رواج شلوار ۹۰ سانتی بین دختران ایرانی

[ad id='39844']
[quote]
از او راجع به تولید این مانتو‌ها و ایده طراحی آن سوال پرسیدم و گفت: «شاید فکر کنید که این مانتو‌ها ایرانی نیست، اما همه این‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، طراحی مانتوهای جلو باز با نمونه برداری از ماهوراه انجام شده و بعد از آن یک نمونه از مانتو‌ها در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد؛[/quote]
پنج شنبه هفته گذشته بود که به پاساژ رضا در خیابان ۱۵ خرداد رفته بودم. می‌خواستم یک مانتو و یک شلوار ساده بخرم. اما اکثر مانتوهایی که قد مناسبی داشتند جلو باز بودند و دکمه‌ای برای آن‌ها دوخته نشده بود. از یکی از فروشندگان سوال پرسیدم که علت اینکه چرا عمده اجناس مغازه‌اش، مانتوهای جلوباز است را پرسیدم و او پاسخ داد: «در این فصل از سال، هر کسی که به مغازه مان می‌آید سراغ مانتوهای جلوباز را می‌گیرد. سود کار ما در فروش محصولاتی است که مشتری بیشتری دارد. چون که اگر مانتوهای دیگری را بیاوریم روی دستمان باد می‌کند و کسی نیست که آن‌ها را از ما بخرد.»
از او راجع به تولید این مانتو‌ها و ایده طراحی آن سوال پرسیدم و گفت: «شاید فکر کنید که این مانتو‌ها ایرانی نیست، اما همه این‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، طراحی مانتوهای جلو باز با نمونه برداری از ماهوراه انجام شده و بعد از آن یک نمونه از مانتو‌ها در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد؛ بنابراین هر یک از تولیدکنندگان با کپی برداری از طرح اولیه آن را تولید و راهی بازار فروش می‌کنند.»
همکار این فروشنده که پشت دخل نشسته بود در ادامه حرف دوستش گفت: «خانم می‌توانید دکمه بخرید و خودتان برایش دکمه بدوزید، کاری ندارد که!» تشکر می‌کنم و از مغازه بیرون می‌آیم.
چند قدم آنطرف‌تر مغازه‌ای را دیدم که شلوارهایش را حراج کرده بود و به قیمت ۳۸ تومان می‌فروخت. دو سه نفر از مشتریان ایستاده بودند و منتظر ماندم تا نوبت من شود. همان لحظه بود که یکی از خانم‌ها خطاب به فروشنده گفت: «همین مدل شلوار، اما ۹۰ سانتی‌اش را می‌خواهم، دارید؟» فروشنده هم نگاهی به شلوار‌ها انداخت و گفت: «نه متاسفانه از این مدل ندارم.»
وقتی مشتریان از مغازه بیرون رفتند و نوبت به من رسید از فروشنده سوال پرسیدم: «فروش شلوارهای ۹۰ سانتی که این خانم می‌خواستند چطور است؟ مشتری زیاد دارد؟» او پاسخ داد: «بله، آنقدر زیاد است که این شلوارهای بلند روی دستمان مانده است، هر کسی که از در وارد می‌شود فقط می‌گوید شلوار ۹۰ سانتی!» این فروشنده که خودش هم دل پری از این ماجرا داشت، ادامه داد و گفت: «این دختر‌ها یک چیزی می‌شنوند، می‌بینند و می‌گویند مد شده و فوری سراغ آن می‌آیند. یک روز شلوار پاره، یک روز شلوار وصله دار، یک روز شلوار ۹۰ سانتی! مطمئنم اگر یک روز بدتر از این‌ها هم مد شود، سراغش را می‌گیرند و آن را می‌پوشند.»
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *