بیوگرافی و سوابق مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس

[ad id='39844']

[quote]او کار خود را برای اولین بار در تیم نوجوانان سایپا شروع کرد و بعد از آن در سال ۲۰۱۲ به تیم بزرگسالان سایپا توسط مجتبی تقوی دعوت شد و توانست به عنوان بازیکن جایگزین در بازی های لیگ برتر به میدان برود و در مقابل مس کرمان بازی کند .[/quote]

  

 

مهدی ترابی بازیکن محبوب کی روش در ۱۹ شهریور ماه سال ۱۳۷۳ در اشتهارد ایران در خانواده ای کاملا مذهبی متولد شد. پدر او از اهالی فرهنگ و مادر وی خانه دار است که با شماره پیراهن ۱۶ در پست هافبک دفاعی برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می کند و در لیست بازیکنان جام جهانی روسیه قرار دارد. در حال حاضر برای تیم سایپا تهران در پست وینگر بازی می کند و در بازی با ازبکستان توانست اولین گل ملی خود را ثبت کند .

شروع فوتسالی

او بازی خود را با حضور در تیم پایگاه بسیج شروع کردو در دوران دبیرستان منتخب فوتسال دانش آموزان شهرستان شد و با درخشش خود به تیم منتخب استان البرز راه پیدا کرد و با این تیم قهرمان مسابقات کشوری در لرستان شد . در سال ۱۳۹۰ وقتی ۱۷ ساله بودم آقای گل مسابقات کشوری شدم، از همانجا به تیم ملی فوتسال جوانان دعوت شدم، قبل از اردو به سفارش یکی از آشنایان در تست باشگاه سایپا شرکت کردم که در نهایت در نا امیدی در تست جوانان سایپا انتخاب شدم و کمتر از یک فصل وارد تیم بزرگسالان و موفق به بازی در لیگ برتر شدم.

حضور مهدی ترابی در باشگاه های حرفه ای

او کار خود را برای اولین بار در تیم نوجوانان سایپا شروع کرد و بعد از آن در سال ۲۰۱۲ به تیم بزرگسالان سایپا توسط مجتبی تقوی دعوت شد و توانست به عنوان بازیکن جایگزین در بازی های لیگ برتر به میدان برود و در مقابل مس کرمان بازی کند .

گلزنی مهدی ترابی در سایپا

ترابی اولین بار، زمانی که ۱۹ سال داشت، در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر به میدان رفت. در لیگ برتر چهاردهم، او به یکی از مهره های اصلی سایپا بدل شد؛ اما دو فصل اول نتوانست برای تیمش گلزنی کند تا اینکه در چهاردهمین دوره لیگ برتر برای اولین بار در سطح رقابت های باشگاهی برای سایپا گلزنی کرد. ترابی تا این فصل فقط در تیم سایپا حضور داشته و برای این تیم به میدان رفته است. وی در این تیم زیر نظر مربیانی چون علی دایی، حسین فرکی، مجید جلالی و انگین فیرات بازی کرد.

بهترین فصل فوتبالی ترابی در لیگ برتر

بهترین فصل فوتبالی ترابی در لیگ برتر هفدهم بود که توانست بیش از دو برابر تمامی فصول خود گلزنی کند و ۱۰ گل برای تیمش به ثمر برساند. او در این فصل بیشترین دقایق حضور در طول یک فصل را داشت و حدود ۲۴۰۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفت. ترابی در فصل گذشته ۲۷ بازی برای سایپا بازی کرد و البته دو بازی را هم به علت محرومیت از دست داد .

حضور بین المللی مهدی ترابی

مهدی ترابی توسط نلو وینگادا به تیم ملی فوتبال امید دعوت شد .

حضور مهدی ترابی در تیم ملی

مهدی ترابی در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد و در دیدار دوستانه برابر ازبکستان به میدان رفت تا اولین بازی ملی خود را انجام دهد. وی در بازی های مرحله اول مقدماتی جام جهانی، در هر شش بازی به میدان رفت، اما در مرحله دوم تنها دقایقی را برابر تیم ملی چین بازی کرد. وی تا کنون چهار گل برای تیم ملی به ثمر رسانده که تنها یکی از گل های وی در بازی های رسمی بوده است. ترابی ۱۶ بازی ملی در کارنامه دارد. ترابی به عنوان دومین بازیکن تاریخ باشگاه سایپا فرصت حضور در جام جهانی را پیدا کرده و در انتظار فرصتی است تا با حضور در میدان، توانایی های خود را به نمایش بگذارد .

اولین گل ملی مهدی ترابی

اولین گل ملی او در بازی در مقابل ازبکستان زده است .

گل های بین المللی مهدی ترابی

۱ . ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ورزشگاه بنیادکار، تاشکند ازبکستان ۱ – ۰ ۱ – ۰ بازی دوستانه

۲ . ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ورزشگاه آزادی، تهران گوآم ۶ – ۰ ۶ – ۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸

۳ . ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ورزشگاه آزادی، تهران ژاپن ۱ – ۰ ۱ – ۱ بازی دوستان

نقطه قوت مهدی ترابی

اولین مهرات او گام های بلند اش که به راحتی مدافعان را جا می گذارد . دومین خصوصیت اش استارت های ناگهانی است و سومی اینکه او راست پا است و وقتی از سمت چپ بازی کند با پای چپ می تواند به داخل محوطه جریمه بزند و به این ترتیب کار دفاعی حریف سخت می شود.

شماره شش تیم ملی

در تیم ملی خود آقای کی روش پیراهن شماره شش را به من داد، می دانم چه بزرگانی این پیراهن را پوشیده اند، امیدوارم لیاقتشو داشته باشم .

مهدی ترابی طرفدار چه تیمی است

من از دوران کودکی رنگ قرمز را دوست داشتم و تیم پرسپولیس را دوست داشتم.

رئالی

الگوی فوتبالی ام کریس رونالدو است و بخاطر او قطعا طرفدار رئال مادرید هستم .

مهدی ترابی و تقدیم جایزه به شهید مدافع حرم

مهدی ترابی بارها بسیجی بودن خود را نشان داده است، همین امر نشان دهنده ی این است که شاید عرصه فعالیت عوض گشته باشد اما هیچ گاه هدف عوض نمی گردد .گرفتن عکس یادگاری با جمله ی “من عاشق مبارزه با صهیونیسم هستم” و انتشار آن در فضای مجازی خود بیانگر و نشاندهنده اوج بسیجی گری این ورزشکار دوست داشتنی می باشد.یکی دیگر از کارهایی که از این جوان ورزشکار انقلابی باعث خوشحالی امت حزب الله شد این بود که وی جایزه پدیده لیگ برتر فصل ۹۴-۹۵ خود را که دست یافتن به آن آرزوی هر بازیکنی است را به خانواده شهید مدافع حرم ، شهید مهدی عسگری اهدا نمود تا بار دیگر اثبات نماید که مومن انقلابی در هیچ چارچوبی نمی گنجد و متناسب با محیط انجام وظیفه خود می تواند به اعتلای اسلام کمک نماید

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *