همه چیز درباره بازی The Last Of Us 2 (آخرین بازمانده از ما ۲)

[ad id='39844']

[quote]داستان بازی The Last Of Us Part II بر روی الی و جوئل متمرکز است اما نحوه حضور جوئل نامعلوم است.[/quote]

در نمایشگاه E3 2018 بازی The Last Of Us Part II از تمام بازی‌های معرفی شده توسط سونی مرموزتر و مبهم‌‌تر بود. عدم اعلام زمان دقیق انتشار، ابهام در شخصیت‌ها(مانند جوئل) و …مواردی است که باعث وجود سوالات بی‌شماری پیرامون این بازی گردیده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تاریخ انتشار بازی The Last Of Us Part II نامعلوم است!

با توجه به سابقه تاخیر ناتی‌داگ در انتشار بازی‌های Uncharted 4 و قسمت اول The Last of US، جای تعجب نیست که این شرکت نمی‌خواهد در قبال تاریخ معینی متعهد شود. در نمایشگاه E3 2018 شاهد یک پیش‌‌نمایش کوتاه از بازی بودیم و به نظر می‌رسد دراکمن و همکارانش با خیالی آسوده کار می‌کنند و به این زودی‌های بازی منتشر نخواهد شد.

سرنوشت نامعلوم شخصیت جوئل

بعد از اعلام ساخت بازی اولین پیش‌‌نمایش منتشر شد. در آن «الی» (Ellie) و «جوئل» (Joel) نشان داده شد و این‌که اتفاقات بازی حدودا به ۵ سال بعد از قسمت اول برمی‌گردد و بازیکن کنترل شخصیت «الی» را بر عهده دارد. دومین پیش‌نمایش در اکتبر ۲۰۱۷ در رویداد «هفته بازی‌های پاریس» (Paris Games Week) رونمایی شد. در این تریلر ۴ شخصیت جدید معرفی شدند و دراکمن گفت که این شخصیت‌ها به طور جدی در قسمت دوم حضور خواهند داشت.

با اینکه به نظر می‌رسد داستان بازی The Last Of Us Part II بر روی الی و جوئل متمرکز است اما نحوه حضور جوئل نامعلوم است. در هیچ یک از پیش‌نمایش‌ها جوئل به وضوح دیده نمی‌شود. اما (احتمالا) او همین اطراف است! چرا که در آخرین تریلر منتشر شده اشاره صریحی به مرد میان‌سالی همراه الی شده است. با این حال نامی از جوئل به صراحت وجود ندارد و شاید حضور او یک جنبه روانشناختی داشته باشد تا یک شخصیت واقعی. البته شرکت ناتی داگ همیشه علاقه دارد که طرف‌داران خود را به اشتباه انداخته و شیطنت کند.

دراکمن در مورد این‌که بازی The Last Of Us Part II با محوریت شخصیت جدیدی ارائه می‌شود یا نه، در رویداد سالانه «پلی‌استیشن اکسپریئنس» (PlayStation Experience) گفت:«در بازی The Last Of Us Part II این دو شخصیت (الی و جوئل) جایگاه ویژه‌ای دارند. اما داستان قسمت دوم بازی بزرگتر بوده و مکملی بر بخش اول آن است». بنابراین گفته‌ها می‌توان حدس زد که جوئل شخصیت مهمی در  داستان بازی The Last Of Us Part II است ولی نمی‌دانیم حضور و تاثیر او در بازی چگونه است.

الی و خشونتی خونین

در رویداد E3 2018 نگاهی دقیق به گیم‌پلی بازی The Last Of Us Part II شد. به نظر می‌رسد در این قسمت رویکردی نسبتا سریع‌تر و خشن‌تر برای شخصیت الی در نظر گرفته شده است. او می‌تواند با بطری‌های شیشه‌ای حمله کند، ضربه بزند بدون این‌ که از سرعت دویدنش کم شود و روش‌های متنوعی را برای مبارزه انتخاب کند.

به صورت چشم‌گیری سطح خشونت گرافیکی در بازی The Last Of Us Part II افزایش یافته است. در پیش‌نمایش منتشر شده، بعد از یک صحنه‌ی عاشقانه بین دو دوست، شاهد بریدن گلوی یک انسان توسط الی هستیم. این نوع خشونت که همراه با حجم زیادی از خون است، در همه جا به چشم می‌خورد و امیدواریم برای این حجم از خشونت دلیلی وجود داشته باشد.

در زمان انتشار پیش‌نمایش دوم انتقادات فراوانی به خاطر سطح بالای خشونت به بازی شد. «جیم رین» (Jim Ryan) رئیس بخش اروپایی سونی در دفاع از بازی گفت: «بازی The Last Of Us Part II را بزرگسالان ساخته‌اند و قرار است بزرگسالان با آن بازی کنند.» دراکمن نیز توضیح داد: «در این بازی شاهد چرخه‌ای از خشونت و تاثیر منفی آن هستیم، این ایده برای این بود که بازیکن تاثیر ویران‌گر خشونت را لمس کند و خود را متعهد به خنثی کردن آن بداند». با چنین زمینه‌ای آیا اقدامات الی در بازی The Last Of Us Part II از روی بلوغ فکری اوست یا صرفا یک مسابقه خونین برای بقا است؟ این سوال تنها زمانی پاسخ داده می‌شود که بازی در دستان ما باشد.

در حال حاضر با توجه به تریلرهای ارائه شده از بازی The Last Of Us Part II اطلاعات اندکی از بازی در اختیار داریم. اولین پیش‌نمایش حضور الی و جوئل را با جزئیات بسیار کمی نشان داد. در دومین تریلر تلاشی خسته کننده برای نمایش خشونت و به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی دارد که نمی‌شناسیم. با وجود اینکه که در E3 2018 نگاهی دقیق و متمرکز به شخصیت الی دارد و جزئیاتی از او در پیش‌نمایش‌ها و گیم‌پلی‌ آزمایشی ارائه شده، اما هنوز مطمئن نیستیم قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد.

شخصیت‌های بازی The Last Of Us Part II

در حالی که الی و جوئل قطعا شخصیت‌های اصلی هستند، اما با توجه به گفته‌های دراکمن و شخصیت‌های جدیدی که در تریلر بازی نشان داده شده‌اند، به نظر می‌رسد ناتی‌داگ علاقه‌مند است تا بازماندگان بیشتری از آخرالزمان قسمت اول درگیر تلاش برای زنده ماندن شوند. دراکمن می‌گوید: « این که شخصیت‌های جدید چه کسانی هستند و چگونه در داستان قرار می‌گیرند و جزئیات مربوط به آن‌ها یک راز است.»

او به طرف‌داران بازی The Last Of Us Part II یادرآوری کرد که همانند مرگ‌های ناگهانی در سریال‌های «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) و «مردگان زنده (Walking Dead)، قرار نیست شخصیت‌های محبوب این بازی در برابر حوادث غیرمنتظره حمایت شوند. او گفت: « خطرات زیادی وجود دارند! ما می‌خواهیم مردم به عمق بازی بروند و بدانند که هیچ کس در امان نیست حتی الی و جوئل.»

شهر سیاتل و حضور یک همراه

حضور سگ‌ها و دیگر حیوانات در بازی‌های ویدئویی چیز تازه‌ای نیست و در بازی‌های زیادی از همراهی حیوانات به ویژه سگ‌ها استفاده شده است. اخیرا دراکمن در توئیتی تصویر سگی از نژاد ژرمن شپرد را منتشر کرده که لباس ثبت حرکات به تن دارد و هشتگ The year of dog# (اشاره به سال سگ در طالع‌بینی چینی) را به آن اضافه نموده و به نظر می‌رسد ناتی‌داگ در بازی The Last Of Us Part II از وجود یک سگ بهره خواهد برد.

همچنین پس از چند ماه گمانه‌زنی دراکمن در PlayStation Experience 2017 تایید کرد بخش بزرگی از بازی در شهر سیاتل اتفاق می‌افتد و این شهر ساحلی غربی نقش مهمی در بازی ایفاء خواهد کرد.

بازیگران و عوامل تولید

همانند قسمت قبلی «تروی بیکر» (Troy Baker) و «اشلی جانسون» (Ashley Johnson) به ترتیب به جای جوئل و الی ایفای نقش می‌کنند. در تریلر دوم بازی چهار شخصیت جدید به نام‌های «یارا» (Yara)، «لئو» (Lev)، «امیلی» (Emily) و یک کاراکتر بدون نام(احتمالا مادر الی) به ترتیب با بازی‌های «یکتوریا گریس» (Victoria Grace)، «یان الکساندر» (Ian Alexander)، «امیلی سوالو» (Emily Swallow) و «لارا بیلی» (Luara Bailey) معرفی شدند.

بعد از حضور در دو بازی The Last of US و Uncharted 4 در کنار نیل دراکمن، به نظر می‌رسد که «بروس استریلی» (Bruce Straley) دیگر در بازی The Last Of Us Part II به عنوان دستیار کارگردان حضور نخواهد داشت. ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعد از اتمام دو بازی تحسین برانگیز در سال‌های اخیر، بروس تصمیم گرفته کمی استراحت کند و اوقاتی را به خود اختصاص دهد. او به زودی به استودیو بازگشته و پروژه بعدی خود را آغاز خواهد کرد.»

به نظر می‌رسید که هر دو مسئولیت کارگردانی فنی و کارگردانی هنری بازی به عهده دراکمن باشد. اما برای این‌که دراکمن تمام تمرکز خود را بر روی داستان بازی قرار دهد، از سوی ناتی‌داگ «کورت مارگنو» (Kurt Margenua) و «انتونی نیومن» (Anthony Newman) به عنوان دستیاران او معرفی شدند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *