظیر « اتاق وحشت » و « ارباب جنگ » حضور پیدا کرد اما فعالیت در گروه موسیقی معروف « ۳۰ ثانیه مانده به مریخ » به عنوان نوازنده گیتار و خواننده، سبب شد تا جرد لتو در دنیای سینما چندان پرکار نباشد تا اینکه در سال ۲۰۱۳ و پس از وقفه ای ۴ ساله، جرد با فیلم « کلوب خریداران دالاس » به سینما بازگشت و توانست برای بازی در همین فیلم نیز اولین جایزه اسکارش را دریافت کند و به بالاترین قله افتخار در دنیای سینما دست پیدا کند.

فیلمهای مهم جرد لتو:

The Thin Red Line

Fight Club

American Psycho

Requiem for a Dream

Panic Room

Lord of War

Dallas Buyers Club

Mr. Nobody

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا