پیگیری عارف برای لغو ممنوع التصویری خاتمی

[ad id='39844']

[quote]اینقدر این مساله روشن بود که نیاز به بیانیه نداشت. موضع ما نسبت به دولت مشخص است، ما نقد مشوقانه داریم اما حمایت می‌کنیم.[/quote]

اهم اظهارات عارف به شرح زیر است:

* (درباره رفع حصر و ممنوع التصویری محمد خاتمی و تاثیر آن در وحدت):  از همان روزهای اول دست دوستی و همدلی را در مجلس دراز کردیم که نتیجه هم گرفتیم. در خصوص رفع خصر ما یک کارگروه تشکیل دادیم که رسانه‌ای نشود، همه باید در این خصوص احساس برد کنند، پیگیری کردیم تسهیلاتی هم ایجاد کردیم. وی ادامه داد: بحث ممنوع التصویری را خود بنده پیگیری  می کنم.

* دعواهای حیدری و نعمتی درون جریان‌های سیاسی پیش می‌آید که هیچ نفعی برای کشور ندارد، گفت: این‌ها دعواهایی است که نباید مطرح و رسانه‌ای شود.

* شبکه‌های اجتماعی داخلی باید توان رقابت را با خارجی داشته باشد. هنر در این است که رقیب داشته باشد. شبکه اینترنت چیست ؟ یک شاهراه است، کامیونی از آن عبور می کند، آیا می توان به این دلیل که بار یک کامیون نامشروع است، اتوبان را ببندیم؟

* (در خصوص اظهارات اخیر سعید حجاریان درباره شکل‌گیری هسته سخت اصلاح‌طلبان): آن چه مسلم است به استناد قانون اساسی این است که کشور به سمت تحزب برود، خوشبختانه این در کشور جا افتاده است. متاسفانه یک احزابی تشکیل می‌شوند از مردم رای می‌گیرند، اما همانطور بارها در مورد جبهه‌های سیاسی گفته‌ام، کسی پاسخگو نیست.

* در خصوص سپنتا نیکام هم مجلس اقدامات خوبی انجام داد، شورای نگهبان رد کرد ما پا فشاری کردیم به مجمع آمد که دو مورد مهم پیش آمد که اختلافی هم بودند .به همین دلیل نوبت بحث آقای نیکنام نشد. در کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع این مساله مطرح شد که ان‌شاالله با همدلی اعضای مجمع این مسئله حل شود.

* فراکسیون امید رویکردش آرامش است، می‌توانیم ده تا تیتر صحبت کنیم و یک شبه هم قهرمان شویم اما رویکرد ما آرامش است. ما در بحث گفت‌وگوی ملی انتظار نداریم مسائل یک شبه حل شود و کارگروهی هم تشکیل دادیم که رسانه‌ای هم نخواهیم کرد تا کارها پیش برود.

* (درباره محدودیت سفر علمای اهل سنت و مولوی عبدالحمید): اگر محدودیتی هست باید برداشته شود. اگر لازم باشد ، ما در فراکسیون امید این مسئله را پیگیری می‌کنیم ، صادقی در حال پیگیری است و منتظر گزارش ایشان هستیم. قطعا ما محدودیت‌ها پیگیری می‌کنیم.

* (در خصوص پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی): از دی ماه با دانشگاه در این خصوص پیگیری‌هایی داشته‌ایم، اما بعد از بازداشت دانشجویان کارگروهی تشکیل شد که ریاست آن را خانم سعیدی برعهده گرفتند، به دانشگاه تهران تذکر دادیم که باید پیگیری کند.

* (در پاسخ به مطرح شدن استیضاح رئیس‌جمهور از سوی فراکسیون امید): اینقدر این مساله روشن بود که نیاز به بیانیه نداشت. موضع ما نسبت به دولت مشخص است، ما نقد مشوقانه داریم اما حمایت می‌کنیم. سوال از رئیس‌جمهور حق مجلس است اما هنوز آن را در دستور کار فراکسیون امید قرار نداده‌ایم.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *